Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Er det ikke litt useriøst å vente med salgstall til Q1, om det selger som det ser ut som?

Kanskje en ide å sette opp en mal som folk her kan sende “journalisten” hver gang vi ser slike idiot utsagn og artikler? noen som er gode på slikt?

Kan grinde litt for deg i CE som takk :wink:

Nei. Absolutt ikke. Ikke før de har rettet opp i noen av de større feilene spillere opplever idag. De har heller ikke helt konkrete tall enda.

1 Like

Vel, jeg begynner å forstå hvorfor aksjen ikke går høyere! Herregud for et innlegg. Det må være noe av det mest villedende jeg har sett på lenge!

3 Likes

De kommer garantert til å melde når de runder en million solgte. Det er så sinnsykt bra gratis PR at du ikke lar den muligheten glippe. Jeg er rimelig sikker på at det skjer før Q1. :wink:

3 Likes

Seller de en million så er de vel strengt tatt nødt til å melde at resultatet ser ut til å bli “litt” bedre en guidet, er de ikke?

Absolutt ikke useriøst.
Ville heller sakt profesjonelt.
Tror ikke de kommer ut med tall selv før de vet helt sikkert.

1 Like

Har de guidet noe for Q1 2017?

Ser at mange er ute og sier at vi bastant ikke kommer til å få salgstall fra Funcom, og det kan godt hende det stemmer (har sett svaret som ble skrevet et sted her eller om det var i chatten), men det som stod der var jo faktisk bare at de “ikke umiddelbart har noe planer om å slippe noe tall”. Slik jeg ser det så er det et typisk “ikke-gi-noe-svar”-svar. Ser det har blitt skrevet litt på shareville også i det siste at Funcom helt sikkert ikke kommer til å slippe noe, blir ikke det litt feil å si?

Hmm… godt spørsmål egentlig. Husker ikke i farten hva de har sagt. @Nocturne nevnte akkurat 500k solgt i en annen tråd men jeg tror ikke han var helt sikker

@Grimshanks

Funcom mener jeg, er forpliktet til å melde markedet når de bikker 500k fordi dette var det laveste estimatet de guidet på. Når dette er oppnådd blir det kurssensitiv informasjon mener jeg, og må derfor børsmeldes. Ja, det er en påstand - kom gjerne med hvorfor dette ikke skulle stemme / hvis det kan påvirke kursen, så må det børsmeldes - enkel tommelfingerregel.

Det har ikke guidet 500k solgte, de har sagt at målet er topp 10 i sin sjanger. Her på forumet har vi kommet fram til at det blir mer enn 500k solgte. De har vel strengt tatt ikke kommet med noen guiding såvidt jeg vet.

1 Like

Riktig, viktig presisering. Beklager. Men de har sagt målet er topp 10 da, og hvis dette målet er oppnådd innen 1-2 uker, så bør det børsmeldes mener jeg. Folk kan da regne ut selv - basert på utsalgspris og evt. royalties (slik @Irathi har gjort) - hva bunnlinjen blir. Ergo = positiv profit warning / kurssensitiv informasjon.

3 Likes

Jepp, det kan hende de burde komme med en profit-warning, men jeg tror de sparer det til de er på et fint rundt tall, som en million. :slight_smile:

4 Likes

Husk at Funcom også skal melde om nytt spill så. Og småspill

Må si at timing med mulig release av AO kan komme på ett meget gunstig tidspunkt ! Med alt den hypen som er rundt “Funcom” også kommer AO på Steam så kan det fort skape ett mersalg! Dog om det blir pay-to-Play ! Er vel gratis versjon nå som ligger på Funcom sine sider?

Den store triggeren er dato for XBOX release. Snakker vi påsken 2017?

1 Like

Satt å vurderte å selge resten igår, men synst den så sterk ut på tidspunktet, å tenkte / håpte den skulle bli over 5 igår da før den gikk ned igjen, skulle holdt gjort det, med fasit i hånden.
Vel, verst er uansett skaden den har påført meg i NM :sleepy:

1 Like

F2p ja, de vil ikke forandre betalingsmodell fordi det kommer på steam.

1 Like

Synes den er litt for risikabel / volatil å sitte med i NM, men egen portefølje er lengere perspektiv