Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

“Hei og takk for oppklarende info. Jeg innser nå at det var feil av meg å bruke et konkret eksempel, da tallene spriker og beregningsgrunnlaget er annerledes enn det som ble meldt. Hovedpoenget mitt var uansett at markedsverdien til Funcom steg mye mer enn det initielle salget skulle tilsi. Beklager, jeg retter opp.”

5 Likes

Du får sende grafen din som viser at de ligger foran ARK som har solgt flere millioner kopier

2 Likes

Var det sitat av Richard?

Skremmende dårlig arbeid. Går det an?

Wow han var riktigt skarp på hans uträkning… hur kan man vara så inkompetent och få jobba med det där?

Det er mulig å down-vote innlegget. Det har jeg gjort :slight_smile:

3 Likes

Ja les kommentarene, så ser dere min kommentar også @holmes

jeg og… for det ser ikke ut som at han har oppdatert…

1 Like

Så det nå! :thumbsup:

1 Like

Håper det er mange som får kaffen i vrangstrupen når Funcom børsmelder riktige salgstall i nærmeste fremtid.
Lenge siden man har lest så mye slett journalistikk som de siste dagene, Ref Funcom coverage…

Han anbefalt også kjøp fingerprint cards på 53.75, kurs nå 49.94

1 Like

Skrev en kommentar och downvota han nu med, mår bättre själv nu :wink:

3 Likes

lol nå har han gått fra 16/0 til 16/17 like/dislike

Rart det når folk utenfor den vanlige “boblen” han skriver til gidder å kommentere/like.

3 Likes

Nettopp derfor valgte jeg å gå så tungt inn i Funcom som jeg gjorde våren 2016. Jeg ser på han her som den stereotypiske “eksperten”, som har langt mindre forståelse for spillselskap. Jeg er ingen ekspert på olje- og oljeservice, så jeg bestemte meg heller for å lese meg godt opp i Funcom-caset. Forstod at oppsiden var meget stor og valgte å satse! (Mye takket være gode innlegg her inne).
Veldig mange nervøse bjellesauer inne nå, bare se på antall innlegg på Shareville nå kontra tidligere. Blitt HO tendenser der nå.

1 Like

ER DET MULIG! åtte tegn

2 Likes

Ser på cohhcarnage er og utforske kartet helt nordvest ! Han er dypt imponert over det han ser!!! Og der e masse dyr han ikke har sett før og er mektig imponert over variasjonene i EA! :+1:

1 Like

Sånn sett er det jo litt blandet drops å se streams om man vil spille selv. :slight_smile: avslører alt.

1 Like

Mange her kjenner meg som rimelig negativ/tilbakeholden til Funcom, men jeg må si det som det er: Jeg skjønner ikke hvorfor aksjen ikke går mer. Dette selger jo som hakka møkk!

Jeg hadde tenkt å kjøpe i dag, men har vært for opptatt, og lurte litt på om den kom til å reagere ned. Ikke pga noe fundamentalt, men pga psykologi. Får se om jeg får kommet meg inn med en mini-post. :stuck_out_tongue:

Som jeg ser det, så er jo sannsynligheten for å nå en million solgte første måned rimelig høy. Da er spillet såpass populært at det burde selge en 2-3 millioner til de neste 23 månedene.

Dertil har man xbox-versjonen som kommer om en måned. Jeg tror den vil selge dårligere utfra hva vi har sett fra f.eks Payday 2 salg på konsoll (en annen mer eller mindre indie-utvikler). La oss si 50%. Playstation-utgaven kommer garantert med så bra salg som vi ser nå, tipper den også selger 50% så bra, noe pga at den kommer senere.

Totalt kan man da se på noe sånt som 6-8 millioner solgte eksemplarer over 2 år, med en snittpris som blir dratt opp av konsoll-versjonene, men ned av rabattene som de må kjøre med senere i løpet. Det er tidlig å ekstrapolere såpass som jeg har gjort her, men selv 25% så høyt salg som dette tegner veldig bra for Funcom 2.0.

Det er forresten jævelig deilig å se at Funcom har klart å levere et spill hvor ingen klager på prisen! Det må være første gangen! Og jaggu har de ikke klart å lansere spillet, få masse oppmerksomhet og bruke en slik og en ingenting på reklame! :thumbsup:

19 Likes

Ergo så er dagens kurs for lav
Men husene vil vel se de virkelige salgstallene før de tror noe på det

sittet og sett ørten timer… endel “avslørt” men det er så mye at det er nok å ta av… halve moroa er jo bygging osv … og der kan du bygge som du selv vil. Satt og så på noen ble angrepet i borgen sin og tenkte straks… aha, jeg hadde bygget heller sånn og sånn ! :wink:

(ser du derimot resident evil7 på youtube… så avsløres spillet i en helt annen grad… )

Tror faktisk ikke han forstod det selv etter forklaringen kom. Skremmende. :smile:

5 Likes