Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

just in case … sjekk at du har satt laptopen din til performance og ikke economy (eller hva de kaller det) for å spare batteri etc :wink:

2 Likes

Helt utrolig hvor kunnskapsløst finans media har dekket Funcom den siste uken. Føler de bevisst prøver å snakke ned aksjen med utdatert informasjon og henviser til historikk som om det er relevant dagens situasjon. Så råtten journalistikk bør være forbeholdt DB og VG. Hvor er integriteten deres? Tillitten på bunn-nivå.

2 Likes

Han har vel vært positiv hele tiden til alt unntatt kursen :v

Ja enig, de har fått unna mye av de gamebreaking tingene som man MÅTTE ta først. Siste der er vel offisielle servere.

Tre ting å begynne på da, den velkjente CAC-regelen:
Combat
Animations
Content

2 Likes

Dette er survival, konkurentene har null kontent

2 Likes

Content kan jo være mer recipees, menneskeofring, og alt det der som står i introen til spillet.

2 Likes

Sant, men conan har jo alt NPCer og en slags storyline

Kan skjønne at det svir litt akkurat nå. Jeg solgte på rundt 5,1 på mandag, men var like før jeg kjøpte stort pga meldingen på tirsdag i åpningen på 5,80. Jeg klarte heldigvis å la være.

Jeg tenkte/håpet at den kunne gå til rundt 4 kroner da jeg kjøpte i høst på 1,25, så når den runda 5 kroner fikk jeg litt høydeskrekk. Derfor salg. Også fordi den snudde rett ned fra 5 kroner forrige uke.

Videre er jeg fortsatt positiv til Funcom “2.0”, men avventer litt for å se hvordan det utvikler seg med salg og selve spillet.

Fikk meg en skikkelig lærepenge av TSW, fikk riktignok bittelitt gevinst, men det svir fortsatt med de opptil 900k jeg hadde i papirgevinst på et tidspunkt. Jeg tar av og til en titt på handelsloggen fra våren 2012, og blir skremt. Der er det blant annet mange forsøk på intradagstrading som feilet, for å si det sånn. Jeg holdt meg faktisk helt unna børs i nesten fire år etter TSW, og når jeg nå er tilbake, er det attpåtil i Funcom. Skulle nesten tro jeg vil meg selv vondt, om jeg ser på min egen historikk. :wink:

9 Likes

Give this woman some Love … And share… in this Dark times We need Hope… and Love…

5 Likes

apropos storyline - den kunne de gjerne hintet litt bedre om i starten.

Jeg har ikke snublet over noe story enda, kun møtt 1 npc som ikke angrep meg…

Og jeg har reist over ca 30% av kartet vil jeg påstå

OK, setter opp spleiselag for å skaffe deg mus @novalusus

3 Likes

Kurs kl 9:10[poll]

• 4,7 ^
  • 4,57-4,7
  • 4,57-4,4
  • 4,4 |/
    [/poll]

Fekk 5 k på 3.92(har aldri truffet på laveste sånn før) og 5 k på 4.25. Skal den snu nå?

3 Likes

09:10, kurs 4,17

1 Like

Teknisk så skal den snu med rekyl opp nå, gjerne intradag også.

Men rent fundamentalt for alle som kan regne ut fra selv nøkterne salgstall for det som strømmer inn nå av penger og det en bør kunne regne med det neste 1,5 årene ca. så er aksjen p.t. underpriset dersom en skal bake inn nåværende pluss fremtidig forventning her.

Nedgangen vi har sett har nok mer å gjøre med at en del større aktører har solgt seg ut med enorm fortjeneste enn den har med fundamentale forhold å gjøre.

11 Likes

Teknisk har lite å si når det fundamentale trumfer, og det er jo det fundamentale som slår ut her. Nemmelig stort fall i antall solgte enheter.

Tenker det samme. Men det er SVÆRT viktig at trenden i salgstallene snur i dag, om vi skal fortsette å sammenligne med ARKs utvikling.

Enig med deg her! Salg i 2017 bør bli på minst 1 million kopier fordelt på to plattformer, og det er et konservativt anslag.
Trenger å selge ca. 2080 kopier per dag resten av året for målet, hver dag med salg over dette er vi foran skjema.

Jeg beregner salg med dagens pris, så ved salg må en eventuelt selge flere kopier for å få samme fortjeneste som nå.

1 Like

Venter på twitter melding om at offisielle servere kommer på plass, så kan kanskje pewpewdie sin eksponering av spillet kanskje være verdt noe. Begynner å haste veldig

1 Like

Rolige stemning om dagen her nå da, får vi under 4kr ?
Får logge meg på å legg inn noen kjøp