Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det har ikke skjedd noe fundamentalt som skal tilsi at man hverken skal kjøpe eller selge den senere tiden, så at kursen går ned litt får bare være. Om man skal foreta seg noe så er det enten å ikke foreta seg noe eller kjøpe på lavere snitt. Fordi hvis man gikk inn i Funcom så vart det forhåpentligvis på bakgrunn av troen på fremtiden, og da må det da være lurt å kjøpe mer da det er billigere nå :slight_smile:

5 Likes

Ja, jeg er langsiktig jeg, skjønner bare ikke hvorfor folk vil selge når kursen er så lav.

Tenker de som vil posisjonere seg i NANO før helga er blandt de som selger nå. Tror selv vi ser rykninger i Funcom før men men, bommet før.
Sitter og regner på om det å ta lån nå med sikte på q1 og Funcom er gunstig. Tror strengt talt ja, men skeptisk med tanke på hva media graver opp, og om isen i magen sitter like godt om jeg er belånt. =] Foreløpig heller jeg mot nei, men skal vri å vende litt på tall.

Edit*
Av egen erfaring vil jeg fraråde å trade når volumet og slingringene er lav i Funcom ^^

Kommer an på type lån, renten bør være lav og lånet enkelt å betjene med de faste inntektene

Ja jeg sitter nå med 60% Nano, 40% Funcom. Ser ikke lys i tunnelen før vi er litt ute i april for Funcom aksjen nå, men om den skulle falle, noe jeg heller ikke tror, så blir det plutselig verdt å gå 100% i den igjen. Tror vi kan se nano i 120 og funcom i 4kr på 2mnd sikt, men tror Nano går opp først av de to.

Ny liste mange øker😁

Er isen i magen, og evnen til å ignorere støy fra media, HO og kurssvingninger som bekymrer meg i forhold til belåning. Vanskelig å sette tall på slike ting, så må stålsette kalkuleringene på forhånd og se hva jeg kan tåle forutsatt at jeg må sitte til xbox slipp. Den virker mer enn ‘bankers’, men litt langt unna.

@Martins
Vet ikke om TSW relaunch har noen effekt, men om den skaper bølger i retning shorterne er potensialet brukbart. Vil ikke anbefale deg å endre porteføljen, du sitter lastet for alle eventualiteter slik.

Den lista stammer fra insider delen av dette forumet. Bare sånn for info :wink:
Edit: jeg betalte faktisk personlig for den.

1 Like

Ja da vet vi at det er en innsider som lekker listene videre…

men men jeg bryr meg ikke.

Listene kommer fra innsider delen på forumet og de blir delt videre et døgn og to etterpå. Er en diskusjon på chatten rundt det nå for de som lurer.

Vi hadde jo same diskusjonen sist og. og gangen før det…

1 Like

Min tanke, som jeg ser andre også har, er at jeg ikke ser noe ulovlig i det, dog kanskje noe umoralsk.
Synes uansett godt det kunnne refereres til tekinvestor når den blir lagt ut andre steder, så tekinvestor kanskje får bittelitt publisitet tilbake :slight_smile:

La oss ta diskusjonen rundt det på chatten. Så slipper de som ikke er innsidere å lure siden de bare ser halvparten at det som sies.

5 Likes

Sjekk denne gutten, dette var imponerende…:

11 Likes

Er det noen som kan legge ut teksten for oss lavtlønnede? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kommer straks., er vel bare å si grattis til han. Han loker jo rundt her enda tenker jeg :slight_smile:

4 Likes

Greit å få en gavepakke på 7m* aksjer til .55 kr i emisjon ja… :slight_smile: Kunne jo solgt dagen etterpå med 100% gevinst :trophy:

2 Likes

Trodde kanskje ikke at han var så ung som det. Oppfører seg meget proffesjonelt til å være så ung. Tommel opp fra meg :+1:

6 Likes

Djises! Det må være moro for guten!

Men imo, gir ikkje mykje meining at han ikkje aukar med ein mill eller to…?

1 Like

Hadde vært interessant om artikkelen sa noe om hvordan han fikk råd til de emisjonsaksjene. Blir jo 3.850.000 kr for 7 mill aksjer liksom. Ikke akkurat som han ikke hadde en OK startkapital. Men gud bedre for en risikovilje. Jeg vet ikke om jeg ville putta så mye penger i Funcom emisjonen på daværende tidspunkt.

5 Likes