Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Nei, det er ikke en ekte artikkel, det er bullshit :sunglasses:

2 Likes

Ekte bullshit!

2 Likes

DN tar det klassiske funcom clickbait tulleoverskrift og prøver å lure inn nye abonnenter trikset. 45 kr dagspass. pff

2 Likes

Noen som kan si meg hvordan man regner ut fair value på aksje i FUN?

Tenk på et tall! :wink:

Neida, men det er rimelig vanskelig å regne på for en spill-aksje. Du må gjøre en god del antagelser for hvor bra CE kommer til å selge de to neste årene og hva annet de klarer å komme med samtidig. Du må også gjøre en rekke antagelser for hva Funcom klarer å få i netto inntekt.

Når du har gjort disse antagelsene, så får du se på om du da er (godt) over dagens kurs. I så fall, kjøp, hvis det er rundt dagens kurs, selg, hvis du kommer under, selg. :wink:

med antagelser :slight_smile: Får ikke til noe fornuftig på den.
Endret.Rota litt med at rapporten var i USD og jeg regna med kroner . Fikk 5,74 i verdi hvis de selger 450000 spill?

3 Likes

Post gjerne utregningen din

2 Likes

Jeg prøvde meg på et base case der Funcom fikk en halv milliard kroner cash flow fra driften over de neste to årene, som skal investeres i nye prosjekter / selskaper. Da tror jeg selskapet i dag er billig priset, hva som er rett pris er veldig vanskelig å si, men opp til dagens verdsettelse av Paradox og Star og kanskje litt til i løpet av noen år tror jeg er mulig hvis de fortsetter å gjøre like gode valg som de har gjort med Conan Exiles.

Selskapet har selv satt som mål å være blant topp ti utviklere / forleggere av spill i Europa.

3 Likes

Ville Funcom vert ett enda bedre case på f.eks den svenske børsen ?
Havlfete nordmenn forstår seg gjerne best på laks og olje

2 Likes

Håper i hvert fall noen slanke svensker kjøper seg inn snart og pusher caset på EFN börslunch

2 Likes

Svenskene har vertfall funnet Gig, å skapt bra volum, og gjentagende innslag i börslunch
Hadde vert gøy å se det samme i Fun

2 Likes

Vi vet hvor glad Spetalen er i DN. Hvem vet, kanskje det går en faen i en av de store når de leser hvordan enkelte journalister behandler Funcom?

8 Likes

NHO Transport anbefaler samtlige bussjåfører å kjøpe Funcom.

5 Likes

När jag började handla funcom så fanns det 98ägare på Avanza, och nu är det väl 450 typ? Nordnet kan ju vara svenskar också men Avanza är endast svenskt så en rejäl ökning där iaf. Blir nog fler med tiden (vid 3:40-3:50) :wink:

2 Likes

Det stemmer, men disse er ikke gjest hos efn eller börspodden

2 Likes

Nej men det är en bra början :slight_smile: Tog rätt lång tid innan starbreeze kom in på dem “finlistan” Länge stämplat som förhoppningsbolag

3 Likes

kunne godt sett for meg raids i spillet etter hvert. Tenk å bygge seg et helms deep og skru på start knappen. Dæven det hadde vært morro. Da kan man ha admin styrte raide eller egen server setting med random raids.

det kommer … “the purge” :slight_smile:

rt. 4.12

1 Like

Hadde vært fett om admin kunne lastet ned ferdige bygg og plassert de rundt om. Laget raids :slight_smile:

2 Likes