Ikkje eg, nettop pga usikkerheten rundt Jebsen sine aksjer ( som eg og har nevnt flere ganger), men eg vil benytte en evt dupp til og laste.
Sitter fortsatt med mine 50k på snitt 3,15
Jeg tolker det dithen at dette er første trinn i prosessen for konvertering av nye aksjer. Jeg tar dette salget med ro.
Tipper 15% rabatt, så 2,70 er det aksjene blir solgt for. Litt nedgang, men ikke noe black thursday.
Vurderer sterkt å låne en million i morgen…
Kommer vel først en mld om salget, så en ny om at Jebsen konventere til like mangen alsjer som går i salget.
Positivt for aksjen, men en kort dipp
Jeg har ledig kapital
Noen som har et skriv \ bevis for at Jebsen måtte konvertere i år?
Lånet forfaller til nyttår såvidt jeg vet
Vet du hvor jeg kan lese om det i detalj? Dårlig google fu.
Jeg stemte Black Friday i morgen, men jeg tror dette ordner seg når q1 rapporten, for der kommer funcom til å være ugjenkjennelig fra et år siden.
Hva skjer etter Q1 rapport tror du : ) ?
Ny konsolidering med market cap rundt en milliard er mitt gjett.
Du må nok bla gjennom børsmeldingene Funcom har kommet med, husker ikke hvilken detaljene står i.
Altså, eg forstår ikkje anna enn at det her kan være bull?
- Det er fætte umulig at Jebsen ikkje trur han kan få godt betalt rundt Q1/2/3 etc.
- Han må nesten alt ha ein kjøper på storparten av posten? Og det til ein grei pris. Altså, det er komplett umulig å få 20 mill aksjer til kurs rundt 3…
- Eg trur det er spennande saker på gang her…
Dumt det ikke er 1. April i morgen. Må vente til lørdag. Kunne sett for meg aprilsnarr i Hegnar i morgen tidlig…
Den skjønte jeg ikke. Hvorfor selger han da? For å løse inn opsjonene?
Altså, han har x millionar akjser, og kan løyse inn x millionar til ila 2017?
Han vil kvitte seg med ein del, for å unngå budplikt?
Han kan velge å selge/løyse ut rundt Q1/2/3 og selge, enten til andre aktørar, eller markedet?
Det er rimelig å anta at han ikkje vil selge aksjer i dag, til gi-vekk-pris, med det fine året vi har i vente, utan at det er noko anna som ligger bak?
Eg spekulerar på harde livet
Dersom ikkje både TSW, CE og Xbox CE går til helvette, er det umulig at selskapet kan prisast til 3,- aksjen?
Jeg har sett merkeligere ting. Men hadde jeg hatt snitt på 3 kr ville jeg vært rolig. Du må bare se på mcap på 3 kr - fully diluted. @Irathi hadde tallet…