Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Tenkte ta et lite tilbakeblikk på Funcom sin presentasjon for forventninger til CE og salgstall. Målet var topp 10 innenfor survival games på steam. Hvis vi ser tilbake på presentasjonen hvor dette ble lagt er 10 plassen Reign of Kings. De var da på 410k solgte. Allerede i morgen kommer vi til å bikke 300k solgte eksemplarer av CE. Det viser egentlig bare hvor vanvittig vellykket spillet har gjort det salgsmessig. Etter alt og dømme så kommer vil til å ha passert 410k innen uke 2 av early access. Hvem hadde trodd det? Det er mildt sagt utrolig. På nåværende tidspunkt ligger Reign Of Kings med 508k salg ifølge steamspy. Snakker vi en uke til for å passere dette?

Jeg tipper vi er blant topp 10 allerede etter første måneden. Da begynner det å bli litt sent for media å kalle spillet en flopp. Er helt utrolig at det er stor sansynlighet for å oppnå målet allerede etter en måned.

Vi diskuterer dvs bugs, server issues osv her, men må jo si at Funcom har gjort en helt sinnsykt god jobb! Det er rett og slett fantastisk. Det er rett og slett en flott tid å være Funcom aksjonær. Og de som tror vi har sett toppen nå? Bare vent og se :smile:

/rocket

13 Likes

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170207.OBI.20170207S14

En liten børsmelding med salgsoppdatering:

"The Conan Exiles game released in Early Access on the Steam platform a week ago has sold more than 320,000 units* worldwide.
In addition, all of the costs directly related to this game** have been recouped and the project is now operationally profitable.":grinning:

7 Likes
1 Like

Bra jobbet Funcom. Dere viser deres nye sider :relaxed:

I dag ser vi 6-tallet​:smile::moneybag::moneybag: noen som vil si hvor mye kursen kan gå fram til spillet kommer på Xbox?

Spørsmålet er hvor stor del av markedet som ikke følger salget via Steamspy. Er jo den delen av markedet som i hovedsak vil pushe kursen oppover idag.

Det er 70k over Steamspy estimatet. 25% høyere.

2 Likes

Jo men flere her inne inkludert deg ( og på andre sider) mener jo at steamspy ligger bak. så steamspy gir oss jo en baseline. Med det reellle salget noe høyere.

1 Like

Mange som bare leser “morgen rapporten” på Nordnet og forsiden på FA som blir positivt overrasket da kanskje?

Kanskje på samme måte er det jo endel som sverge til FA også.

6 Likes

Liker godt at de nevner rangen : )

3 Likes

«Do you feel lucky, punk?»

Skjer med den avslutning der da ??? er de drita full ??

1 Like

Selv om man ser vekk fra budskapet er det der en av de dårligste sakene jeg har lest på ganske lenge. Føles som at den er skrevet av en 13-åring.

“Huh.” … “Huh.” … “Huh.” …

Helt håpløst skrevet…

2 Likes

de er jo ikke vell bevart, stakkars.
boikott dem sier jeg

Vi elsker suksesshistorier, men dessverre har ikke Funcom blitt det enda.
Biter meg litt merke i den.

Er det noen her inne som syns at å selge break-even på ett spill som har vært i produskjon i 18 mnd på en uke ikke er suksses?

7 Likes

Det er helt fantastisk at det er mulig å skrive noe slikt! Break even på en uke burde være førstesideoppslag!

Er nok litt for mye forlangt at de ser det allerede nå. De glemte å nevne at 320k var på en uke. De er nødt til å vente på at Funcom selv skal komme med salgstallene og range er jo som de sier 10,15, 20. God jul sier jeg.

HAhhaa nei det er kjempe bear i følge Hegnar??? han er jo ikke riktig bevart han der ?

Nå har nok han blod på tann av alle hatmeldingene så han kommer til og kjøre på med negativitet :wink: let him!