Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Statoil har 500 ganger høyere market cap så det var en litt rar sammenligning.

3 Likes

Det er riktignok en surmaga artikkel. Men jeg er egentlig enig i at det er lite interessant om de skal være med på en messe. Det som eventuelt vil være av verdi for børsen er jo om de har inngått en avtale med noen på messen.

1 Like

På en messe kan det komme avtaler, det kan bli offentliggjort release-datoer, nye produkter etc. Dette kan helt klart bety noe for kursen på lang sikt. Ta en titt på starbreeze sin deltakelse på messer f.eks. Masse kurssensitiv info har blitt sluppet der som har påvirket kursen i lang tid.

Og det er også slik at tradere handler Statoil-aksjen før events og selger etterpå.

8 Likes

Flere feil i den “reportasjen”. Bl.a max kurs 5,38. Den var på topp på 5,8. Stor forskjell. Og de har tjent penger etter ca 5 dagers salg av CE.

For et oppgulp av elendig journalistikk!

Mye tekst, med mindre relevant innhold enn agurknytt.

Samme type mobbing som Fingerprint har blitt utsatt for i Sverige

Det man skulle gjort for å få noen analytikere på kroken var å bytte ut spill med noe mer analytiker-sexy og skrive om caset for et fiktivt selskap med samme forventede salg som CE og sett hva de sa da. Mistenker at funcom får spesial-behandling her. Produktet bør noe være noe fisk eller olje-relatert.

6 Likes

Ny kjøpsmulighet på mandag da

tror dere den skal lengre ned på mandag?

Eg ser klart og tydelig i kaffigruten at den skal opp på mandag :slight_smile:

3 Likes

De fleste her tror nok den skal opp på mandag om jeg har loddet stemingen korrekt.

4 Likes

Det er jo litt typisk norsk å mobbe de som får til litt suksess, janteloven sitter sterkt. Nå regner jeg med at så fort tallene begynner å vise seg så skal selskapet selges til første og beste utlandsk interessent, så kan vi gå tilbake til oljeboring, shipping, fiskeoppdrett og skogsdrift.

17 Likes

my thought exactly

For en nitrist satan som fikk hostet opp den hårballen av ett journalistisk innslag :clap:t2::clap:t2: I applaud you mister! Og de klarer faktisk og overleve på slike overskrifter ? Det sjokkerer meg mest!
Edit: la det bli mandag :airplane::rocket::airplane::rocket:

Wow… trodde denne typen artikler var forbeholdt Hegnar?

3 Likes

For et lavmål av kommentar. Jeg trodde forumet på HO var enestående i så måte, men der tok jeg feil.

Heldigvis er det noe sensur på Hegnar Online. Var en tråd der med noe som kunne tolkes som dødstrussel mot navngitt forfatter.

1 Like

Ser Erna har kasta seg inn i debatten :smile:

29 Likes

Pokker, jeg skulle klikke og se "hva f… er det nå da!"
Der gikk jeg fem på ja :blush:

6 Likes

Huh? Det er en ekte artikkel. http://www.dn.no/nyheter/finans/2017/02/17/1411/Borskommentar/funcom-tar-det-klassiske-vi-har-meldt-oss-pa-en-konferanse-og-den-er-veldig-viktig-for-aksjekursen-borsmeldingstrikset

1 Like