Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

KOmmer ann på om det selges fysisk eller digitalt. Digitalt er kostnaden ganske lik steam.

Ja, tenkte det, men har du noen anelse om hvordan f.eks Ark solgte fysisk vs nettbuttikk.
Og hvor mye ekstra det er når det selges fysisk?

Stod det noe mer angående relaunchen angående det finansielle?

Sto at den nye betalingsmodellen tilsa større risiko.

Hva er den egentlig? Eller er det et vi ikke vet enda. Skal det ikke være noe gratis content og hvis du vil spille videre etter en viss tid så må du betale? Var det han spekulerte i, i det videoen du la ut på tsw tråden hvertfall. @lassar

Jepp, det var to avsnitt hvor de tok for seg det finansielle rundt relaunchen:

The Secret World will be relaunched during the first half of 2017. The goal of the relaunch is
to broaden the appeal of the game through:

  • Redesigned new player experience
  • Major improvements to gameplay including combat.
  • Introduction of new retention systems such as daily rewards.
  • Adjustments to the business model, including allowing access to the story content for free.

Relaunch activities will begin in late March.

  • This relaunch has the potential to have a significant impact in the game and
    company’s revenues
  • As with any business model adjustments there is a significant risk attached to this
    change. For more information regarding risk see point 27 in the 2015 Annual report

Uthevet det @koe glemte å ta sitere.

Tror nok de kommer positivt ut av det, men det blir litt feil å ikke belyse begge sider av saken. Det vil nok skape litt bølger at TSW tildels går F2P, og det burde være litt kryss-produkt markedsføring på gang her. Alt i alt er jeg forsiktig positiv :slight_smile:

“Glemte” ikke å sitere det, det er selvsagt en risiko, “as with any business model adjustments”. Jeg utelot ikke det for å hause hvis det er det du antyder.

Ser ikke det er relevant, siden de viser til en “potensiell” stor innvirkning på spillet/inntektene.

1 Like

Funcom syntes det var relevant nok til å nevne det eksplisitt. God nok grunn for meg. :slight_smile:

Jo, det står i Q4 - første delen av spillet er gratis. Så DLC, premium medlemskap, etc etc etc

1 Like

Må poste hele point 27 også da :wink:

1 Like

Faktisk en god oppsummering(som jeg selv tenkte), skrevet med mange ord som Kron er så flink til :wink:

1 Like

Ganske fin patch lansert nettopp.

2 Likes

Det ser ut som de tok bort decay funksjonen.
Den var implementert på testlive, men det var noe der som ikke fungerte.
Ser ikke ut til at de rakk å løse det i tide til at de måtte ut med patchen.

Får håpe det blir full gass i lokalene der nå som de er ferdig med de messene over dammen.
Trenger Content update minst en uke før slutten av Q1 for å få litt ekstra pynt på salgstallene.

7 Likes

Jeg tipper det kommer patch i morgen med nytt innhold. Virket på Pax streamene at det var klare for å få det ut.
Trenger en liten økning i antall spillere nå føler jeg.

Som Funcom beskriver.

Antall spillere i slike spill vil variere stort og nye “bølger” av kjøpere strømmer til ved hver større oppdatering, bekymrer meg ikke for dette. Sammenlink med ARK f.eks. “Gamle” spillere kommer tilbake og nye kjøpere kommer til, alt sammen i et akkumulerende salg fremover i tid. Funcom har jo solgt over 500.000 spill allerede og pengene er på bok (antar ut fra deres offisielle/bekreftede tall kontra SteamSpy ved å sammenstille at denne underestimerer med ca. 10% minst til enhver tid)

Så kommer det jo en del større oppdateringer fremover, pluss konsoll i Q3 og Q1-18 (PS4) i tillegg til at re-lansering av TSW kan gi en pen “bonus” nå.

1 Like

Jeg er ganske sikker på og håper at de tester den patchen på testlive serverene først.
Og der har det ikke kommet noen ny patch enda.

Så vi er nok et par uker unna at den slippes.

Ja håper også det, men er redd de ikke tester det.

Det er bedre å vente en uke med content patch og luke ut mesteparten av bugs som er der enn å slippe den kun fordi folk maser.

1 Like

Er vel en del offline spillere også som ikke sees. Ikke la HO påvirke deg =]

1 Like

Folk fortsetter å kaste ut billige aksjer…blir ikke noe futt i denne raketten med det første når alle synes 3,16 er en grei pris å komme seg ut på…