Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

10-20 p/e innen året. Ca. 500k innen xbox lansering så tipper jeg 30-40 i p/e :slight_smile:

Nettopp, P/E er høy mellom bolkene, ikke i hver bolk.

Dere som har fulgt denne bagger figuren, syns jeg har lest en plass her inne er at når han er stille så er han ute og når han hauser som værst skal han ut?

Det har du helt rett i. Nå skal han tydligvis ut:) Sjøl har jeg 400k nå. Litt spent på om den dupper ned i morgen.

Han skal nok neppe ut enda… Han er ikke startet engang, nå holder han andre folk igjen på bakkenivå. Du vil nok merke det på HO når han skal ut… :wink:

2 Likes

Det må jo være en dårlig strategi om det fører til atalle vet når han skal ut

Syntes han er å se på hver eneste funcom tråd. Regnet kanskje med at han tenkte å ta gevinst nå før det eventuelt kommer en liten dipp. Er jo ikke usannsynlig at den faller litt tilbake en av de første dagene så sant Funcom ikke kommer med kursdrivende nyheter før den tid.

Legger merke til flere skriver dette. Er derfor foreløpig fornøyd med å ha sikret gevinst. Når “alle tenker sånn”, så går det ofte sånn. Fasit får vi i morgen!

Hva har det å si ?

3 Likes

overhodet ingenting, men syns det er interresant og følge med hvordan folk ter seg!

Om jeg selger ut noe ved kurs over 2,4 så håper jeg på å få kjøpt tilbake en del flere aksjer på lavere kurs. Har snittkurs på 1,54. Tror vi kommer til å se kurser over 3 før EA.

Kommer en lang post her nå, men lover at det er verdt å lese den!

Ser at mange annonserer de har tatt gevinst mens andre sier de sitter, det sier ganske mye om hvor usikre folk er på om aksjen skal videre opp eller ned. Samtidig er det INGEN som diskuterer det mest opplagt, hvorfor aksjen tok sats og dundra opp på både Torsdag og Fredag.

Vi vet alle at Streamen skulle komme på Fredag men det var lite forhåpninger til den, personlig synes jeg dette var beste streamen sålangt. Jens Erik var flink, han hadde en plan og ting var mye mer ordnet! ( Jeg vet du snoker her Jens så bra jobba). Samtidig kom det en video som holdt virkelig god kvalitet, i motsetning til den som kom for noen måneder siden.

Spørsmålet om hvorfor kursen steg akkuratt nå er det nok ikke mulig å få svar på men jeg har noen teorier. Funcom har ligget ann til reprising, Q4 var langt bedre enn Q4 i 2015, TSW har lagt på seg over 100k nye spillere og forventningene til CE stiger stadig.Samtidig har mange som kjøpte seg inn rundt kronen solgt, så vi lå i et perfekt scenario for start på reprising.

Det eneste man trengte var et par tradere ( som sansynligvis har høstet inn et par millioner på de to dagene).

Samtidig å ta gevinst er aldri feil, og man har egentlig ikke tjent en krone før man har solgt!.

Så hvor skal kursen videre er det sikkert mange som tenker, og desverre er det ingen som har det svaret, Jeg tror kursen står høyere 31.05.2017 og 31.12.2017 enn det den gjør idag, men hva den står i på mandag , tirsdag neste uke, eller om en måned aner jeg ikke. Jeg gambler på at den står høyere og sitter inne med en grei posisjon. Hva du bør gjøre er helt opp til deg selv, har du råd til å tape pengene er det bare å sitte. Bør du ikke tape pengene er det helt kurant å ta gevinst.

Så en annen ting jeg har observert, ettersom forumet har vokst de siste ukene er det tydelig at mer “HO” personligheter har joinet, og man får det som er helt ubegrunnet bais eller haus, eller regelrett løgn. Som er synd da forumet har holdt veldig høy kvalitet lenge. Det kan nevnes at det finnes flere større aktører som driver med aksjer på heldtid på forumet og disse er gode kilder til inspirasjon og lærdom, ønsker du å tjene penger på børsen er du mer tjent med å bli venner med disse enn å prøve å lure folk med tull.

Kan jo ta noen eksempler. " TOP20 selger i FUNCOM nå er et taxisjåfør rally". På insiderforumet har vi hentet ut Top20lister jevnlig det siste året. Samtidig er det flere på Top20 listen som er aktive her på forumet. Det finnes også endel fulle aksjelister. ( Derfor vet jeg at @Larsen har mer aksjer i funcom enn det @Nocturne hadde før han solgte). Og siste liste fra fredag denne uken sier at Top20 øker.

Det ble også nevnt at Funcom kom til å bli saksøk pga TSW rettsaken og ville tape penger, igjen bullshit uten rot i virkeligheten. Saken er at en større aktør som tapte penger pga TSW planlegger søksmål mot Aas og Co ikke Funcom, den infoen kom forresten fra insiderforumet før den nok dukket opp på HO i ny drakt før den ukritisk kom tilbake hit men alt for å baise kursen etter man har solgt?

Et annet eksempel som kom fra XI, under en diskusjon rundt AXA var at Greve sansynligvis hadde 1,9mill aksjer igjen basert på diverse utregning. Kor tid etterpå kunne man lese på HO at Greve skulle dumpe 1,9mill aksjer til. I Sverige er første trader dømt for å spre falsk info. Regelverket i Norge er ganske likt, så vi får satse på ting demper seg her også.

Så dagens tips, bli innsider, join chatten, bli kjent med folk. Lær mer. Det finnes endel ekstremt dyktige mennesker her inne som sitter på ekstremt mye kunnskap. Lær av disse bli smart bli rik. Ikke bli han som poster ting som blir avslørt og ledd av på innsiderchatten. Du klarer ikke påvirke noen med det uansett og ikke blir du rik heller :wink:

Forsatt fin søndag til alle!

Og til dere som har tatt gevinst, grattis. Penger er ikke Penger før de er realisert !

32 Likes

Flott å se innlegget ditt Evilfreud! Jeg er ikke av de som har så mye tid til overs til å skrive innlegg på forumet her. Er heller ingen ekspert på aksjer, men lærer noe hele tiden. men det lille jeg skriver er min mening uansett om jeg er inne i en aksje eller ikke. Oppfordrer alle til å holde seg til fakta! Det vil alle tjene på over tid.

Lykke til med aksjene dere har valgt å satse på fremover alle sammen!!

4 Likes

Jeg lurer veldig på om det er noen av de gamle traverene her som har kjøpt på over 2 kr?

1 Like

Tror ikke noen har nevnt det. Det kom en sak på pressfire ang moms på steam. Mulig bare pressfire som er seint ute eller? Hva tenker dere om det? Slik jeg har forstått vil steam være primary arena for Exilessalget

Har alltid vært moms på steam :wink:

Har vel ikke det? Legger link til artikkel. Betyr jo litt det, men i forhold til potensialet så er det fortsatt mye å gå på. Tror ikke det er nok til å stoppe opp alt.

http://www.pressfire.no/nyheter/PC/11570/n-blir-det-25-prosent-moms-p-steam-i-norge

Har nada å si egentlig. Og vil man komme rundt kjøper man steamnøkler på 3dje parts sider.

1 Like

Det kom noen EU-regler på dette i 2014 eller 2015, jeg antok Norge også var dekket av disse reglene, men tydligvis ikke?

1 Like

Jeg mener at det har stått 0% vat når jeg har handlet på steam. Kan nok hende dette stemmer. Men dette kommer vel ikke til å gjøre noen annen forskjell en at spillene blir litt dyrere?