Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Såå … får jeg kjøpt mine aksjer på 2 tallet … :slight_smile: får se hvor lavt det går

Det er vel teknisk sett umulig å vite hvor mange aksjer ble solgt.

Dersom opsjonene vari ferd med å løpe ut ville jeg tippe at alle aksjene ble solgt, for hvorfor skulle man ellers utøve en opsjon? - Det er risikofritt å la være å utøve en opsjon dersom de tror kursen skal videre og dersom de kan utøve opsjonen senere.

De melder i fra om at 2 primær innsidere har solgt 40 og 16 000. Resten av de ansatte er ikke innsidere og derfor melder de heller ikke i fra om de har solgt.

5 Likes

Får visst sitte klar med fingeren på salgsknappen i morgen om vi skal nedover, håpe evt å komme inn i en lavere etasje :stuck_out_tongue:

1 Like

Hvis alle tenker som deg, tenk for et massivt salgspress det blir da… :sweat:
Nå vet jeg ikke hva du snitter på men… kan være likegreit å snitte ned heller?

1 Like

Er vel noe med skattefordel de kan hente på å utøve opsjon nå, de må skatte av mellomlegget til neste år gitt nåværende kurs. Dersom dette ansees som ‘bunnen’ for dette året. :wink:
Men er nok ikke dette som har vært motivasjon nei =P

Har snitt på 4,17. Skulle gjerne snittet ned mer, men har ikke mer kapital å satse :confused:

Igjen dersom opsjonene hadde lengre utløpstid, så vitner jo dette om tegn til “panikk” blant de ansatte at de ønsker å benytte seg av kursen nå før den eventuelt faller under opsjonskurs.

Uansett ikke en styrke at innsidere utøver opsjoner og selger. Spesielt ikke når aksjen har falt fra 5,80 til 3 kr og de velger å selge på rundt 3 kr.

1 Like

Opsjonene blei kjøpt etter strategien her: http://www.funcom.com/investors/allocation_of_options23
2 stk valgte å selge opsjonane, resten holder.
Så igrunn ganske ubetydelig. Ikkje insidekjøp, samstundes nyttar nesten ingen muligheten til å selge av MILLIONANE av aksjer ansatte i funcom holder.

Ja, det er som jeg skriver helt marginalt at to ansatte selger av de mange som har slike muligheter.

Du kan alltids ta opp lån :sweat_smile: (ikke gjør det :scream: )

1 Like

Haha, jeg har hørt kredittkort er oppskriften på suksess? :stuck_out_tongue:

Nei, ikke gjør det, du får bare så jævelig mye pes på forumet her hvis du gjør det. Bare spør @Nocturne. :smiley:

1 Like

Bryte opp hele bsu er innafor? :thinking:

Nei, absolutt ikke.

For å si det slik: jeg tok enormt stor risiko og det betalte seg. Ville jeg gjort det igjen? Antagelivis ja, med fasit i hånden. Men anbefaler jeg andre å pantsette huset og kona for å kjøpe aksjer? NEI! :sweat_smile:

1 Like

Ok så det ordna seg :smiling_imp: haha. Neida, men er faktisk i vurderingssonen. Kursen er det samme som før release bare at nå har vi fasit på at det mest sannsynlig blir en suksess… fristende

Med kursmål rundt 6,50 er det jo “god” økonomi å ta opp litt ekstra på boliglånet og doble pengene :money_mouth_face::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Sørg i det minste for at du har dekning for det du gjør. Jeg satte opp et regnestykke og fant ut at jeg kunne betale tilbake alt selv om det ville tatt meg 1 år ++ (og samtidig levd på minimalt med penger til forbruk). Det var en kalkulert risiko fra min side hvor jeg gikk mange runder med meg selv og fant til slutt ut at det var lurt. Men ville jeg gjort det i dagens situasjon post-release? Jeg tror ikke det. Ikke så lenge vi ikke vet hvor langt ned de skal presse kursen.

Ifrån kvällens meddelande: Aningen väljer man att titta på alla goda nyheterna om framtiden och det faktum att CE sålde för $1M på 60 minuter vid launch (!!) eller så väljer man att titta på att en insider sålde en obetydlig liten del.

Valet är fritt, jag väljer det förstnämnda :wink:

2 Likes

Alt er oppsparte penger og null gjeld :blush: Bittert kan det jo bli, men ikke farlig. Hvis ikke man blir farlig bitter da… Planen vil eventuelt være å legge de i sement frem til etter ps4 release…

Til slutt, i det lange løp og for ettertanke. Blir man bedre å “ha flaks” og treffe bunn på trade, eller forutse ekte verdi som betaler seg over tid?