Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Føler at hvis jeg hopper ut med noe nå så snur den litt og så taper jeg mer. : |

Ja, den gjør sannsynligvis det. Har ikke solgt noe, da vi snart ser høyere kurser her. Dumt å selge i panikk nå…

Hvis du tror på egne vurderinger og case, hvorfor selge? Mitt papirtap svir godt;)

Skal gledelig innrømme at jeg blir BITTER på at jeg faktisk tok noe risiko før suksessen var et faktum. Snittet heldigvis noe ned mens vi stupte. Men pokker, trodde aldri jeg ville se kurser som dette. Sukk, og nå har jeg ikke mer å handle for.

Blæ.

2 Likes

Jeg har også papirtap, men tar det rolig. Tror på caset. Tror på totalt salg av CE i 2017 fra 1-1,5 mill enheter inkludert XBox. Og da er jo Funcom en suksess med solid inntekt. Så har vi også TSW som kan gi ytterligere “bonus”…

Relativ storfisk du da? :slight_smile: Er flere her med 400k + aksjer. Er vell en med 900k på rett over 4 i snitt også, blir noen kroner :slight_smile:

Hehe, nei da taper jeg i sammenligningen gitt. Sitter “bare” med 300k+ til snitt rett over 4-ern :grin: “Rettet” innlegget over!

1 Like

Det gjør det, aldri behagelig å se…

Men så er jo Funcom en aksje med store fall og store stigninger.

Fra et fundamentalt synspunkt så selger CE/Steam greit og vil sikkert klare opp mot 1 mill solgte i 2017 og det er jo en suksess. Så har vi XBox i q4 og TSW like rundt hjørnet. Dette blir snart bra med høyere kurser slik jeg ser det.

1 Like

Hehe, lett for at det blir surt! Nærmer med selv -300k :poop:

Ned 36% siden inngang. Godt at staten støtter opp med 28% i worst case. :stuck_out_tongue:

1 Like

Da slår jeg deg, hvis det er noen trøst :joy:

550k i tap men ser for meg at vi ser 4 tallet i løpet av sommeren.

1 Like

Tror ikke vi behøver å vente så lenge. Aksjen er overmoden for en rekyl opp, både teknisk og ikke minst om en legger fundamental forventning og selv helt edruelige salgsforventninger til grunn.

Kommer det nyheter rundt TSW snart så kan vi se første trinn i rekylen.

Også tradisjonelt en aksje som berøres lite av utenforliggende økonomiske forhold dette.Historisk sett betyr rally og korreksjoner på børsene lite. Folk spiller like mye uansett og markedet vokser globalt for hver dag.

2 Likes

Holder seg jo imponerende godt. Strikken er strukket i lengste laget?

https://imgflip.com/i/1m666c

Tar det som et tegn for PAS og shorterne sine skjebner at det dukket opp en “666” i memen min :innocent:

2 Likes

Tror vi ser opp denne uken

Pas er - 900k aksjer sålangt idag.

Mhm, det var liksom poenget :wink:

1 Like

Syns aksjen holdt seg veldig bra på en skikkelig bad monday.

2 Likes

Den er så utbombet allerede at den nådde bunn i smertegrensen (også kalt støtte) og steg litt der i fra. Men mange aksjer fikk en bra skrell i dag.

Tror funcom skal videre opp nå og så kommer det vel snart nyheter også. Børsen i Usa holder seg også ganske bra med den effekt det har hos oss i morgen.

Fixes for building issues inbound
Hey all, we have fixes inbound for the building “snap” and placement issue, as well as further planned improvements for “lag” caused by attempting to place structures partially inside of terrain.

A build is currently being cooked, and we’ll do a QA blocker pass on it later this afternoon (EDT) and plan to have it pushed out by 3 or 4 PM EDT (9 - 10 PM CET). If anything about this current estimated timetable changes, we’ll let you know.

5 Likes
4 Likes