Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Oppturen har vært på 500%. Hvor mye mer opptur forventer du deg?

1 Like

PS4 har ingen Early Access plattform på samma sätt som Xbox (det de kallar insider). Så spelet bör vara “färdigt” innan det kommer ut på PS4

2 Likes

Kommer an på hvor mye som blir solgt, men absolutt beste case er 10kr som topp ved 1mill solgte og noe rundt 24-26kr ved nyttår. Mer realistisk blir rundt 7kr på 3 ukers sikt og 13-16 ved slutten av året. Om vi følger opp suksessen med like resultater som nå framover. Dvs. 1mill solgte rundt 4. mars, 3 mill solgte totalt ved slutten av året. + noe som treffer greit i markedet blant småspillene og en reveal av en DLC til CE/et spill som kan treffe noe i likhet med CE som kommer sommeren 2018/høsten 2018. Er også veldig mye annet som må klaffe, men starten er her.

Så lenge Pc selger godt, tror jeg de bruker så mye tid som mulig på å polere EA opplevelsen for console.

1 Like

Ce har jo støtte for Xbox kontroller allerede, mistenker at det ikke er mye porting som skal til og at hovedsaken ligger i å polere opplevelsen Siden console spillere er vant til færre bugs enn Pc spillere.

Kan være fordi det er enkelt å porte til xbox, så man kjører den bare gjennom automagisk porting og voila. Mens Ps4 må man bygge ting fra bunn?

Null peiling på utviklingsløp for xbox og ps4 så det er ren spekulering fra min side.

Kan jo være Funcom prøver å unngå feilen som ARK gutta gjorde på xbox.

1 Like

Fra nå av kan vi legge på 25% på alle tall fra Steamspy. Jeg opererte selv med 300k solgte, og ser det var konservativt. Oppjusterer vi nå som ARK er ferdig med sitt salg og vi ha rabattkortet på hånd, så vil spillet ligge på topplistene (top 10) i mange uker fremover.

1 Like

Enig med deg, vi sammenligner steamspy med steamspy. Det er trenden vi vil ha ikke nøyaktig volum.

Når volumet stabiliserer seg vil aviket synke også.

1 Like

Enig der. Ville kanskje heller lagt til ca 40k for i dag, 35k for i morgen, 30k for overimorgen etc. helt til avviket er “nedskrevet” om formålet er å ha mest mulig nøyaktige tall. Dersom formålet er å sammenligne én dag med en annen, ville jeg bare brukt tallene slik de er på ss.

Edit: Endret avviket til 40k fra 70k. Vet ikke hvor 70k kom fra…

Er vel trenden som er aktuell og følge med på! Har de solgt 500 k er vel like interresant om de selger 600 k det som må måles er selger de 15 k hver dag, eller 30 k hver dag! Og holdes denne trenden lik !

Edit: er jo selvfølgelig interresant med 500 eller 600 og :slight_smile: misforstå meg rett,

@Onns her i Finnmark er det vår helt til sommeren-som vi kaller dårlig skuterføre :smiley:

2 Likes

Ikke sant hehe, her kan det godt sne på st-hansaften :smiley: Så “våren” kan være så mangt alt etter hvem du spår :stuck_out_tongue:

Lettet litt på sløret rundt 5.36, ca 50% av beholdningen i Funcom (snitt 4.70). Kjøper heller opp igjen ved eventuelle dupper, hvis ikke det kommer noen big news som gjør at jeg må kjøpe på vei opp :wink:

3 Likes

Han som deler ut nøkler for Funcom og CE bekreftet til en som spurtye på twitter vedrørende release av CE på Xbox i mars, men ingenting er offisielt da!?

1 Like

Solgte 60% Sluttauksjonen ville ikke ha alt.
Tror vi skal ned til 4,2(3) før den tar av igjen.
Ser ikke hvilke nyheter som kan få den til å ta av uten en tur ned å teste støttenivåer.
Men jeg har tatt feil før.

1 Like