Virket langt opp til 5+ kroner da aksjen ble handlet på 1 også
Akkurat nå hadde det vært kjekt med innside-kjøp, større aksjonærer som flagger oppover og/eller nye analyser av nye meglerhus for å komme ut av en litt negativ aksje-spiral.
Jeg tror ikke mange meglerhus gidder å følge “tulleaksjen” Funcom?
Se hvor lang tid det tok før SEB begynte å analysere Starbreeze, samme med Fingerprint, ble ikke sett på over mange år. Og da når analytikere kommer er mye av oppsiden tatt ut.
Det kan fort forandre seg. DN har nok malt seg opp i et hjørne, men min megler forteller meg at han hører mer positivt om funcom enn tidligere. Salget har overrasket alle.
Ja, men jeg tror det tar noen år før DNB kommer med Funcom analyse
Ja, men da kom jo forventningsrally (som de fleste som var inne da visste ville komme etter all historikk å dømme). Hva mener du skal få kursen opp nå til 5 kr på kort sikt? Det er liksom ikke annet enn Q4 som kan løfte den dit etter min mening. Opp til 4 før den tid tror jeg likevel er mulig.
Hvem vet, mitt grunnperspektiv er å kjøpe verdi på 2 års sikt, og nå er det ganske langt opp til selv hva en konservativ analytiker mener selskapet er verdt.
På kort sikt kan det gå fort opp og ned, eller ned og opp. Derfor kjøper jeg forsiktig til å begynne med og øker når den faller mye. Gjør også noen “trades” da jeg kom inn sent i aksjen. I dag solgte jeg litt på 3.27 og kjøpt flere med snitt 3.10 så jeg netto økte antallet aksjer en del i forhold til hva jeg startet dagen med. Tidligere solgte jeg litt på 5 og kjøpte nedover 4 tallet osv. men jeg øker i netto nedover nå så jeg er posisjonert i forhold til både langsiktig verdistigning som jeg tror kommer og jeg tror også det vil komme noe lettelsesrally osv etterhvert som vi når triggere. Blant annet Q1 rapporten, steam salg, større oppdateringer osv.
Skjønner. Kommer til å kjøpe meg forsiktig inn i morgen da, selv om det er fristende å bare pælme alt jeg har inn på 2.90-2.80ish. Til og med pullback mot 3.20 ville jo da gitt meg en ganske pen avkastning!
Du kjenner historikken min, satt jo med aksjen i 3 år fra 5 kr ned til 0.90 øre og opp igjen til 4 kr igjen. Ved å snitte ned fikk jeg jo en dobling for innsatsen på 3 år, men om det var verdt det? Usikker.
Jeg vet ikke om dette er en aksje som man bør vær long i, selv om jeg ser andre enn deg også er det,
og jeg håper jo virkelig at dere får uttelling for den risikoen og tålmodigheten en må utvise for å sitte long i Funcom
Ja det håper jeg virkelig, men når det ser ut som verst er det også mulig at vi snuser på bunn. Jeg tror som mange andre her at 2,80 er det laveste den kan gå, men nå når den faktisk går dit er det litt skumlere.
Det er plenty med små triggere før den tid, stort sett game updates til CE. Det er to store triggere før Q4 som jeg ser det:
- Steam summer sale (Q2)
- Xbox-release (Q3)
Hvorfor er dette store triggere? Jo, det er situasjoner hvor Funcom endelig får vist om salget på 500k første måned var en engangsgreie, eller om de evner å levere game updates til CE som gjør at salget holder følge med ARK og Rust. Under sommersalget så kan det fort bli solgt 500k til av CE (til en noe rabattert pris) hvis Funcom har gjort alt riktig. Jeg tror ikke vi lunker rundt på 3-4 tallet hvis det skjer.
Utrolig interessant å se psykologien endre seg i markedet. For noen uker siden handlet man på 4.60-5 kr og det var OK. Nå handles det på 3 kr og man frykter 2.80 og hva som skjer om denne ryker. Jeg synes 3 kr er billig på lang sikt. På kort sikt, not so sure. Kan alltids bli billigere liksom
Helt enig. Mars tror jeg blir en ganske dau måned.
Hva kommer :
Den eneste grunnen til att denne eventuelt blir billigere nå er att shorte folka ikke er ferdige ennå. Så gjenstår det å se om 2,80 holder, jeg tror 2,80 blir en hard nøtt å knekke for dem.
Funcom begynner å bli grisebillig på disse kursene, ikke glem det.
Har vært litt av en jojotur så langt i år.
Mange som kom inn tidlig som har tatt gevinst, og mange amatører med dårlige nerver som har kastet seg inn i denne aksjen.
Mine tanker om det å kjøpe på dette nivået, er vel at det fortsatt er en underpriset aksje.
Det har vel aldri vært lavere risiko i Funcom som aksje som det er nå ?
Har selv litt høyt snitt… Så is i magen og ståltro på sikt. Huttetu
Første kvartalsrapporten kommer til å være meget positiv, og man bør i det minste sitte fram til det før man eventuelt tar en vurdering på å selge.
Ja problemet blir når aksjonærene oppfører seg slik som Holmes nevnte for en stund siden: “Nordmenn klarer ikke å prise spillselskaper”. Få inn flere svensker med peiling i Funcom, så blir det god stemning igjen Nå ser det litt ut til at aksjen prises uavhengig av caset/at for mye vekt legges på samtidige spillertall. Når neste patch kommer går spillertallene opp, så vi som tror kursen følger spillertallene slavisk kan intill videre kjøpe/sitte og vente på det. Jeg klarer ikke å holde meg helt følelsesløs etter 40% fall
Ja godt med litt friske øyne på aksjen Jeg mister litt tillitten til mine egne analyser når jeg har tatt grovt feil 10 dager på rad
Derav dårlig stemning hos meg.