Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Går nok oppover igjen snart! @iHHelg q3 er Juli-sept, oktober er i q4 forresten :laughing::+1:

1 Like

30 september er ganske nær oktober

1 Like

@holmes rett før vel? Var det i fjor hvertfall :joy:

1 Like

Du glemmer relaunch av tsw

Enig i siste, fylle på ved 3.40 og 3.20, lukke øynene og vente på Q1 og neste trigger

2 Likes

Vel, tok brakfeil da jeg kjekt annonserte att når vi får X-box release dato er tretallet historie:sweat_smile:.
Trodde på att vi kom til å få dette senest til påske, har ramlet 130k ut av kontoen på to dager. Veldig greit da og å ha snitt på 2,98.
Men ingen panikk her, det vi ser nå er organisert galskap og har ingen rot i det fundamentale.
Når de store pengene har lekt seg ferdig med de små pengene :smiling_imp: spretter vi opp til 4,50is igjen. Deretter vil vi nok få et lite trykk i forkant av TSW slippet. Det Funcom MÅ ha på plass i nærmeste fremtid, er å fikse kritiske bugs og gi spillerene noe nytt å ta tak i. De må smi mens jernet er varmt, det er helt ok å fikse bugs i rasende tempo men hadde være fint med en liten gulrot også .
Veldig spent på hva vi får se etter messen…

5 Likes

Du vet at “stay long” bare betyr å ikke selge. Har ikke noe med varighet å gjøre. Det er en motsetning til short.

Blir bare litt morsomt når du sier: du kan selge nå eller ikke selge :slight_smile:

3 Likes

Hvor langt ned tipper du den går i denne runden?

Jepp, ser at du har misforstått begrepet :slight_smile:

6 Likes

Tror som flere her att vi muligens snuser på 3,20 intradag. Men jo lenger ned vi kommer jo hardere blir rekylen. Da tar nemmelig griskheten overhånd og da bærer det temmelig fort oppover igjen.
Ivertfall helt uaktuelt å selge på disse idiotnivåene.
Skal ha 50k til, holdt på og kjøpe på 3,57 i dag men venter til i morgen. i Morgen er vi nok temmelig nærme bunnen. Trenger ikke å treffe bunn ok å være i den nedre delen av kurven.
Gleder meg til å sitte fullastet med Funcom utover året.
Har 550k i pluss på forrige drag i Fun. Spent på hva denne runden vil gi meg. Har tidshorisont frem til X-Box release denne gangen. Kommer til å sitte med ca. 40% flere aksjer i snitt nå enn jeg hadde sist.

2 Likes

10 Likes

Slenger opp en liten poll. Hvor tror vi sluttkursen er etter i morgen 2 Mars for Funcom?

• Under 3.20
  • 3.21-3.40
  • 3.41-3.60
  • 3.61-3.80
  • Over 3.80

0 stemmegivere

Eg tror noe sånn som 9/10 tror det å gå long er det samme som å sitte langsiktig

Eg har ikke fått følgt med på en stund, er opptatt med andre saker, er det som at fleste parten av gamle kjente på forumet er ute ?

Sitter med 220 på 4.19 :slight_smile:

3 Likes

Du mener at de som er inne bør selge. Hva med de som kjøpte aksjer til kurser rundt 5,50kr. Synes du at de også bør selge?

Krabber noe over deg i løpet av morgendagen.:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Han vil ha ned kursen sånn at han kan kjøpe billig selv, han hadde noen dårlige trades på over 4kr.

5 Likes

Enig i at man ikke visste det eksakte tallet, men man visste jo først at det var solgt hele 320k på en drøy uke, så mindre enn 450k på en mnd var det vel ikke mange som regnet med tror jeg. Jeg tror heller ikke det eksakte antallet var så viktig så lenge lanseringssuksessen var slått fast og ikke lenger en nyhet. Det interessante med dette synes jeg er at nyhetsverdi synes å trumfe grad av positivt eller negativt innhold.

Så det er grunn. Kan bli vanskelig å time bunnen nå.

Beklager folkens bare MÅTTE ta med denne av vår no name venn på HO.:wink:

Overhausser…? Er du helt fullstendig idiot. Tror du jeg beveger hundrevis av milioner på børs bare ved å poste på HO? Greit du synes jeg er kul men så kul er jeg ikke.

Mine poster synes jeg og andre er viktige, fordi det er ikke mange som kan game industry i Norge. Denne kunkapen er ikke tilgjengelig for alle hobbyinvestorene som holder på på OSE. Aksjer har jo faktisk en verdi om man vil bruke dem til noe annet enn å spille bingo. Det er derfor dritviktig at folk skjønner hva aksjen er verdt ute i verden, for til syvende og sist vil Funcom bli priset som andre aksjer innen game industry. Mine anayser har forøvrig og blitt plukket opp av Orion og Prestigo. De som har fulgt mine råd, før emisjon etter emisjon eller what not har fere hundre prosent på aksjen. Slapp derfor litt av… Du kommer aldri til å oppleve at jeg modifiserer fundamentale analyser for å blidgjøre baisemuskelen til visse idioter som løper rundt her. La psykologi være pykologi. Men uansett fan, til slutt kan du være sikker på at alt dette fjaset er dugg for solen. Dette fordi det er faktisk mange investorer i verden som ønsker en pengemaskin som legger igjen 500 mill NOK i bunnlinja hvert år. Enkelte foretrekker slike penger fremfor å løpe etter spasmiske roboter og ører på børs. Funcom er til opplysning et slikt selskap nå. flere hundre mill NOK i bunnlinja hvert år.

2 Likes