Det forklarer at aksjen gikk ned til 3,30 på lanseringsdagen. Jeg kunne rett og slett ikke forstå hvorfor den ikke gikk opp til f.eks 5kr.
Antal spelare är under förväntan -är det tack vare att pingperfect är ute?
ja man kan gi et raskt estimat.det er max 250 servere * 40 = 10000 men da er de offisielle serverne alle fulle (det er nok ikke realistisk), la oss si at de tilsammen fyller opp halvparten f.eks. Da har du 5000 samtidig spillere som “mangler” i steam-tallene.
42273 blir peaken idag
En liten økning fra i går, men tatt server issues i betraktning er dette meget bra. Jeg spår steam tall rundt 190k solgte natt til mandag (bear) og over 240k solgte (bull).
190 er vel enda bull? Ligger Ann til 800 k første mnd da? Ish! Eller 700 k ! Tenker at det er bear viss vi ligger på 190 om 3 uker enda ?
Misforstå meg rett her - når jeg skriver bear så mener jeg ikke det er negativt! Jeg mener det er det laveste tallet jeg ser for meg - “mitt bear case”, som absolutt ikke er noe bear case i det hele tatt! Funcom er BULL all the way! ALL THE EFFIN’ WAY Bro!
Helt til vi er på 16 kr og begynner å få høydeskrekk
16 kr? Det vil gi en mcap på ca. 4 mrd? Det skal en del salg til å forsvare en slik prising, men ingenting er umulig. Jeg tror ikke Funcom klarer selge så mye, men mitt target innen 3 måneder er mcap på ca. 2+ mrd og kurs på ca. 10 kr.
Om jeg blir sittende helt dit vet jeg ikke. Svingningene i denne aksjen er et mareritt å sitte gjennom!
Edit: kan jo nevne at jeg følger med teknisk og mener 7 kr vil være en hard nøtt å knekke. Kommer an på salgstall og mye kan skje i mellomtiden men 7 kr vil jeg være fornøyd med for å cashe ut ca. 1/2 parten?
Ja, var inntil videre bare en overdrivelse for å minne om at selv om vi skal mye opp kommer vi etterhvert til et nivå hvor man kan begynne å tenke på salg. Er en stund igjen til det nå da, og jeg kommer uansett tilbake til aksjen senere. For at jeg skal selge må jeg tro caset ikke har mer å tilby på ganske lang sikt, og det er det lenge til skjer nå.
Edit: Sover bedre om natten ved å være inne i Funcom enn det jeg gjorde dagene før jeg kjøpte. Fin trend vi er inne i
Sjekk hvem som har kjøpt i dag. Det lover godt
Er dette så vesentlig at dei må børsmelde det?
“Ladies and gentlemen, we are selling a shitton of games, and will now be hosted by google”?
Nei, spiller ingen trille
Får håpe dem får fikse en ny en nå i helga
Kom det melding om dette eller er det ironi?