Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hvorfor konverterer du til NOK ? Både bond og strike er jo i USD :slight_smile:

1 Like

Riktig, mener at det er reflekteres i kursen uansett om gjeld er utestående eller konvertert og at markedsaktørene allerede har indiskontert disse forholdene.

Vanskelig å si med Jebsen. Få hadde vel trodd han ville inn i styret igjen, men plutselig var han der.
Og hvis han ikke skal selge. Hvorfor konverterer han nå til aksjer, 3-4 uker før EA?
Mulig han vil ha muligheten til å selge hvis data ser dårlige ut.

En mulighet er at en ny stor aksjonær kunne komme inn på eiersiden i funcom og at Jebsen selger seg ned til denne aktøren utenfor børsen. Jeg lurer på om Jebsen er litt lei av funcom nå, kanskje litt mindre lei enn tidligere.

1 Like

Hvis ikke måtte jo Funcom betalt tilbake lånet og han synes kanskje det var en bedre deal å sitte med aksjer ?

1 Like

Tjener ikke Jebsen på Funcom?

Fra og med i dag har ikke Funcom mer lån. Jebsen har obligasjoner som det skal betales rente på i 2018.

Kos dere med denne:

Tutt tutt :grinning:

Målet ovenfor er langt fra urealistisk og selv ved salg i den lavere del av denne skalaen så vil vi se helt andre aksjekurser om de tallene vi kan lese viser stor interesse for spillet i løpet av kvartalet. Med den umiddelbare bunnlinjeeffekt dette vil kunne gi gitt lavere kostnader i selskapet nå enn pre AOC og TSW.

I motsetning til tidligere så tror jeg kursen virkelig vil ta av etter tidlig lanseringen.

Markedet har (hittil) vist langt større forsiktighet vs. prisingen av Funcom nå enn ved tidligere lanseringer.

Så selv om jeg tror vi ser over 2 tallet ved lansering så må vi huske på at pre Lego (og hensyntatt aksjeantallet) så var kursen høyere da. Og jeg tror dette spillet vil gjøre det langt bedre enn Lego spillet og derav langt større oppside etter lanseringen enn før den.

9 stykker bak den store potten på nesten 500k @ 1.8

Enig i det du sier. Tror veldig mange ikke har oppfattet hva nye funcom driver med.

Salg på 500k er alt annet enn urealistisk. I tillegg virker det ikke som folk har skjønt at TSW har økt spillerbasen sin med nesten 35-40%.

Funcom gjør mye rett. Og en reprising kan bli veldig hyggelig.

2 Likes

Yay, tenkte jeg skulle trade litt i åpningen for en gangs skyld og satte salg på 1.73 i går. Kom meg ikke på børsen før 12:00 og da var skaden allerede skjedd. #typiskmeg

2 Likes

Ouch. Tror ikke den kommer ned dit igjen med det første…

veldig glad jeg økte i funcom over 2 kontoer på 1.67 :slight_smile:

Steamdb.info - Oppdaterte tall
Reign of Kings - 508.000
Hurtworld - 497.000
Savage Land - 499.000
7 Days to Die - 2.017.000
Space Engineers - 2.131.000
The Forest - 2.650.000
H1Z1 - 3.480.000 (king of kill)
DayZ - 3.634.000
ARK - 4.248.000
RUST - 4.875.000

2 Likes

Btw hva tror folk om utviklingen av kursen på veldig kort sikt nå? (1 uke)

Har lite erfaring med konsekvensene av en sånn nyhet som kom i dag, men tror dere vi vil se spikes ned mot 1.70 eller er det helt tullete å snakke om 1.70 på kort sikt nå?

Helt umulig å spå. Aksjen bør reprises på et tidspunkt men når det starter er det ingen som vet.

Tør ikke trade stort i Funcom. Mine gevinster har alltid kommet i the “long run” og de har vært store.

Solgte en hel del på 1,69 etter å ha vært med siden 1 kr , og kjøpte meg inn igjen på 1,58, økte noe i dag igjen da min TA viser et snarlig kursløft og brudd oppover. Tidligere motstand rundt 1,70 er nå blitt støtte og neste motstand først like under 2 kr (som også blir et psykologisk nivå).

Men basert på de mange ganger jeg har underestimert lanseringskurser her så vil jeg ikke spå kurs ved lansering annet enn som jeg skriver at “den virkelige reprisingen” kommer først dersom spillet viser lovende takter etter lanseringen (og ikke før som alltid tidligere i Funcom) grunnet større skepsis i markedet nå. (som det er mindre grunn til med dette spillet enn f.eks Lego).

Christian eller holmes nevnte vel noe i går opp mot 2.20-2.30 neste par ukene basert på det tekniske?!, før eventuelt noen selger, hvis noen ikke selger, hvem vet. Det er ikke pr nå noe poeng å foreta seg noe som helst spør du meg.

1 Like

Jeg sitter “long” og håper/tror på kurser på minst 3kr, med det sagt, etter de to tidligere stream’ene har vi fått korreksjoner i etterkant. Med ny stream på fredag kan jo mandag førstkommende by på en mulighet for deg? Men ja, jammen ikke godt å si, aksjen kan godt finne på å stikke i vei nå

1 Like

Liker ikke motstanden på 1,80. dette kan medføre til at sluttkurset blir mindre enn 1,80 med så høy ordre dybde.

1 Like