Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Kan funcom betale cash og ta tilbake konverterings aksjene ? dog til høyere pris enn 0,1 USD?

De kan betale cash, men de “tar ikke tilbake” konverteringsaksjer - retten til å konvertere forsvinner når gjelden er tilbakebetalt.

HOWEVER - jeg har ikke lest låneavtalen mellom jebsen og funcom - det vel ikke gitt at de kan betale cash hvis jebsen ønsker aksjer… Dvs de har vel en avtale som løper X antall år og det skal betales renter iløpet av den tiden og så skal beløpet enten være tilbakebetalt ved utløp ellers må jebsen konvertere.

Ok ok, åtte tegn ! :slight_smile: smiley ref @Hakon

1 Like

Det spørs om Jebsen vil ha aksjer eller cash, antar han ville være fornøyd med cash å sikre seg, mot at han skal sitte på enda mer aksje.
Skal han konventere, er det vek naturlig å selge seg ned i forkant.
Hadde eg vert i Jebsen sine sko, hadde drømmen vert å fått solgt hele eller deler av potten til en annen stor aktør, for så å konventere.
For dagens aksjonærer kunne det vært en OK måte å økt posisjonen sin gjennom en emisjon med en liten rabatt, med hensikt å betale gjelden til Jebsen, da med langt mindre aksjer enn om Jebsen konventer.
Vet ikke hva som er muligheter for

2 Likes

han kan konvertere og gjennomføre salg samtidig uten å melde noe før salget er gjennomført.

Evnt selge samme dag han konverterer og så bare melde at han har konvertert og har likt ant aksjer før og etter. Da får du også kun melding om konvertering.

80% sikker (?)

2 Likes

Har Paretobotten byttet om til Nordnet? :open_mouth: :stuck_out_tongue:

1 Like

Holmes… Do you fell lucky “Punk”…? Er selv glad at jeg har begynt og lære meg meditasjon. Lol altså. Makan… “PUNK” WTF… :smile:

Reagerte mer på “huh?” som svar på alle spørsmålene de listet opp. Høres ut som meg når jeg er furten i et dataspill.

2 Likes

Jeg har bare ikke ord for oppgulp de kommer med… Må si at jeg bare ler og ler og det til og med hele veien til banken…

er det “Trestoff” på hegnar online (forumet) som har skrevet den?

Vi kan vel være enige om at det sikkert kom mange overreaksjoner fra de som er litt mer ekstreme enn oss her inne. Synes Hegnar kunne lært av Funcom her. Ta all kritikk med et smil og sil ut det som kan være med på å gjøre spillet, eller i denne sammenheng artiklene, bedre :slight_smile:

2 Likes

Så det er snakk om ca 58millioner da og Funcom er gjeldsfrie

Har på godt og vondt, mest godt, liten kjennskap til navnene på HO :slight_smile: De eneste jeg husker er Analytikeren og Bagger100. Analytikeren har spottet noen nedganger da de fleste andre var positive, og bagger spotter alle oppganger+noen som ikke kommer :slight_smile:

1 Like

En ting som kunne vært interessant å regne ut nå er hva Funcom får for hvert spill. Har vi kostnadene rimelig godt estimert eller blir det litt guesswork med dem? Siden vi vet at 320k= i +

17-18 dollar

2 Likes

Snart 50 millioner netto da :slight_smile:

Hva tror dere om kvartalsrapporten 28.02?

Du bør nok ikke sammenlikne for mye med Dead by Daylight og deres utvikling. Det er i samme spillsjanger som H&S, ikke CE :slight_smile:

1 Like

Jeg tror den er en kalddusj for de som ikke skjønner at alt nå kommer under Q1 og ikke Q4. Hegnar vil sikkert hjelpe til med å fyre oppunder der.

1 Like