Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Funcom burde kjørt en emisjon på langt høyere kurs en strike på Jebsen sin konvertering, og betalt ut gjeld, så hadde det blir langt mindre aksjer.
Vet ikke om det er mulig eg, burde kunne være ett godt alternativ.
Aksjene skal i markedet til slutt uansett

@Kronn De kan også bare spleise aksjene etter konverteringen :smile:

Haha :+1::grinning: (8 tegn )

Reddit med Joel idag. Kaster forhåpentligvis litt lys over “biomes” flere som tror mappet er ferdig as is

2 Likes

Med tanke på Funcoms historik så ansåg han det väl vara stor risk för hans kapital, om de kunde visa med stor styrka att conan exiles skulle bli en så stor hit som det blev (än så länge) så skulle självklart emissionen vara på en högre kurs, men Funcom har inte bra track-reckord, det är därför vi har chansen att följa med på resan upp^^

En spleis tror jeg ikke de kommer med, da vil det være mer aktuelt for Funcom , viss gigant suksee og starte med tilbakekjøp av aksjer! Det kunne blitt interresant :muscle:t2::sweat_smile:

1 Like

@iHHelg Når er det i dag? Er det live intervju?

Det var en spøk - ref. det @Kronn skrev at det ble mindre aksjer ved emisjon enn konvertering av lånet :slight_smile: Men uansett, hvorfor vil de ikke ha en spleis? Hva er vitsen med å ha så mange mill. aksjer i markedet? Omsetning? Likviditet?

1 Like

Funcom Richard Paulsen beklager i dag…
-/ I GÅR KOM jeg til skade for å være upresis i min omtale av Funcom, der antall spillere inne på plattformen samtidig var 32.000, noe man bør gange med en faktor på 3-5 for å finne antall betalende spillere. Jeg mottok et dusin mail og kommentarfeltet på bloggen/sosiale medier var full av innsigelser på at jeg var for bearish på caset. Det er en kjennsgjerning at mange gamere trader denne aksjen, da de ofte har en sterkere mening om kvaliteten på spillet og salgsutvikling/community reception. I følge de fleste ligger salgstallene godt over andre blockbusters i denne fasen og utviklingen følges best på www.steamspy.com der det nå står 130.000 solgte spill og Conan på andreplass. Funcom sitt uttalte mål er å være blant topp 10. Dataspill er i høyeste grad ferskvare og selskapet trenger å vinne på hver lansering for å gro aksjonærverdier. Kursen toppet ut på 22 kroner i 2012, og har i de påfølgende 5 årene surret mellom 1-5 kroner. Hovedindeksen på Oslo Børs har i samme periode steget 60%. La oss håpe at Conan Exiles selger godt nok til å legge et fundament for videre vekst!

30 Likes

Nytter å henge på “eksperter” :smiley:

1 Like

Da er det rett oppigjen da :wink::moneybag:

“” I følge de fleste ligger salgstallene godt over andre blockbusters i denne fasen og utviklingen følges best på www.steamspy.com der det nå står 130.000 solgte spill og Conan på andreplass."

For en tulling… Conan er #1 Global.

Det er bare å gratulere faktisk… Tenk å sammenligne med de norske salgstallene…

Ja han ser på feil liste men det var det jo endel andre som også gjorde før de ble forklart :joy:

2 Likes

Oppdateringen hans var uansett en massiv forbedring

3 Likes

ikke helt innafor enda, men han skal ha for at han prøver :wink:

1 Like

Noen burde sammenfatte ett skriv til de store avisene siden ikke Funcom gjør det, dvs vi, som forklarer utviklingen til Conan Exiles, hvor de ligger i løypa, og hva potensiale er fremover basert på det vi har sett til nå. Det kan være veldig få faktisk ikke vet hvordan dette henger sammen, og at de ser på det som tullete og kommentarene deres bærer preg av dette. Hva med å belære de litt rundt temaet på en objektiv måte, kanskje de følger caset nærmere. Det ville jo vært moro for alle de som lurer på hva i all verden som skjer når de ser Funcom pumper på med høyere omsetning enn selveste Statoil

1 Like

@holmes,
Hva tenker du rundt handlemønsteret til NON om dagen, er det roboter som er skrudd inn på “destrction”? De tjener jo ikke penger slik de har drevet?

NON er private sparer og hobbyspekulanter

1 Like

selger de så hardt og kommer ut i 0 med 10 mill kjøp /salg?

“Funcom - en fundamental innføring”

2 Likes