Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Ingenting er meldt:) Eg berre lurte på kvar grensa går for kva ein må børsmelde. Altså faktumet at pågangen har vert så stor at dei må bytte samarbeidspartnere…

Bare måtte ha med denne :joy: Ticker: FUNCOM
Endret: 03.02.17 15:56
Hei meglerhus, E24, Hauglund og Roboter:
……………/´¯/)………… (\¯\ …………/….//……….. …\\….\ ………../….//………… ….\\….\ …../´¯/…./´¯\………../¯\….\¯`
…/./…/…./…./.|……| .\….\….\……
(.(….(….(…./.)…)…(…(. \….)….)….).)
.\……………./…/…… …/……………./
…\……………… /………\…………………/
….\……………(………. …)……………./ Hysterisk morsom.:joy: Edit: ikke så synlig men han gir dem begge finger Emoji!

8 Likes

Jeg legger merke til at vi har fått flere svenske naboer her, så jeg tok en titt på avanza

https://www.avanza.se/placera/forum/forum/funcom-n-v.0.html

Det er interessant hvis svenskene også fatter interesse for caset for de kjenner til mange svenske spill-aksjer slik som paradox og starbreeze etc og de vet hva disse er verdsatt til. De er også blitt veldig flinke til å tolke steam-data med spill som solaris, payday2 og dead by daylight for å nevne noen og nå ser de CE på topp av listene og høyt på twitch. Denne gjengen kan bruke kalkulatoren… Spennende. Mitt langsiktige håp for funcom er å bygge et mini-starbreeze. Starbreeze og/eller Paradox inn på eiersiden i funcom hadde vært toppen.

8 Likes

Jebsen ut, paradox inn :+1:

For min del, så håper jeg de holder seg til ren spillutvikling. Ikke noe hardware-satsinger som StarVR eller hybrid-spill som Geminose.

4 Likes

Ingen problem med sideprosjekter for å lære nye ting. Men StarVR er en sak som kan svi skikkelig for STarbreeze, helt seriøst så håper jeg egentlig de stenger galskapen før det koster dem formye.

1 Like

Hvorfor “mini”?

8 Likes

Bagger’n og/eller mange av hans aliaser gjerne i diskusjon med hverandre :smile:

6 Likes

Ser det sammenlignes både Starbreeze og Opticom…

Sånn veldig grovt regnet så tilsvarer nåværende mcap hos starbreeze ebitda X 50-60.
(regnestykket er q3 ebitda x 3)
Hvilken multiplier snakker vi om for Funcom? 10-20? eller er jeg på vidda med tankegangen?

Kan dere være så snill å forsøke ikke nevne HO så veldig mye her inne? Vi er på tekinvestor forumet og ikke HO.

13 Likes

Du må sammenligne tallene etter lansering, da spesielt etter TWD som skal komme i Q4.

1 Like

Jepp, å regne på P/E i Starbreeze nå er som å regne på trailing P/E for Funcom etter Q3 2016. Ubrukelig. :slight_smile:

2 Likes

Laster opp…

Det hausses hardt på HO nå :slight_smile:

Innlegg av: 100 Bagger (04.02.17 19:43 ), lest 1676 ganger
Ticker: FUNCOM
RE^1: FUNCOM - TIPP SLUTTKURS MANDAG 6 FEBRUAR
Jeg og tror at det er usannsynlig at vi ikke går opp mer enn 25% på mandag, vi ender nok et godt stykke over 6 tallet.

2 Likes

Fyren er skada.

4 Likes

Hausse hausse fra han. Regner han sitter på begge sider

Skada eller ikke, får håpe han får rett da :grin::+1:

2 Likes