Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Premiemulighet for ein liten dump.

Men… Kven er kjøparen? Blir det meldt om ein enkelt aktør som er bull? Kan godt slå ut positivt?
ELler er eg for overoptimistisk?

Jepp, er en del interessante utfall:

  • Prosessen blir trukket tilbake pga mangel på kjøpere
  • Alt blir solgt, men til 2,50
  • Alt blir solgt, til 3,50

Først og fremst er det en fin mulighet for shorterene og få kjøpt 5m aksjer utenom børs. :stuck_out_tongue:

6 Likes

@Christian

Står ikke noe i meldingen om kurs / pris aksjene skal selges på? Eller?

Hvis det ikke er en enkelt aktør som kjøper så er det negativt på kort sikt men vil tro dette er positivt på lang sikt?

Ja, positivt på sikt, spørsmålet er hvor langt ned i pris KGJ må gå, hvis det er langt under dagens kurs og til folk som ønsker å gjøre arbitrasje vil det være negativt på kort sikt.

1 Like

Ja så er det viktig hvem kjøperne er også. Ser @MK1 tror det ikke blir noen langsiktige som kjøper. Det har jo sjelden vært noen langsiktige i Funcom så det er nok det markedet tror også. Men det kan komme nye folk på banen som @holmes sier

Jeg trodde de skulle få noen svenske fond på kroken sist, men nå har de kanskje bedre agn denne gangen med CE suksess i bagasjen.

1 Like

Spennende melding, er det en/flere kjøpere klare allerede? Eller blir det et realt mageplask for lite blir solgt. Sitter inne med lite nå, men lå inne med mer kjøp på 3,09 i dag som ikke gikk inn. Usikker om jeg er glad for det. Blir uansett alltid spennende i Funcom, og var det ikke fredagene som var best å handle på😊

Ingen som har tatt en telefon for å sjekke om noe er til salgs?

1 Like

@Hundal De fleste her inne som er intr. i Funcom er vel lastet med det de kan allerede :blush:

1 Like
2 Likes

Tanken var bare om salget allerede var gjennomført. Vi får vel en melding i løpet av et par dager.

bookbuilding pågår vel nå?

The
transaction is to be conducted by way of an accelerated
bookbuilding process which will commence immediately
following the publication of this announcement and may be
closed at short notice at the full discretion of the Manager.

Jeg skal være så idiot at jeg lar alt stå og logger ikke på i morgen (yeah right). Jeg selger ikke. No way Jose. Dog er jeg litt rådvill akkurat nå

3 Likes

Skjønner jeg. Ørkenvandring 1,5 måned til og med den meldinga. Vært en dritt måned med fun, og værre skal det bli.

I morgen blir det

  • Black Friday
  • Godt gammeldags Funcom rally
  • Ny søvndyssende dag

0 stemmegivere

1 Like

Svarte godt gammeldags Funcom rally for det mentale trenger det. Takk.

2 Likes

Det blir ikke så dritt om det meldes at alle 20mill er solgt til noen som skal sitte long.
De fleste er klar over usikkerheten som har vært rundt Jebsen, så det blir godt å få en klarhet i dette.

Uten melding om hvem som er kjøper så blir det vel ned… eller opp… ikke lett å spå når det kommer til denne aksjen.

Blir innihelvettes spennande å sjå kven som kjøper.
Om det ikkje meldes i morra trur eg på ein liten black-friday. Gyllen annlednigng… Dog utan “substans”

Kommer vi ned på 2 tallet i morgen. Laster jeg 150k i tillegg til de jeg har

1 Like