Har allerede vært på 5,35, men mulig vi tar en dipp før den avslutter opp igjen. Jeg trodde absolutt at kursen skal svinge mellom 5,3 og 5,8 i dag, men nå har vi lagt å svinget/trader mellom 5,40 og 5,55 lenge og der blir vi liggende så lenge man kan trade i området. Synes det er så digg å tenke på at neste uke får vi steamspy tall hver dag og neste mandag er 500k er solgt av CE og det er tid for å lese ny artikkel på hegnar.no. Fint med gode tider : )
https://play.borsen.dk/klip/5899980245628ff8171fad30
Selger de for 200,000 til er resten av utviklingskostnadene for året dekket
Haha han som intervjuet han kunne ikke slå fra seg at dette var jo dataspill Hehe her ser man et eksempel på hvor lite “mannen i gata” tror om caset når de ikke har satt seg inn i det ^^ Mer oppside for oss det
Han mente 200.000 spil yderligere. Altså i alt 580.000 spil.
Ja, mente at han unge ikke kunne slå det fra seg. Han eldre var jo “in the loop”.
De har solgt 320k, så 520k?
Beklager…selvfølgelig 320.000.
Det er bra presse, får med alt riktig.
Siden ARK nå solgte 1 mill til Xbox på en uke virker jo potensialet og momentet til å være veldig stort for Funcom og Survival sjangeren for øyeblikket på XBOX. CE ser ut til å seile inn i Top 5 survival games. Ser for meg følgende bullcase hvor Funcom da selger:
Til juni / E3:
CE selger 2 mill på steam
CE selger 2 mill på XBOX
Til jul
CE selger 3 mill på steam
CE selger 3 mill på XBOX
CE selger 1mill på PS4 (siden den kommer sent på året sannsynligvis)
Gitt at de holder salgstakt på ~ 10k spill per dag fremover når det gjelder Steam og kommer med nytt innhold og rabattperioder som bygger hype og drar inn flere underveis. Ark klarer dette nå så jeg ville satt det som ambisjon.
Når siste store oppdatering for TSW slippes straks i Q1 får også Durham fullt fokus på nye spillet sitt. Dette er jo en liten rosin i pølsa og de beviste med H&S at de kan lage spill med Unreal så nå må de nå bare tenke ut noe morsomt og få i gang en blockbuster som kan toppe kransekaka her : ) Jeg tror Durham kan overraske stort og anser dem faktisk som mer solid enn Oslo teamet i utgangspunktet. Funcom er veldig godt posisjonert i 2017 med to studios som produserer så det knaker.
Noen må sende blomster til henne. Da er det kanskje håp for finansjournalistene likevel.
Det negative med suksessen for Funcom er at jeg ikke lengre kan kjøpe billige aksjer etter en flop og selge senere på høye forventninger ved lanseringen av neste spill
Hva skal jeg nå leve av ?
Har tjent bøttevis av penger på denne siden 2008.
Og for all del , tror vi skal opp en del til fra dagens kurs fremover likevel, men…
Det høres ut som om en tur til Sverige og Gaming Corps (vi har en tråd her om den også) kan være noe for deg. Men det siste spillet solgte så elendig at det er ikke sikkert det blir høye forventninger noensinne på nytt her. Har kun en lyttepost her.
Skal funcom lansere noen andre spill i år?
Nei, men de skal lansere Anarchy Online (en gammel god MMO traver fra 2001) inn i Steam platformen. Dette kan gi noe mer inntekter kanskje. Usikker på hvordan dette kan påvirke kursen.
Bortsett fra dette skal vel CE lanseres på Xbox og PS?
Ja, men ps slippes ikke før 2018.
Starbreeze-forumet på Avanza begynner å titte litt på funcom (kursutviklingen har vært bare sorgen i lang tid der)
Du får melde om at aksjen er på billigsalg nå.
…with Playstation 4 development scheduled for later in the year.
Mener de release eller utvikling starter senere i år?
dvs de skal begynne development later in the year…
Utvikling starter. Som er fremskynding, tidligere skulle den starte når CE gikk ut av EA.
Nå snakker vi at den starter i Q3 Q4 kontra Q1 2018
Er ikke det selvsagt? Bli sittende og få den virkelige oppturen ^^[quote=“Burnside, post:3194, topic:1533”]
Hva skal jeg nå leve av ?
[/quote]