Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Solgte faktisk alt av Funcom aksjer idag. Første salg var på 4.91 og så tro S/L til og resten ble solgt på 4.73. Snitt denne gangen var 4.70, så noe gevinst ble det :slight_smile:

Serverproblemer og antall spillere som stopper å spille Conan Exiles i påvente av en større fix gjorde at jeg valgte å selge alt. Drømmen er å kjøpe meg inn igjen før det snur :wink:

3 Likes

At jeg kjøpte på 5,49 i går er noe jeg rett og slett angrer på. Hvis jeg hadde brukt 2sek på å tenke på psykologien i aksjen første dag de ikke solgte 30-50k iflg Steam. Jeg kunne trygt ha ventet til etter dette hadde skjedd, den verste hypen hadde lagt seg og Funcom ikke lenger var den mest omsatte aksjen på Oslo Børs.

På den andre siden, jeg tror aksjen skal godt over 6kr på litt sikt, men det er jo dumt å kjøpe vesentlig dyrere enn nødvendig. Og jeg vet jo at ikke alt kommer til å se helt rosenrødt ut hele veien.

Som jeg forstår deg, så har du gevinstsikret fordi vi nå ikke lenger er på “idiotsikre” nivåer. Funcom må faktisk fortsette å levere. Jeg er helt med på den.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg kunne kjøpe igår på max hype. :stuck_out_tongue:

7 Likes

Du ble ikke hardt nok straffa under TSW, derfor.

Du har vel forsatt ganske ok snitt dog?

3 Likes

Det här hade jag ju faktiskt helt glömt, det var ju mycket snack om att modding skulle vara tillgängligt från starten. Har inte varit så mycket fokus på det.Laster opp…

1 Like

Bare 400k i papirtap, 10k i ekte tap. Det svei. Jeg burde ha lært.

I wish! Kjøpte etter launch :slight_smile:

1 Like

Jag följer just nu bara två aktier och det är Starbreeze och Funcom. För just de två aktierna så är tekinvestor väldigt bra. I övrigt så försöker jag bara hänga med på twitter vad som skrivs om de båda och sen finns det rätt bra “aktieservers” på Discord där det snackas en hel del.

Här är en invite till funcomservern där, https://discord.gg/k5Wss om någon är intresserad.

Har ingen koll på norska forum i övrigt utan har bara hittat just hegnar men det var inget vidare ärligt talat. Påminnes lite om sveriges “Börssnack” på di.se fast ännu lägre nivå :smile:

3 Likes

@Irathi
@TomC
@holmes
@Hakon
@Akimbo82
@Evilfreud
@Slappenfjert

Ikke alle er like gode (heldige?) som meg: (sakset fra HO) :hushed:

Innlegg av: ElleMac (08.02.17 20:03 ), lest 837 ganger
Ticker: FUNCOM
funcom - hva gjør jeg nå? hjelp!
fik forbruklån på 350.000 i går og kjøpte på 5,75. vor burde jeg stop-los på?

5 Likes

Du er GaL når du gambler mere en du har rå till. 350.000 kr er ikke bare lek :stuck_out_tongue:

1 Like

Nå regner jeg med du ikke mener meg men personen som skrev dette på HO?

Jeg er gal, men ikke dum :smile:

2 Likes

WOW! Just WOW, håper fyren kødder.

Finnes et skjellsord som er passende når slikt skjer: Bagger`n!

Såe, vi er 10mann på serveren, ALT kjøer SMOOD, ingen lagg, ingen rubberband. Spillet begynner å skinne.

WAIT! jeg er positiv, har jeg kjøpt aksjer. Nei faktisk ikke. Men funcom sine daglige patcher begynner å få effekt.

22 Likes

Profilen er to dager gammel, null tro på at dette er reelt. Rykende fersk på børs, 350 000 forbrukslån rett i funcom. Holder en knapp på at dette er baissing på linje med journalisten ‘du må ikke være dum for å invistere i funcom, men det hjelper.’.

User reviewene fra igår var 76% positive, helt klart den beste dagen, og det selv om det var en utrolig irriterende crafting bug. (Som ble patchet i dag)

5 Likes

Har en laptop som sliter med å kjøre spillet på laveste ytelse. =/ Men spiller det litt likevell =P Skal frigjøre midler i løpet av slutten av februar/starten av mars til bl. a. ny pc

Wait, What ! @Evilfreud positiv igjen :+1::joy::clap:t2:

SL? Uff. Penga får han tilbake men ikke imorra!

hei, hvilken spec har du på pcn? har lyst å prøve selv men ser grafikk kortet er litt for dårlig.

Funcom stuper ned
Spillselskapet Funcom kan vise til en solid vekst den siste tiden, med en oppgang på godt over 300 prosent det siste halvåret. Børsfesten for selskapet fortsatte tirsdag, etter at salgstallene for spillet Conan Legacy overrasket positivt.

Conan Legacy? Har de kommet med enda et spill? :joy:

7 Likes

Lenovo G50, billig pc ikke ment til gaming.
Nvidia GeForce GT 820M tror jeg er problemet mitt, adekvat processor og ram.

1 Like