Kan det bremse kjøpelysten når alle spill blir 25% dyrere?
Norge er et veldig lite marked
Nei altså, det er jo bare i lille Norge. 0% vat i us…
Nå gjelder jo dette kun Norge og Russland. Norge er en dråpe i havet. Russland derimot kan potensielt være et bra marked. Det vil jo mest sannsynlig presse marginene i Russland noe ned? Tror mange spillselskaper bruker steam sin kalkulator for å fastsette pris. Hvis dette fører til at kalulatoren trekker fra 20% som igjen fylles med moms. Selv om man da går på G2P vil jo momsen fjernes igjen og funcom får mindre enn hva kunne ha fått. Kjenner ikke stort til disse tredjepartsbutikkene, kan jo også tenkes at de gir mer tilbake enn steam…
Aaah…føler meg lite dum nå…
russland og mexico har allerede lavest margin i steam universet
Sa noen pupper?
( det er fra Funcom sin beskrivelse av CE på steam. )
Med nudity som første, og sannsynligvis viktigste sjanger
Hehe jeg sitter som regel igjen og finner ut at det beste var å kjøpe aksjen da jeg gjorde det for så å glemme den i noen måneder Spesielt når jeg har tradet mye og kurstasje+feil timing spiser opp mye av den reelle oppgangen.
Ikke kjennskap til dette. Leste bare fra artikkelen noe om at det ble lagt til lov for moms på digitale varer i 2011, men at det var skattemyndighetene som måtte opprette avtaler med forhandlere. Desverre er Steam havnet der nå.
Jeg sitter å grubler litt på om jeg synes det er riktig med fritak på moms opp til 350,- på vanlige varer fra utlandet, men derimot ikke bestillinger av digitale produkter. Hm.
Omsatt 500k aksjer i åpning og Funcom er opp. Helt kurrant start på dagen ;D
tuuut tuut
Solgt 20k på 2.68, fornøyd med den
Noen som har tenkt over at funcom ennå ikke har kommet på shareville relax nordic listen? Akjser med høyt momentum og høy beta dukker ofte opp på listen. Det jeg vil fram til er at det er potensielt mange kjøpere igjenn fra det holdet
Følg med på ordrebildet…
Solgte 50k for 2.58 på vei opp. Nå har jeg komfertable 101% avkastning. Egentlig en del mer pga trading, men i traderen min akkurat nå står det 101% på porteføljen. Har fortsatt Funcom aksjer for ca 300 000 kroner. Men nå bare 110 000 stk. Travelt på jobb. Vi snakkes.
Nocture : Lite kjøpere -> kan gå mot kursfall?
Det var tanken ja…
Takk Prøver å lære…
Spot on så langt forøvrig
Ligger inne ca 170 kjøps ordre og 133 salgsordre.
Det man ofte ser etter et push oppover er at folk strør ut poster nær dagens høyeste for å få solgt i neste push oppover.