Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det må flagges, siden de følger nederlandsk lov. Se posten over.

Who is responsible for notifying the Oslo Stock exchange when a shareholder passes a threshold for substantial holdings of shares?
It is the responsibility of the person/company that holds the shares to notify the correct institution. In the case of Funcom N.V., being a Dutch company, it is the Dutch corporate law that applies.

Jo, jeg bare lurte på om det bare kom som melding i nederland. “correct institution” er vel afm for 3% grense?

To which institution do I file my substantial holdings when I pass a threshold?
It is the Dutch Authority for the Financial Markets (AFM) that should be notified together with the Oslo Stock Exchange (OSE) and Funcom N.V.

Kan ikke se at det er registrert i AFM heller.

2 Likes

Da er det vel gjort feil? Eller er det noen annen forklaring?

Vi reagerte jo på dette mens det pågikk, men kom ikke fram til noen konklusjon. Hvis jeg skal gjette, flyttet de over aksjene til andre konti med noen krumspring slik at de slapp å melde noe. Men blir bare spekulasjon, kan være de ga F* i å melde det også. :slight_smile:

Sikkert en god mix av gråsoner, personlig ansvar og ingen oppfølging :slight_smile:

2 Likes

Jo-Jo aksje dette her…

Sitter trygt plantet med mine aksjer kjøpt på forrige “dips” laveste kurs 3.83 vel vitende om at aksjen er underpriset i forhold til de fundamentale forhold. Og i stor grad kun priset etter kjent salg som allerede er på bok og i mindre grad forventninger til fremtidige inntekter.

I etter på klokskapens tegn så skulle jeg gjerne realisert på 4.60-70 nivået og kjøpt meg inn en krone lavere igjen, men rakk ikke det i denne runden i vinterferien min. Sitter ellers med de øvrige 2/3 deler i Targovax og Standard Drilling og har (bortsett fra relativt nykjøpte SDSD p.t hvor posten i North ble solgt på 3,92 og byttet til denne.) hatt en kursdobling på alle hovedpostene jeg har sittet i de siste 3 månedene som jeg også har oppdatert under “hva er din portefølje” her på tråden. Har ikke tenkt å gjøre noen endringer her med det første, selv om jeg har satt romslige stopp loss på disse tre aksjer.

TA i Funcom p.t. fungerer i øyeblikket ikke i mine charts, årsakene ligger vel i den utstrakte “manipulasjon” aksjen har vært gjenstand for med shorting etc. siste tiden. Mine chart har vist oppgang til 4,40 helt siden siste kjøp på 3,83 ved “nest siste” nedgang, selv om kursen gikk nedover…

Ser snart 5 tallet igjen her…, etter en del “jo-jo” formasjoner hvor meglerhusene “leker” naturligvis :slight_smile:

12 Likes

I dag står funcom i short-registeret https://ssr.finanstilsynet.no

10 Likes

Jeg kjenner ikke AOC eller TSW tidene så godt. Noen som kan prøve å rate det fundamentale i de tidene og så til slutt rate dagens Funcom?
Er det så enkelt som
AOC 3/10
TSW 0/10
CE 7/10
?
Kanskje et idiotisk spørsmål som er umulig å svare på? Kanskje vi må se litt mer av CE før det kan tas noe standpunkt til? Moro med litt input fra dere gutte her inna da.

Såg någon som la in den här bilden på discord i en diskussion om Starbreeze.
Passar bra in här också. :joy:

10 Likes

For dei som måtte trenge litt god lesing i ettermiddag :slight_smile:

6 Likes

Old news , men bra PR maskineriet starter sånn at folk kan begynne å glede seg.

Papirtapet begynner å svi litt nå. Hele gevinsten jeg hadde i FUN er borte.
Det er da ikke noe særlig med volum heller på dette fallet ifht forige dagen hvor vi omsatte for flere hundre mill.
Tenker jeg sitter. Tror dette kun er panikksalg og at rekylen vil komme over helgen.
Hva tror der kursintervallet blir i morgen?

1 Like

De har lovet oss nyheter innen kort tid, så vi får se :slight_smile: Media har fått vite mye nytt og embargoet på disse nyhetene er i effekt. Med andre ord bør det komme nyheter neste uke fra flere hold om Conan Exiles sin framtid. Mulig vi får vite mer om neste content patch.

2 Likes

hvis du ikke trenger pengene før funcom lanserer xbox

buy the dip…

5 Likes

Svarte gikk jeg for tidlig inn igjen!?:scream:Trodde all køddinga med kursen nå var over, men det så ikke slik ut med den avslutningen og den omsetningen i dag!? Litt i tvil om hva jeg gjør, men det er store og sterke krefter som røsker i Funcom for tiden. Mulig derfor Rui " advarte" mange ganger under presentasjonen av Q4. Stusset litt på det…

2 Likes

Hørte ikke presentasjonen da jeg var på jobb. kun lest den. Hva konkret advarte han mot?

1 Like

HIHI

1 Like

Advarte var i anførselstegn, men slik jeg forsto det han sa. “Det er risiko med investere i Funcom og han ba deg sette seg inn i caset før man gjør det”. Andre må korrigere meg om dette er feil.

Reagerte bare på hvor ofte han sa det det og hvorfor? Har aldri hørt dette før på en presentasjon…