Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

“Også han har beholdt aksjene.”

Så vi skal være overrasket over at ikke aksjene ble solgt ?

De pleier dessverre selge

2 Likes

Det er jo kun 2 grunner for å utløse en opsjon;

1. utløpsdato er nær og kursen er høyere enn prisen på opsjon
  2. Ønsker å selge fordi man anser at markedskurs nå ikke vil gå mye høyere.
4 Likes

La også merke til at dette er de eneste to som handler nå. Kanskje de vanlige ansatte ikke i realiteten får lov til å løse inn opsjoner for så å selge lengre?

Hva var utløpsdato på disse?

Det er en 3.mulighet og det er å vise at man har troa på aksjen langsiktig selv om man vet den kanskje skal litt ned kortsiktig. Kanskje for å hjelpe kursen i en tung kurs-periode i forkant av en emisjon f.eks.

3 Likes

Eller fordi eiere eller emisjonsdeltagere er sure som vi så i NANO

1 Like

Eller denne: Det forventes en kjempe-nyhet innen relativt kort tid og de gjør seg klar til å selge ALT ved kurseksplosjonen og flykte til Brasil etterpå :smile:

7 Likes

Eller mann ønsker å sitte langsiktig, og antar kursen er på en bunn for resten av 2017. Så mann utøver opsjonen, stikker aksjene i en invisteringskonto med utsatt beskatting, og har en renters rente effekt på skatt spart, samt utlånsmuligheter på aksjene.

2 Likes

Hadde en syk drømm i natt, mulig jeg leser for mye om funcom… Drømte at kursen først gikk til 11 kr på en dag og bare fortsatte som en rakett opp til 26kr. Prøvde å selge, men kom ikke inn på banken! Det gjorde heldigvis ikke så mye fordi Oslo børs måtte holde nattåpent fordi det var så mange som ville trade funcom!

Helt sjukt :-))

Forsov meg derimot til jobb i dag |-O

31 Likes

Du er ikke den eneste :slight_smile: Jeg vurderte om jeg skulle selge litt, så rakk jeg ikke også steg den bare mer rett etter. Og i går drømte jeg at SWL “solgte” som f…
Litt for tungt lasta her ja…

1 Like

Det der er et sikkert tegn på at du har for mange aksjer og burde vekte deg ned litt. :slight_smile:

3 Likes

@Leafy dagens! :joy::+1:

Jeg måtte jo bare kjøpe mer aksjer i dag etter den drømmen :smile:

8 Likes

Tenkte jeg kunne svare deg her:

FC reglene er: kjøp før neste spill annonseres når kursen er gruset etter forrige launch, selg før launch, når hypen er på topp. Hadde fungert bra for AoC, TSW, LMO, The Park og CE. (4kr ved å selge før launch vs 5,50 kr ved å selge på peaken etter launch er ikke verdt risikoen i mine øyne, også sett med etterpåklokskapens øyne)

Hvor er vi nå?
Kursen gruset etter launch
Funcom har ikke annonsert sitt neste spill

Du slipper til og med å bli med på en ubehagelig emisjon. Det eneste som lusker i sivet er konvertering/nedsalget til Jebsen, men tipper han venter til xbox-launchen hvis han skal selge mer.

4 Likes

Ble jo litt spesielt her da når CE ikke floppa. Sikkert flere en meg som ble i dragsuget ned nå som “FUNCOM har fått det till!”.

1 Like

Jeg kjøpte jo til og med etter launch fordi det så ut som dette for første gang virkelig slo til. Har snittet ned til 4,00 så er klar for oppgang fremover :slight_smile:

Funcom aksjen er umulig å spå noe sikkert om. Det som er sikkert er at om man selger seg ut så stiger den masse og fyller man fullt opp så synker den som en stein :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

2 Likes

Den tabben jeg gjorde… Tenkte at nå har funcom virkelig lykkes, kursen vil holde seg over 4kr! :grin:

Haha, så naivt :cry: :cry:

3 Likes

Dersom vi har rett så er det egentlig en stor mulighet, ja det er surt å ligge litt minus eller mindre gevinst enn man hadde tidligere, men det kan også være en svært god mulighet til å kjøpe seg opp ytterligere. Kjøpte litt i dag og skal vurdere å ta litt mer her fremover.

2 Likes

Du kan si det sånn at jeg har driti meg ut i Funcom denne gangen også. Vanskelig å følge sine egne regler!

Kjøp og salg i Funcom fra meg for 2016 og 2017:
1,05 kjøp rett etter black thursday - finansiering sikret!
1,15 salg rett etterpå - fy faen til lekestue!
4,30 kjøp etter launch - fy faen, CE kommer til å selge 1m på Steam i år
5,49 kjøp etter launch - fy faen, CE kommer til å selge 2m på Steam i år. Minst!
Prøvde å selge på 5,28, snudde ned på 5,25 :stuck_out_tongue:
4,34 salg - salgstallene ser ikke pene ut nå
3,18 kjøp - dette var billig
2,87 kjøp - oi! enda billigere
3,20 salg - ok, disse salgstallene var virkelig ræva og jeg føler at jeg har for mye
3,05 salg - og teknisk så det dritt ut!
Jebsen selger 20m aksjer for 2,85 (eller 2,86? whatever…)
2,62 kjøp - men det blir bra hvis Funcom bare klarer å få fikset exploits

Er litt i minus nå, så hvis jeg ikke gjør noe mer nå, så må aksjen opp på 3,40 for at jeg skal gå i null. Har tenkt å kjøpe litt mer, men kan godt være det blir på en høyere kurs enn 3,40. Vil gjerne se at antagelsen min om at de får fikset CE stemmer. :slight_smile:

12 Likes