Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Bare å kjøre på ^^ Vi gjør våre egne analyser, er bare redd det fører til feil resultat om du bruker tallene fra DbD til å estimere videre utvikling i CE alene. Om det settes opp mot liknende spill og forskjellene blir tatt høyde for går det nok fint. :slight_smile:

Hvis ikke Conans Ex-Wifes selger mer enn 1 million på 1 år har de “failet” med å rette opp i bugs. Skulle PS4 komme i år, så antar jeg de minst passerer 2.5 millioner solgte, fordi de har gratis biomes som kommer utover som vil boost noe vanvittig. MINIMUM 2.5!

1 Like

1.9 milliarder fully dilluted ved nær 6 kr @Onns. Må legge på de 70 Mill konverteringsaksjene til jebsen.

2 Likes

Kan nevne en statistikk som få legger merke til:

Youtube views for ARK/Rust/Conan Exiles forrige uke

ARK: 6,633,403 views
Rust: 2,797,973 views
Conan Exiles: 10,455,756 views
DbD :wink: : 2,302,948 views
Skyrim: 337,700 views+ Skyrim special edition: 278,706 views (Får ikke opp stats for modded, men det ligger på 1-4mill et sted.)

Vi ser hvem som trekker mest oppmerksomhet ^^

6 Likes

Funcom fortsetter og selge, ny strategi funker som pokker, markedet begynner å tenke at “dæven, kanskje de KAN lage spill som selger” og begynner etterhvet å prise inn fremtidig inntjening.

Edit: Funcom er billig!

4 Likes

Er Funcom verdt nær to milliarder? Det kommer an på om man tror på Funcom 2.0.

2 Likes

ser ut som 17025 ble dagens bunn, funcom sa vel de vill prøve og patche når det var minst aktivitet, så de patchet når det var helt på bunn! greit det :slight_smile:

1 Like

Hmm, mulig det. Det vi får i Q4 er cost for CE, litt om H&S, framtidsplaner(mulig annonsering av neste lille spill som enten kommer før eller i Q4), mulig at første biome til CE kommer i denne perioden, da ser vi hvor vi endte etter 1mnd i salg(mulig statistikk fra Funcom om dette), oppdatert info på økonomien sånn den var før release, som vi vet ikke så så veldig bra ut. Lurer på om dette fører til en bunn lavere enn i dag eller høyere. Tror høyere, men vi får se.

“Funcom er ikke verdt 1mrd, på tide å selge”, neste “Funcom er ikke verdt 2 mrd, på tide å selge”, neste blir? :stuck_out_tongue:

Njaaa… Var vell ikke helt det de sa?

So while urgently critical fixes will still go out ASAP, we will try to be better about the timing of less critical patches going forward. Of course that means we’ll be patching when more of you are online, and we know that no matter when we patch, it will be at a bad time for someone.

Er jo slik at Admins skal oppdatere serverene når de er på, slik at det blir minst mulig etterslep på de forskjellige server versjonene.

Slik jeg tolker det i hvertfall :smiley:

Ja jo ser den, men når da folkene skrur på for og spille så slipper de og spille 30 min for så og få patching, nå får de starte og spille med ny oppdatert patch :slight_smile: ?

Funcom har nå en vellykket spill lansering (Tidligere har ikke vært så velykkede).

De har også dessuten andre mindre vellykkede spill lanseringer som nå er vellykkede spill med fornøyde spillere. Jeg logget inn i gamle Anarchy Online her for noen måneder siden og ble sjokkert hvor mange som spilte det. Regner med det samme gjelder AoC og TSW.

Hva er selskapet verdt?

1 Like

Er jo bedre butikk for Jebsen å få ca 67mill aksjer ( + renter ) enn å få tilbake ca 6.9mill USD (+ renter) .

5 Likes

Jeg tar det for gitt at han konverterer ja. 70 Mill x 5 kr om han selger i dag eller 7mill *8.2usd . Hva ville du valgt?

Det er riktig å regne EV fully diluted, men man skal også huske på at det kommer inn en del cash nå, de hadde vel også 5.2 MUSD eller noe på bok? Tror ikke alt det er brent. Nå 6 MUSD-ish inn allerede. Så da vil selskapet nå etterhvert bygge opp en fin buffer på konto.

2 Likes

Hvis det blir press på aksjen på grunn av tekniske forhold som at det kommer mye nye aksjer ut på markedet og noen aktører tar exit, så vil jo det være en god mulighet til å øke eksponeringen. Det viktigste for verdsettelsen på sikt er vel at de selger mye spill.

1 Like

Rally i norskt spelbolag
Kl. 13:02, 7 feb 2017 0

Börs Norska spelutvecklaren och kursraketen Funcom har sålt mer än 320.000 exemplar av “Conan Exiles”, som därmed på en vecka har tjänat in sina kostnader.
Funcoms utvecklare ska fortsätta att arbeta med ytterligare spelinnehåll och teknisk support för spelet. Syftet är att försäkra sig om ett positivt mottagande hos spelarna innan en lansering görs för pc, skriver bolaget. Utvecklingen av spelet för Xbox One fortsätter enligt plan, och en version för Playstation 4 är planerad till senare i år.

Funcoms mål är att Conan Exiles ska nå topp tio-listan över multiplayerspel i kategorin “open world survival” på plattformen Steam, inom ett år efter lansering. Enligt bolaget är försäljningen hittills ett “tydligt tecken” på att det målet kommer att uppnås.

Funcom-aktien har stigit nästan 90 procent på Oslobörsen den senaste veckan. Tisdagens kursuppgång var vid 12.30-tiden nära 9 procent.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2017/02/07/rally-i-norskt-spelbolag.html

3 Likes

Ja, ser for meg at vi skal opp fra nå til neste uke en gang. Iallefall så lenge hypen rundt spillet holder seg så sterk som nå. Mulig noe nedgang kommer når tallene begynner å roe seg litt. :slight_smile: Btw ser vi faktisk ikke fall i antall salg/døgn enda. Og stigende trend på Youtube. Ser for meg at bølgen fra Youtube har begynt og bærer oss gjennom de neste to ukene, som jeg håper følges opp av en content-patch. Da ser vi 1mill første måned etter det jeg tror, eller med andre ord: vi holder oss over 30k solgte/dag ut februar. Jeg tror det kan føre til en topp rundt 9-10kr et sted/aksje. Vi ser også sporadiske tilfeller av de at de største på twitch prøver ut CE selv etter launch-uka. Det er bra.

2 Likes