Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Som idiot så skjønner jeg at aksjemarkedet svinger. Men jeg klarte ikke å forutse at kursen skulle falle så kraftig etter gode nyheter. Eller det var kanskje bare “middels” nyheter?

Folk forventet vel Xbox release i vår, men nå blir det i høst? Da må jeg sitte på tap en stund…

Bare så kjipt å ha låst så mye i en høyrisiko aksje, skulle ha kjøpt noe tryggere.

Tror ikke vi skal se helt bort fra at det foregår noe bak kulissene her

7 Likes

I negativ eller positiv forstand? I den grad kursfall er positivt…

Det som tynger kan være Jebsen sine aksjer og obligasjoner, så får vi se om det blir positivt eller negativt, men lettelsesrally når dette er bak oss vil jeg tippe.

8 Likes

Var det noen som utpekte seg med å selge i dag, slik vi så i går? Jeg har ikke fått fulgt med. Så at pas var i pluss da jeg sjekket i løpet av dagen.

Det står ikke noe i short-registeret om Funcom i dag heller.

Koser meg med mitt reelle snitt på 4,4. Er ikke så halvgærnt det når jeg ikke har brukt hundretalls av timer på forumet. Relativt sett er jeg da fortsatt i + :joy:

Nei, ikke så ekstremt som INT i går som ødela kursen.
MSI solgte 1,1 mill og AVA ca717k. INT var i pluss idag.
Ser ut som vi skal ned en tur i morgen også.

2 Likes

tenker at det er to forskjellige vurderinger. En ting om informasjonen er god eller dårlig, deretter om den er en nyhet. Salgstallene til CE var/er god informasjon, men det var ingen nyhet fordi “alle” var nå klar over den på forhånd. Det vi ikke var klar over var utsettelsene.

Men aksjen kan vel ikke synke nesten 25% fordi xbox utgivelsen ble utsatt maks et kvartal…

Det är ändå en del triggers framöver;

-nästa veckas uppdatering om “vägen vidare” för CE

• uppdateringar/rabatter/biomer etc till CE
    -relasering av TSW (vad nu det innebär? :wink:
    -två nya projekt som skall offentliggöras
    -milstolpar med försäljningstal etc

…kan flera spel portas till konsoll? Bara en tanke. Det är säkert en massa saker jag glömmer nu också

4 Likes

To, de har nevt Q1, så folk var klar for Mars/April, nå blir det August/Sept/Oktober?..

1 Like

Vi var vel ikke helt klar over salgstallene? Steamspy lå vel med brukket rygg, og viste 100k mindre.

At funcom nådde sitt årsmål på en måned er jo rimelig heftig, men det synes ikke markedet. Greit jeg forventet ikke massiv oppgang, men i det minste stabilisering.

Om man sitter med en stor post og vil selge er man avhengig av å gjøre det på slike tidspunkt da volum vil være betraktelig større etter nyhetsslipp. Trenger ikke være tilfellet at nyhetene ble tolket negativt. Om de skulle solgt ut i samme hastighet på en dag med gjennomsnittlig volum ville vi vært på 1kr nå.

3 Likes

Det var da ikke rare standen :stuck_out_tongue: #2stoler

10 Likes

Bedre det en å se at de blåser ut penger på fanccy fancy stand :wink:
Poenget kommer ut til pressen uansett, skulle likt å sett en litt større TV tho.

2 Likes

Dette er vel bakrommet på standen? Der de inviterer folk for privat visning.

3 Likes

En liten TV og 2 plakater :smiley:

Kidsa som siger rundt på slike messer leker ikke gaming vel?

Burde vært noe i denne gaten:

http://i.imgur.com/72XQmYn.jpg

Ganske bra tall igrunn, ark har solgt 8x mer men har kun 4x mer viewers

8 Likes