Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Kun for insidere (som jeg også snart blir, bare få ut fingeren :slight_smile:

3 Likes

Takker! Tror det kan bli et par pene triggere ja.

3 Likes

Det har vært oppe for diskusjon på insider-forumet, @pdx er i tenkeboksen :slight_smile:

3 Likes

På mangen måter enig med deg, samtidig åpner det jo opp for at det er reel vekst i selskapet som skal dra kursen, og ikke hype, kanskje det etterhvert faktisk da kommer ekte investorer på banen og ikke bare fult opp med tradere og og folk som har lagt sin elsk på Funcom.

4 Likes

Sitter forøvrig på en ferge nå, sitter en bussjåfør rett borti her, skal eg høre om han er Funcom millionær !?:joy::joy::joy:

6 Likes

Ikke så lenge han fortsatt kjører buss, da var han i bestefall millionær på papiret før shortsalgene tok av i aksjen…

2 Likes

Hmm, er det ein viss mulighet for at dei har bygd spillet på nytt i Unreal Engine 4?

Når de lagde The Park i UE4, så mener jeg å huske at de måtte gjøre mye for å gjenbruke assets, så jeg tviler.

Ok, men dei har jo jobba ganske mykje med spillet ? Alt som er bygd i UE4 i Conan er vel bygd på ganske kort tid, også utan assets?

Nei, det er vel for godt til å være sant…

Er nok ingen umiddelbar fordel å bygge opp hele spillet på nytt i UE.

Ok, eg hadde fått det føre meg at animasjoner og grafikk var betre?
Pluss enkel porting til Xbox…

Dette er det som skjer om man ønskjer å ha litt høge forventningar!! :slight_smile:

Tanken er jo ikke helt dum, Men jeg ser ikke helt hvordan det kan lønne seg.

Viss basecaset er:
TSW har eit stort potensiale, fantastisk storyline, unikt i MMO sjangeren.
Einaste store problemet var combat og animasjonar.

=
Dei klarte å fikse combat og bygge det i UE4 med begrensa ressursar.
Dei relanserar og folk liker spillet
Dei porter til Xbox (Kanskje til og med betal 300,- for det på xbox)

Dette ville jo vert litt sinnsjukt. Spørsmålet er kor realistisk det er at dei har klart alt på den tida dei har jobba. Men som sagt, dei brukte ikkje mange MND på å bygge CE.

TSW er vel kanskje 10x størrelsen av CE? :slight_smile:

1 Like

Minst. om ikke mye mer.

1 Like

Ambisjonene er å få TSW til å selge bedre i en periode, så det ikke fortsetter fallet i inntjening. Det er ihvertfall min forståelse. Jeg tror ikke de forventer seg noen mirakler her, og det burde nok ikke vi heller.

3 Likes

Blir uansett spennande å sjå resultatet i Q2 :slight_smile:

2 Likes

Ser ut som de har litt forventninger selv til relaunch, sett ut fra Q4-rapport.

This relaunch has the potential to have a significant impact in the game and
company’s revenues

12 Likes

Er det mye ekstra utgifter når spillet selges på konsoll? Hvis spillet selges til 349 på Xbox f.eks. Vil det gi mer inntekter per spill enn på pc eller er det mer som går bort når det selges på konsoll?