Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

I første omgang får vi en høyere peak i antall spillere i dag enn i går fordi Funcom la patchen til i dag tidlig. Om det kommer ny patch i kveld vil peaken svekkes.

Salgstallene forventes å holde trenden, og dermed fortsette som et positivt signal.

Personlig tror jeg Youtuberne har begynt å komme langt nok inn i spillene til å vise fram bossfights og liknende, og at dette vil øke utviklingen i salget noe denne uka. (ikke stor effekt, men forventer noe rundt 500-1000 høyere salgstall som et resultat av 2-3millioner nye visninger av spillet/dag på platformen.)

Om vi får salgstall over 40k/dag er dette kjempe positivt, men forventningene ligger rundt 30k/dag framover. Ser ut til at markedet holder seg passivt med tanke på nedgangen i antall spillere fra søndag til mandag. Vi vet at dette er på grunn av antall spillere på steam i disse tidene, men teknisk utløser det usikkerhet om man kun ser på signalene i grafene.

Jeg tror derfor markedet blir overrasket svakt positivt denne uka og vi får videre oppgang/konsolideringen i første omgang blir kortere og går ikke så lavt som det tekniske tilsier. På den andre siden har vi historiske data som kan påvirke og utnyttes i stoplossraid og liknende. Helt kurrant å tro at kursen skal ned, men føler at det blir å undervurdere markedet litt.

2 Likes

Siden spillet har vært i salg en uke bør og kan man sammenligne ukedag med ukedag, hver ukedag har ulikt spillemønster og derfor blir det korrekt å sammenligne med samme ukedag uken før. Nå vil jo patch hyppigheten avgjøre litt om spiller tallet øker eller synker en dag, men dette er alikevell den mest nøyaktige måten å gjøre det på.

2 Likes

Personlig forventer jeg høyere topper i antall spillere for hver enkelt dag sammenliknet med forrige uke bortsett fra fredag som jeg tror blir lavere enn forrige ukes tall.

Edit: Og toppen i dag kommer ca 1 time senere enn i går

Enig, man bør ha 2uker med data, men en uke funker godt nok. Skulle det være fall kontra sist uke og man ikke har en patch og skylde det på vil det jo være litt krise.

1 Like

Mente at mandager uansett blir lavere enn søndager :slight_smile: Og at ikke alle som ser på grafene vet hvorfor

Yep lørdag og søndag er jo ukas beste dager. Mandag tror jeg er den dårligste.

1 Like

Være all in i funcom eller gå litt ut?

Noen som vet om Funcom betaler utbytte, og isåfall når vil utbetalingen skje?

Aldri skjedd til nå, skjer nok ikke i umiddelbar fremtid.

Dividend policy
The principal goal of the Company’s shareholder policy is to protect
shareholder rights and interests by maximizing the return earned by
its shareholders over time within acceptable risk parameters through
effective management of the Company’s assets and continued
growth of the Company’s operations and profitability. However, the
Supervisory Board considers that any surplus cash should be retained
with the Company and invested in the development of Funcom’s
games. Future distribution of dividends are not foreseen and will only
be possible if the equity and liquidity position allow such distributions
and the Bondholders and KGJI (in its capacity as creditor under the
Convertible Loan) has consented to such distribution (as the Bond
Agreement and the Convertible Loan agreement contains restrictions
on distribution of dividends).

1 Like

https://play.borsen.dk/klip/5899980245628ff8171fad30

Mulig den er postet tidligere

1 Like

20317 servere online nå
CE Rank 1 global top sellers
39,680 In-Game (Forventet top om 2 timer på ca 45k)
123,959 i Steam community

Litt oppdaterte tall før vi får endelig topp i antall spillere i kveld og salgstallestimatet i natt.

4 Likes

Nye videoen de bruker på Steam nå presenterer spillet veldig bra og viser at man med CE får både dybde og kvalitet i Survival spill. Blir gøy å se hvor mye nytt som kommer de neste ukene og månedene for de kan jammen jobbe hvis de vil:

Har begynt å tenke litt på at denne suksessen kommer til å få ringvirkninger i form av at en god strøm med flinke folk kommer til Funcom fremover. Funcom kan lett forhandle gode avtaler på nye IPer nå osv. Er veldig mye bra som vil komme som følge av dette. Denne suksessen vil transformere selskapet totalt i betydningen: https://www.youtube.com/watch?v=SaolVEJEjV4&feature=youtu.be&t=54s

7 Likes

Hmmmmm. Den der youtube filmen…ka DET va?

Glemte å si det. Lukk øynene og lytt til teksten : )

Å faen…nå begynte æ å lure

<------------ Snåsamannen :wink:

5 Likes

Mitt tilsvar til @Nocturne

Så feil kan en ta! :stuck_out_tongue:

3 Likes

Kan verka som att serverproblemet kommer att kvarstå en stund…

1 Like

Mailen gjorde susen…

3 Likes