Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Har dere tro på at AO kommer til å selge noe? Jeg tror det blir en kuriositet som kan selge noen få eksempler, men ikke noe mer enn feks HS gjorde. Det er tross alt et gammelt spill. Men alle penger inn er positivt

Tipper det selger noen tusen, Det vil være bonus penger men ikke noe som rocker kursen. Men i en større strategi er det positivt at AO,AOC og TSW drar inn penger.

3 Likes

Er ikke AO F2P, hvor medlemskap gir deg tilgang til hele spillet?
http://www.anarchy-online.com/membership-rewards

1 Like

Kan jo være de gir det bort på steam ja… evt kjøper du pakke hvor spillet er gratis men du får X antall tid medlemskap?

Eg fikk Funcom følelsen med en gang eg våknet idag, tror dagen idag er dagen den tar av :tada::zap:

13 Likes

Må ha en dytt bak først, og så må det komme nyheter hver 3 dag frem til launch, da blir det trolig greit

Digg å se når følelsen slår til

2 Likes

Endelig er det bittelitt bevegelse. RT 1.77

1 Like

F… er du snåsamannen du eller? :slight_smile:

5 Likes

Er egentlig eg som er snøsamannen, men eg ønsker ikke noe oppmerksomhet rundt det, er så slitsomt når media får tak i det :wink:

4 Likes

Meget godt poeng det. Om han hadde hivi seg rundt nå så hadde jo det vist at han vil ut så fort han bare kan

Tja

Funcom N.V. has received from KGJ Investment S.A.
SICAV-SIF a conversion notice with respect to USD
250,000 of the Restated and Amended Convertible Loan
Agreement dated 13 April 2016 (as amended from time to
time) (the “Convertible Loan”), and accordingly a
total of 2,413,127 new shares in the capital of Funcom
N.V. will be issued. After this transaction, no
balance will remain under the Convertible Loan.

Funcom N.V.
Badhoevedorp, the Netherlands, 4 January 2017

This information is subject to the disclosure
requirements acc. to § 5-12 vphl (Norwegian Securities
Trading Act)

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=417293

Nyheten er levert av OBI.

3 Likes

haha bra timing : )

1 Like

Tror vi meget snart kan nærme oss “pre-release” rally i Funcom nå.

Hvor høyt vi går gidder jeg ikke spekulere i.

Mitt “Bet” er at kursen nå er priset som “Fail” og at spillet ikke vil feile og at vi derved får den største kursbevegelsen etter tidlig lanseringen og ikke “før” som tradisjonellt i Funcom. Skal jo ikke selge så radikalt mange eksemplarer av dette spillet før vi ser andre kurser enn i dag.

Så langt så virker det som om hovedeier “opptrer ansvarlig” og ikke selger seg ned før tidlig aksess, skulle egentlig bare mangle da det vil sende en svært negativ beskjed til markedet.

Skulle jeg spå, så får vi en stigning i kurs frem mot aksess, et salgspress rundt lansering (med mindre vi har gode indikatorer på stor interesse allerede da) og så den “endelige” reprising av selskapet etter tidlig aksess og indikatoerer som viser at spillet ikke “feiler” men gjør det greit.

9 Likes

Konvertering er sannsynligvis uansett priset inn i kursen enten den kommer nå eller frem i tid. Derav også den relativt sett lave kursen pre-lansering i forhold til tidligere.

Gitt volumet i aksjen så sluker markedet lett dette uansett.

Jeg vet at dette er diskutert i detalj, men ofte blir detaljnivået i overkant for min del, slik at jeg ikke henger med i svingene:) Er det noen som enkelt kan forklare meg hva gjelden til Funcom er, hvor mye som kan konverteres av Jebsen, og hva dette utgjør i antall aksjer?

Fra Q2:

On 20 July 2016, the bondholders agreed to modify
the convertible bond by postponing the maturity
date from 15 December 2016 to 31 December
2018, by decreasing the fixed interest rate from 5%
to 3.5% per annum, by decreasing the conversion
price from USD 0.24 per share to USD 0.10 per
share, by increasing the number of bonds from 62
to 6,200,000, and by decreasing the face value of
each bond from USD 100k each to USD 1 each. On
27 July 2016, accrued interest on the convertible
bond amounting to USD 879,197 was converted
into additional bonds of the same value. In
consequence, since then 7,079,194 bonds with a
face value of USD 1 each are outstanding.

Altså 7,079,194 bonds med verdi 8,6 nok = 60 881 068 nok. Disse kan konverteres til aksjer på 0,8 nok så det blir da 48 704 854 aksjer. Så hvis han konverterer alt og selger i dag tilsvarer det vel 82 798 252 nok på dette kursnivået.

1 Like

Blir vel ca 66.7mill aksjer + jeg regner med han konverterer rentene til aksjer også.

EDIT: Brukte feil strike/antall bonds så blir 66,6mill aksjer + renter.

3 Likes

Da er Funcom gjelgsfritt, og prises med høyere faktorer enn i dag også? Bagger postet eksempler på HO for noen uker tilbake som viste en høyere PE slike scenarioer mener jeg

Vil Jebsen selge aksjer i markedet i januar?

  • ja
  • nei

0 stemmegivere