Tall som kroner, og ingen exiles der, spillet kom jo ut igår, i q1 17 og ikke q4 16
De vil nok nevne salgstall selv om det ikke kommer så mye med, q1 vil bare nevne 55k salg
De svettpeisan i Pareto som presser kursen ned under 5 igjen? Selger 200 i slengen under kurs.
Ja skjønte det var peng. Men er vel helst i TUSD. Men har Func noe inntekt av betydning å vise til i q4?
Nope, bare en dags salg med CE ellers vanlig dårlige tall, men de kan nevne da værende salg av CE selv om det ikke er med
Har lest noen sier at de har 50M fra andre spill men vet ikke om det holder vann
Det stemmer. Funcom har ca. 50m i inntekter fra eksisterende spill. I Q4 kommer også H&S som en liten bonus.
Det som er veldig viktig er at Funcom har utsatt skattefordel som de nå virkelig får utnyttet i 2017 med de inntekter fra Conan Exiles. Så ikke nok med at de drar inn store inntekter 300-350m. Det blir også null skatt på dette ; ) Tuut tuut!
Skal vi lage en nedtelling til 6 kr ?
Hva tror dere sluttkursen blir for Funcom på fredag?
- 5-6
- 7-8
- 8-12
- 12-18
- 18-25
- 25+
0 stemmegivere
Enkleste er å holde diskusjonen i dollar.
Hvis det stemmer da, og vi får salg på 1,1-1,2M spill i q1 som gir 150M + 50M fra andre spill = 200M. Kurs på 5 gir MC på 1,5 Milliarder (med alle aksjene). Da havner vi på P/E = 7,4. Det er da ikke dyrt?!
Tror du kanskje blander sammen bunn og topplinje?
Hvorfor kan man ikke stemme på kurs under 5?
Da takker jeg for min korte ferd. Kjøpte i går på rundt 3,10 og solgte i dag på 5 - har ikke nerver til å bli med lengre… Next up: starbreeze?
De kunne skrevet : vi tjener så mye penger nå så vi har ikke plass til alt, men vi jobber på spreng med å utvide pengebingen…
“Spillet selger i overkant av hva vi kunne håpe på, og det gir oss den gevinsten at vi nå eksponeres gratis på to av de viktigste flatene som finnes i gamerverdenen, Steam og Twitch”.
e24:
Inne igjen med 50K aksjer på 4.77 Klarer ikke dy meg altså. Går ut over jobben å ikke være inne i Funcom i disse dager. Beklager at jeg er så mye frem og tilbake. Klarte ikke dy meg på den lille “duppen” nå.
Hehe. Det går ut over jobben å ikke være inne i aksjen faktisk.