Hade de vänt på ordföljden i nyheten hade kursen säkert gått ytterligare upp: “Antall spillere i Conan overgår forventning. Funcom opplever kapasitetsproblemer”
Jeg tipper denne linja her er journalistens sin:
Ifølge statistikk fra Steam onsdag, har toppen i antall spillere hittil nådd 32.772 for Conan Exiles.
Ja, de skrev omtrent det samme i går…
Ja, jeg tror også det er journalisten som har kikket på Steam Stats, men Schreiner kunne vel sagt hvor mange de har solgt. Enten det eller holdt kjeft.
“Vi har skikkelig kapasitetsproblemer (hva betyr det?). Vi har solgt dritmye (hva pleier det å bety når Funcom-ledelsen sier det?). Jeg gidder ikke si hvor mye vi faktisk har solgt.”
Utrolig at folk er så lettskremte
Fikk visst inn noe mer menst eg klurte heim fra jobb, men er den fortsatt på tur nedover eller snur den oppigjen ?
Ord man skal prøve å å unngå “vanskelig” “problemer” “blandet” “umulig” “går ikke”
Driver å sirkulerer rundt 4,35 +/-
Hva? Mediahåndtering ABC? Næh…
De tallene er ubrukelig frem til man har 2 ukers data og selv da er de tvilsomme ifølge Steamspy som sammler dem.
Ca 33% av antall aksjer i funcom som har sirkulert/byttet eier i dag… impressive.
Noen antakelser om åpning i morgen?
4,97 (hvis folk får med seg peaken ikveld på 40k+)
Screiner burde lest “Børsmeldinger for dummies” før han lar seg intervjue.
http://www.funcom.com/investors/funcom_investor_qa
01.02.17
Questions from TDN Finans:
Q: Dere har vel kommunisert at målet er at spillet skal figurere på topp 10-listen til Steam et år etter lansering. For øyeblikket ligger dere på 9.plass med drøyt 19.000 spillere, og en topp hittil på 32.772. Hva tenker dere om denne initielle mottakelsen?
…HÆ?
Det er helt sjanseløst!
Dette kaller man gravende journalistikk? Er det mulig…