Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Bar for og snakke om noe helt annet :wink: der e over 90 k som ser på twitch nå, 28 k er cohhcarnage , resten er russiske , asiatiske , tyske osv kanaler! den trender 50 k over det den var på i går !!!??

der kom et forsøk på å rette opp skaden fra tdn finans

td:

(Presisering rundt statistikk fra Steam i femte avsnitt. Artikkel første gang sendt klokken 14:30 onsdag)

Oslo (TDN Finans): Funcom jobber hardt med å løse kapasitetsproblemer i Conan Exiles, som ble lansert i early access tirsdag. Årsaken er at antallet spillere har overgått selskapets forventninger.

Det sier Funcoms konserndirektør for drift, Ole Schreiner, til TDN Finans onsdag.

-Den initielle mottagelsen er god, men blandet. Antall spillere har overgått våre forventninger nå i startfasen, noe som har medført initielle kapasitetsproblemer som vi arbeider hardt med å løse. Dette har førsteprioritet nå, sier han.

Funcom har tidligere kommunisert at spillutviklerens målsetning er at Conan Exiles etter tolv måneder skal ligge på listen over de ti mest solgte spillene i survival-sjangeren hos den digitale spilldistributøren Steam.

Ifølge statistikk TDN Finans hentet fra Steam i 14:15-tiden onsdag, hadde toppen i antall spillere som spilte Conan Exiles samtidig da nådd 32.772.

Schreiner sier ellers at det er vanskelig å sammenligne Conan Exiles med de andre spillene Funcom har utviklet, som Age of Conan, Anarchy Online og The Secret World.

-Dette er veldig forskjellige typer spill og forskjellige betalingsmodeller. Conan Exiles er også lansert i early access, mens de nevnte spillene var full-lanseringer. Det går ikke an å sammenligne dette. Det eneste vi med sikkerhet kan si at det er umulig å vite på forhånd hvor mye et spill skal selge, og hva slags mottagelse det eventuelt får før etter at spillet er lansert, sier han.

Early access-perioden i Conan Exiles er planlagt å vare i inntil tolv måneder.

einar.melberg@tdn.no

TDN Finans, +47 21 95 60 70

4 Likes

6 Likes

Eller halvere seg hverdag som helst. Husk biotek er high risk!

1 Like

Postet denne?

Funcom-suksess gir kapasitetsproblemer
Funcom har gått til himmels på børsen etter at spillet Conan Exiles ble lansert tirsdag.

Suksessen har ført til kapasitetsproblemer som Funcom jobber hardt med å løse, etter at antallet spillere har overgått selskapets forventninger.

Skal vi muligens opp i morgen, så det var en som kommenterte ordredybden tidligere:

2 Likes

Över 40k inne i spelet nu…

Forbanna ARK som kjører DUMPINGPRIS midt i Conan Release for å stagge CE. Men whatever. Når helgen kommer SUSER vi forbi ARK med god margin.

Tjener funcom noe på å leie servere? eller er det outsourced. Ser det er ca 6000 servers oppe

Tjener ingenting, de hostes enten lokalt/tredjepart.
Renner kanskje inn noen kroner til dem via Pingperfect

1 Like

Synes de gjør det greit jeg - IR må de nok jobbe litt mer med, men spillet selger. Topp 8 nå.

4 Likes

Fredag kveld blir moro å se hva som skjer med samtidige spillere. Så lenge de patche på så er de bare i startgropa, bare tenk da de pumper ut ny biome, jeg vil tro dagene etter den første store oppdateringen vil gi høyest samtidige spillere. Da kommer alle de som eier og skal sjekke og de som har sett “reklame” for expansion /ny biome kjøper.

Skal huske på at nevnte Dayz som var veldig populært og en av de første i sjangeren aldri har hatt god flyt i spillet, rendering fra helvete og lav fps i byene. Dette med lagg nå er nok kjapt forbigående

2 Likes

Enig, sterk konkurranse gjør hele sjangeren bedre, og vi vet nå at Funcom er seriøse og ønsker å høre på oss. De har også god kapasitet da de spillene de har fra før er såpass ‘små’ slik at de kan fokusere på CE.

Gleder meg heftig til salgstallene kommer i natt rundt 01:00. Jeg tror på 140k-180k, hva tror dere?

2 Likes

@koe mente de kom kl.04.00?

Det tror jeg er for høyt ift. hvordan steam regner, men kan jo si jeg håper på det, men tror mer 90-120 et sted

Plass 7 mest spilte

3 Likes

Stemmer det at vi nå ligger på 2. plass global ? Ser ARK på første? Eller ser jeg på feil liste?

Du ser nok feil. Hos meg står den enda på topp!

1 Like