Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Kjenner det er litt ekstra spennende å følge med på funcom i dag. Hoppet inn på 3.85 :smile:

1 Like

Frå HO:

We will continue to update the market through all relevant channels accordingly. We have no immediate plans to make an update on sales numbers so close to the last reveal you can find here: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=419339 . There are several third party tools you can use to track game performance. We have listed a few on our Q&A section you can find here: http://www.funcom.com/investors/funcom_investor_qa . There are of course some inaccuracies in these tools and we encourage you to read the information provided by the developers of these tools. We also would like to invite you to listen in on the 4Q report presentation we will conduct on the 28th February. Here you will also be able to ask any question you might have.

We appreciate your concern regarding forums, but anonymous forums where everyone has their own agenda, is nothing the Company can engage in as such, and we urge everyone to evaluate all available information when analyzing the present value and future potential of the Company. Reading the last years reports from the company, the prospectus spring 2016 and annual report 2015 is a good starting point.

Regards,
Ole Schreiner
EVP Business Operations
Funcom

'http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2367821

4 Likes

Det ser faktisk sånn ut :expressionless: Burde egentlig ikke overraske meg, introvert og misantrop som jeg er :smirk:

2 Likes

Det er en blanding av steamspy og “samtidige spillere grafen”. Funcom kursen får seg derfor en dupp hver dag rundt klokken 10 før samtidige spillere begynner å stige utover dagen.

Det ser absolutt ut som at kurs retningen fra dag til dag påvirkes av Steamspy tallene.

Galt eller ikke, men vi har få andre konkrete holdepunkter for hvordan det går.

Uansett så er salg rundt 500 tusen opp mot deres presentasjon snart meget bra tall, og det vil jo tikke inn mer når konsollsalget kommer og ikke minst final release her.

Pareto utnytter som vanlig situasjonen og ser vel også at Steamspy tallene påvirker deres posisjoner, men nå har vi snart helg hvor tallene normalt er bedre, det ser vi eventuelt på søndag/mandag.

PAS er skylden i hele nedgangen.
De har netto solgt 2.202.788
Resten av de som nettoselger har solgt 490582 aksjer. pr nå.

Noen som har ide om hvem som selger gjennom PAS? Vente til PAS er ferdige før det blir oppgang.
Jeg vil tro det er intradag short kanskje.

Hehe… man kan le av det sikkert, men er det egentlig så mye rarere enn at TA er rettesnor? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Vanskelig å si noe om egentlig, kan være hvem som helst. Konspirasjonsteoretikeren i meg vil vel si at det ser ut som et fåtall større aktører som kjøper et sted og selger gjennom PAS, men noe bevis for det finnes ikke. Så tenker egentlig ikke så mye på det. Kan skjønne at de som driver med heftig tradig funderer mer over dette da. PAS kundene er jo en samling av store og små aktører akkurat som Nordnet sine kunder, mulig litt fler profesjonelle i PAS uten at jeg har noen tall på det heller. Konklusjon: Vet ikke, tror ikke det er så farlig :stuck_out_tongue:

Jeg husker noe om at de skulle ha en twitch stream med en eller annen guru eller kjendis fra Conan verdenen. De skulle ha den på lanseringsdagen. Ble det noen gang noe av? Jeg var for opptatt med å se på Lirik banne og sverte den kvelden, så det kokte litt bort i kålen.

Med den tankegangen kan man si at PAS har vært “skyld” i mesteparten av oppgangen vi har hatt inntil nylig, også.

2 Likes

du glemmer at det finnes veldig mange aktører som bruker PAS.

Non Member sto for mye også :slight_smile:

Når mange driver med TA så blir det selvoppfyllende profetier, takket være TA…

Poenget er at å gi skylden for oppgang og nedgang til én eller noen få aktører blir bare tull. Det ble omsatt hundrevis av millioner aksjer i løpet av noen uker, det er resten av markedet sin skyld at de følger etter PAS eller andre.

Om PAS ville dumpe kursen en dag, mens resten av markedet ville kjøre den oppover, hvem tror du ville “vunnet”?

2 Likes

Til syvende og sist er det idiotene som kjøper og selger pga feks PAS som er skyld i kurs-oppgang-nedgang.

1 Like

Det er jo selvsagt ^^

Den som hadde sittet på et helt oljefond så kunne man endelig satt riktig pris på aksjene man følger

2 Likes

Om et par-tre år holmes :slight_smile: Bare vent ^^

Det er ikke til å komme fra at morgenens Steam tall betyr en hel del for mange aksjonærer og at visse meglerhus vet det. Er tallene svake så er det en gavepakke for dagens short salg.

“Feilen” ligger i svake nerver hos en del aksjonærer og den missoppfatning at salget må holde seg på høye nivåer hele tiden fremover for at spillet skal bli en stor suksess (som det reelt sett allerede er). Steam tallene vil naturligvis gå i bølgedaler men fortsette i flere år med salg.