Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Vi vet at mange småsparere har tatt i bruk investor@funcom.com i disse tider. Mulig det er som et svar til disse.

Har sett mange finne opp alt mulig av grunner for å bortforklare at de selv ikke hadde satt seg godt nok inn i caset. Også mange som ser på en nedgang på 30% som dommedag og helt krise, mens vi som har satt oss inn i caset bare hever et øyebryn og synes det kan sees som litt snodig. Samtidig har vi ikke problemer med å se potensialet på sikt. Funcom er ikke en “bli rik over natta aksje” :slight_smile: Det er en blod, svette og tårer aksje som de mest følsomme kan slite veldig med å sitte i. Den går i bergogdalbaner, men når rallyet kommer kan man raskt tjene gode penger.

5 Likes

Hvor langt ned kan vi risikere å komme nå da i en periode på 1-2 uker? Er det noe som er forutsigbart i denne aksjen lenger?

Nei, jeg ble usikker når jeg ser på dagens handel. Trodde ting hadde roet seg og opptur kunne starte, men så feil kunne man ta. Er sykt om de klarer å få den under 2,80. Tviler på den går under det, men veldig usikker. Jeg ser an i morgen hva jeg gjør🤔

2,8 er vel det som er sagt som laveste forutsigbare bunn. På kort sikt er vel 4-4,8 forutsigbare topper. Potensialet for 5-6 ligger i caset, men da må tre ting skje først. 1. TSW-relaunch må vise at det får oppmerksomhet og har et godt potensiale for å bringe mange nye spillere til Funcom. 2. Conan exiles content patchen må snu den negative trenden i antall spillere/antall spillere må stabilisere seg litt høyere enn der det ligger nå og 3. Vi må få spredt litt mer informasjon om hvilke triggere som kan bli viktige på salgstallene i nær framtid fra Funcom sin side.

Investorene trenger noe å se fram til på 1-2mnd sikt for å ville sitte med Funcom, målet er jo at content patches+steamsale+xbox/Ps-launch/Full launch vil være det som bygger opp forventningene, og vi trenger derfor datoer for noen slike triggere i ganske nær fremtid for å få igang rallyer igjen. Personlig ville jeg sett en kurs over 4,4 som enkelt å forsvare nå, men markedet må også mene dette som helhet.

6 Likes

De store husene herjer i aksjen mens småsparerene har panikk. Man kan bruke TA og prøve å spå hvor aksjen går men alt er opp til de sture husa. Når blodet flyter i gatene er det bare å spenne fast sikkerhetsbeltet og fylle opp. På en annen side tipper jeg også mange solgte aksjer i panikk rett etter emmisjonen. I retroperspektiv kan man jo si at det var dumt.

2 Likes

Er stor sjanse for at man har misforstått suksessen til Conan Exiles som nevnt lenger oppe. Det kan bety at CE nå får et bråstopp i salget og dør ut før sommeren. Det er et scenario som vil føre til grusing av kursen ned til krona igjen på 6mnd. sikt for da var CE bare et blaff med god timing og pupper. Frykt for dette scenario kan sende kursen ned mot 2,2-2,3 kroner på kort sikt. Steamcharts viser en fallende trend. Spørsmålet er om vi flater ut på 24hour peak 10k, 5k eller 1k ila et par måneder. Blir spennende.

Det er jo eit skrekkscenario. Men alikavel eit scenario.
Eg har fortsatt trua:
Mange på forum seier dei er klar til å hoppe på ved content patch.
Ingen nye reklamekampanjar / trailere ennå
Ingen salg ennå
Dette har fungert i mange andre Early access spill.
Vi er i Februar/Mars - lite salg av spill generelt. veldig stor forskjell på steam salg. veeeeldig stor.

Slow burners

1 Like

Personlig tror jeg risikoen for dette scenariet som veldig liten, men ja den eksisterer selvsagt. Funcom skal gjøre veldig mye annerledes enn det de har planlagt nå for at dette skal skje. Noe jeg ikke tror de kommer til å gjøre. Tålmodigheten i markedet virker veldig kort, så på kort sikt kan vi fortsette nedover til markedet ser at Funcom sin plan er etter boka og vil fungere slik det er planlagt i dag.

Da mener jeg aksjemarkedet. Spillerne reagerer som forventet, muligens litt på den svake siden, utifra Funcom sin strategi som vi nå har fått vite mer om.

1 Like

Jeg var en av de som solgte, forbannet Funcom og trodde jeg aldri skulle inn igjen. Slik ble det ikke. Angrer ikke på det i dag siden jeg har gjort gode penger😊 Jeg tror ikke kurs går under 2,80😱, men om den gjør er jeg ute med alt før det😂

1 Like

Ser at vår gode venn Bagger/@Gmak anbefaler salg på Hegnar Online: http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2370660

Dette tyder på at bunnen kan være nådd, dvs Bagger har solgt alt i Funcom og holder nå på med å laste opp, før ny oppgang.

I tillegg må shortposisjonen på 2 millioner aksjer snart dekkes inn igjen, regner med at vi ser oppgang i morgen, da shorterne ikke tar sjansen på at det kommer nyheter i helgen, feks. noen smakebiter på spillmessen el…

7 Likes

Hegnar orker jeg ikke lengre…masse tull og tøys der. Det er også noen som har flere nick og snakker med seg selv😂 Tåkefyrster som kanskje klarer å lure noen småaksjonærer…

Du tror shorten snart må dekkes inn, eller vett du?

2 Likes

Er ikke bare 100 Bagger som ønsker billige aksjer, selv om dette selvfølgelig er korrekt kan man undres over hva som er formålet :smiley:

1 Like

Er det en ting jeg har lært er at det er ingenting som er sikkert i Funcom aksjen. Denne shortingen er utført av profesjonelle dvs. Ikke av Bagger. Jeg tror at shorten vil dekkes inn i morgen.

Vi kommer nok ikke til å få noe rally, men vil tippe at Funcom skal opp med 10-15 prosent i morgen.

2 Likes

Håper du har rett😊

1 Like

Opp 30% så selger jeg :stuck_out_tongue: Er det sannsynlig at vi får en topp i morgen etterfulgt av en ny nedgang?

Ja vil si det er 50-50 sjanse for 30 prosent opp. Men etter en så dyp nedgang er det nok mange kortsiktige som deg som vil selge på vei oppover, slik at det ikke er så lett å time toppen…

33600 owners av anarchy online. Ifølge steamspy… Kan dette føre til noe inntekter på sikt?

Bare “lommerusk” fra dette spillet. Det samme gjelder The Secret World…

Tror ikke du skal sette inntektene fra TSW i samme kategori som AO.

5 Likes

Ser ikke at den er lagt ut så slenger på. Skal komme xbox release dato i løpet av uken (litt uklart om det blir denne eller neste uke slik jeg leser det).