Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

HO forumet var der jeg begynte å lese om Funcom. Må jo være et av de største samlingsplassene for nettroll i Norge. Helt useriøst! Var veldig godt å komme inn her å lese fornuftige innlegg! :blush:

9 Likes

Kan ikke få vært mer enig. Hender jeg skummer raskt igjennom noen av trådene på HO. Men lite som er noe å vektlegge. Her på Tekinvestor er det jo heldigvis det stikk motsatte. Mye å lære for en som har liten børserfaring. Har for det meste benyttet meg av fond og hatt aksjer i store selskaper som Statoil, Dnb, Gjensidige osv… Da har jeg nesten alltid sittet long. Første gang jeg kjøpte Funcom var i des. 2010. I morgen går jeg for å snitte ned på traderkontoen min. Har snitt på 4,17.

1 Like

er inne, har meldigvis mulighet til å snitte ned, snitt nå er 3.94 tror jeg

2 Likes

Det perspektivet virker å være preget av at du tapte endel penger rundt Q rapporten

2 Likes

Du sier du ikke taper noe, men de åpne dataene på sharewille sier st du hadde flere trades som gikk i minus.

Anarchy online fikk en god økning på eiere i steam i natt. Gikk fra 18000 til 28000

7 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=421583

Slutt folkens, dette er barnslig. Alle gjør dårlige trades, listen min er lang. Har heldigvis gjort noen ed viktigste handlene tidlig på lavere kurser. Nå om dagen er det vanskelig, fordi det er så mye herjing i aksjen, men dette legger seg.

Vi kan ha forskjellige tilnærminger til aksjekursen, men det er fort gjort å snakke rundt hverandre da vi opererer med forskjellige tidshorisont.

Min påstand:
Funcom er gull på disse nivåene - sett i ett perspektiv ut året.
Jeg mener Funcom får ufortjent mye juling nå, da fremtidig inntjening ser lys ut - fra ETT spill alene. Så har vi de andre i tillegg som usikkerheten kanskje er større.

Jeg tror på kort sikt dagen i dag er den beste å handle på - kursen har allerede fall mye, RSI er lav og jeg har troen på at det kommer noen små lysglimt etter konferansen fra neste uke.

Edit: Ser det ut til at det er en shortposisjon av memldingen?

10 Likes

I alle fall et fond som har tro på Funcom (kfr.melding)

1 Like

Litt smålig holdning ute å går her synes jeg.

Mens vi er inne på det jamfør melding idag, kanskje en ide å ikke utale seg så skråsikker hver gang. Det viser seg du tar ofte feil @Evilfreud

1 Like

Kan noen forklare melding, ervervet aksjer fra en større aktør, er det short?

Å diskutere hverandres trader på den måten her, hører til på HO.
Det er mangen her på forumet som utaler seg etter posisjon, forumet er blitt større, og det vises også igjen på deler av innlegg.

Ha en fortreffelig Funcom dag, hilsen en ikke aksjonær som håper Funcom går bananas

5 Likes

De har iallfall shortet en haug med aksjer på oslo børs i år.

HJELP! :tired_face:

Firma som satser på short. Fant denne artikkelen http://www.dn.no/nyheter/2017/01/05/1549/Finans/vedder-16-mrd-pa-kursfall

Sikkert dem som solgte fra investech europe

Ble litt drøy stemning her nå. @Larsen er nok ikke den eneste som har solgt Fun med tap, meg og bl.a. Og heller ikke den eneste som har vært litt skråsikker eller tom. negativ til tider. Trenger ikke å trykke folk ned i skiten likevel, poenget er sikkert framme. Ha en flott børsdag alle sammen, så satser vi på at Fun går oppover som en rakett i dag! (Har ikke aksjer da…)

4 Likes

Vi må /kan selvfølgelig være uenige, MEN vi kan også velge hvordan vi vinkler våre meninger :slight_smile:

5 Likes

Hvorfor kommer denne meldingen først nå? Renaissance passerte jo 3% allerede 20. januar.

https://www.afm.nl/en/professionals/registers/alle-huidige-registers.aspx?type={1331D46F-3FB6-4A36-B903-9584972675AF}&q=funcom&pagnr=1

men hvorfor har de gjort det slik at de må flagge? har de bomma eller følger dette standard metode?