Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Burkeblack sa rett før han logget ut at" If The server stays like this tommorrow aswell it going to be just magic" han var tydeligvis veldig fornøyd med den patchen ! Han anbefalte alle og oppdatere og komme seg inn i conan!! :+1::+1: burkeblack for president ! Beklager @Irathi :joy:

11 Likes

Tenker du på Edvard58 fra HO? :+1:

1 Like

Det gikk fra 55-92 = 37

Stemmer. Blir da ca 35-45k per døgn?

tror han solgte ut på 2-tallet? Dessverre, artig type.

1 Like

Det bør bli et større hopp i natt, men det er lag så tenk at tallet ligger ca 2 døgn bak. I begynnelsen kan det ikke brukes.

2 Likes

Fick fyllt på lite till på 4,20…

Noen konspirasjonsteorier om kunder som kjøper/selger 200 av gangen? Hva er det?

Roboter, sannsynligvis. Så istad at jeg hadde fått kjøpt 3x200 aksjer på 4,36. :stuck_out_tongue: Så fjernet jeg resten av ordren, ser jo ut som en god plan akkurat nå. :slight_smile:

Roboter.

1 Like

Tror dere FUNCOM aksjen vil øke betraktelig etter at de går ut med antall spillere og når det lanseres til de andre som Xbox one osv? jeg har vurdert å kjøpe 25000 aksjer på den kursen som er nå. Det jeg spekulerer på er om de vil falle enda mer før den går oppover. Har en følelse på at den vil gå ned litt før dem kommer ut med store tall og viser at de kan være på den verdien selskapet er notert på.

Hvorfor selger de 200 av gangen forresten?. Bare får å holde aktivitet i aksjen og skape volatilitet?

Artig type ha. Edvard, har ikke sett han på en stund, men leser lite Funcom tråder på HO, er han innom ?

2 Likes

Jeg føler Funcom gjør det riktig å ikke melde noen tall enda. Det vil ikke falle i god jord med positive meldinger fra selskapet når spillere sliter med diverse.

3 Likes

Gi oss ei skikkelig melding om ei veke eller to, når (om) framtida skal vise seg å være redda, verdensfred osb.

1 Like

Jeg synes de kunne vært vært flinkere på å kommunisere at der er måter å følge med på salgstall. På den måten får flere med seg at salgstallene er gode, uten at Funcom selv kommer med tall.

MARKEDPRISEN på Funcom er nå 1.2 milliarder kroner, opp fra 400 millioner kroner 1. januar. De meldte i går at de har 32.000 brukere samtidig av spillet som prises til mellom $29 og $59. Tar man utgangspunkt i at alle kjøper den dyreste pakken, vil selskapet ha en inntekt på cirka: $59 x 32.000 = $1.9 millioner = 15 millioner kroner. En slik utregning rett etter lansering forklarer lite, men gjør at investorene hele tiden kan måle cirkainntekter. Bruk dette eksempelet heller på hvordan man bør forholde seg til verdiøkningen på en aksje målt mot salg.

Kilde: http://www.nordnetbloggen.no/morgenrapport-torsdag-199/02/02/2017/

6 Likes

Fast kommentator hos Nordnetbloggen, men leverer også spalter til E24. Har jobbet 12 år med trading og megling, primært i aksjemarkedet og med fraktderivater. Se richardpaulsen.no for ytterligere informasjon.

3 Likes