Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Snittplassering på topplisten til steam:

19-26.feb 9.plass
26.feb-5.mars 5.plass.

Spillet selger jo meget godt fortsatt, må bare se til å få fikset servere og lagt til innhold, så får vi en boost i antall spillere og deretter høyere salg via word of mouth.

3 Likes

Får de dette til å funke, da har man fått på plass end game innhold som forhåpentligvis trekker til seg flere spillere. Så jeg tenker at dette ser veldig lovende ut.

Bør i det minste øke tallet på aktive spillere litt, siden enkelte henger seg opp i det for tiden.

Hva som skjer med Funcom som butikk er det som bekymret meg minst, for den butikken går bedre nå enn hva den noen gang tidligere har gjort, spenningen min er knyttet mest oppimot hva som blir neste trekket til Jebsen, for på ett tidspunkt kommer han til å skape ett salgspress i aksjen, det er bare spørsmål om tid,
Med mindre noen kommer å kjøper andeler av han utenfor børsen.
Kanskje blir aksjen i hel shortet, så dekkes det inn det med å kjøpe Jebsen aksjer ?
Når kommer han til å konventere gjeld til aksjer ?

1 Like

Tja, kjøp på 0.90 øre var OK det også, og emiaksjer til 0.55 :wink:

1 Like

Klarer ikke se det du skriver her? Ser ut som det har stabilisert seg mellom 14. - 18. plass.

Skal ikke si noe på det, var da jeg begynte å kjøpe meg opp i aksjen :wink:

Men på den tiden viste man ikke hvordan CE ville gjøre det, det gjør man derimot i dag.
Derfor mener jeg risikoen aldri har vært lavere. For det er ikke lenger samme risiko for emisjon eller konkurs som det var i sommer.

1 Like

Hei,

Tallene er basert på omsetning.

Var dårlig formulert av meg

Topplisten er basert på omsetning…

8 Likes

Stemmer ikke med denne listen?

http://store.steampowered.com/feeds/weeklytopsellers.xml

Trodde den topplisten på steam var basert på antall enheter solgt, og listen jeg viser til var omsetningsbasert. Kan hende jeg tar feil her.

Hm undrar om det där stämmer. Ganska stora skillnader om man jämfört med topplistan på steam och den är ju baserad på omsättning.

Sammanfattning enligt tidigare listor som jag hittade på samma forum som du länkade.
5 Feb, 2017 – 12 Feb, 2017 - plats 1
12 Feb, 2017 – 19 Feb, 2017 - plats 1
19 Feb, 2017 – 26 Feb, 2017 - plats 9
26 Feb, 2017 – 5 Mar, 2017 - plats 5

Någon som har någon källa på hur bra dessa siffror stämmer jämfört med topplistan?

Det er noe rart her ihvertfall. Den listen jeg linket til (xml-fila) er ukesbasert og i beskrivelsen så står det:

The top selling games on Steam by revenue for the week, updated every Sunday

… og CE er ikke på listen. Spørsmålet er hvor dataene for den listen du postet er fra? Jeg hadde jo trodd de hadde brukt den xml-filen de også?

Da er nok ikke den jeg la ut til å stole på.

De har nettopp lagt den ut så er ikke så mange stemmer her enda, men foreløpig kan det se ut som mange tidligere spillere vil returnere til TSW ved relaunch.

http://massivelyop.com/2017/03/06/leaderboard-will-the-secret-worlds-relaunch-entice-you-to-play/

3 Likes

En liten analyse fra meg angående plassering på den globale bestselgerlisten:

I det grønne området, så var CE fortsatt innenfor topp 10 på flere lister, og solgte da bra nok til å holde seg innenfor topp 10 totalt. I det blå området så har CE nok hovedsakelig falt ut av topp 10 på de fleste lister. Spillet selger fortsatt bra, men de må ha et positivt event for å komme seg opp på topp 10 igjen.

Jeg tror Funcom nå sparer på kruttet. De vil ikke gjøre noe direkte for å booste salget før de ser at de har fått spillet stabilt, de har kommet ut med en skikkelig content patch og de har fått ratings over 70,0% (hvor de går fra mixed og en gul tilde til en blå thumbs up). Det er bare to spill som selger bedre enn CE med mixed reviews nå. Det kan ta litt tid å få snudd user reviews til 70%, men når det skjer får vi nok den første helgen hvor de kjører et stunt.

2 Likes

Antydning til panikk her nå ?

Antall aksjer short er jo kun et par timers aksjeomsetning på en typisk børsdag.

Selvfølgelig vil en av børsens til tider mest omsatte aksjer og med stor bevegelse oppnå at det settes en del shorter.

Men å skremme til panikksalg langt under fundamentale verdier er jo nettop det som søkes oppnådd.

3 Likes

Kan virkelig ikke se så mye panikk her på forumet. Endel lure tradere da. :stuck_out_tongue:

For min del er jeg i ferd med å snitte med ned. Har litt mer å gå på før jeg evt selger andre aksjer for å gå inn i Funcom hvis panikken tar overhånd. Jeg ser mao på dette som en fin kjøpsanledning.

2 Likes

Håller med.

Har nu i de tre senaste börsdagarna tänkt ungefär “Jävlar vilken urblåsning. I morgon kommer nog en rekyl uppåt för så här dåligt går det ju inte rent fundamentalt.”… Alla tre dagarna har jag haft fel och det har fortsatt nedåt.

Undrar när det vänder? :expressionless:

Børsmelding nå…