Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Ikkje eg, nettop pga usikkerheten rundt Jebsen sine aksjer ( som eg og har nevnt flere ganger), men eg vil benytte en evt dupp til og laste.
Sitter fortsatt med mine 50k på snitt 3,15

2 Likes

Jeg tolker det dithen at dette er første trinn i prosessen for konvertering av nye aksjer. Jeg tar dette salget med ro.

Tipper 15% rabatt, så 2,70 er det aksjene blir solgt for. Litt nedgang, men ikke noe black thursday.

2 Likes

Vurderer sterkt å låne en million i morgen…

2 Likes

Kommer vel først en mld om salget, så en ny om at Jebsen konventere til like mangen alsjer som går i salget.
Positivt for aksjen, men en kort dipp

1 Like

Jeg har ledig kapital :slight_smile:

2 Likes

Noen som har et skriv \ bevis for at Jebsen måtte konvertere i år?

Lånet forfaller til nyttår såvidt jeg vet

Vet du hvor jeg kan lese om det i detalj? Dårlig google fu.

Jeg stemte Black Friday i morgen, men jeg tror dette ordner seg når q1 rapporten, for der kommer funcom til å være ugjenkjennelig fra et år siden.

Hva skjer etter Q1 rapport tror du : ) ?

Ny konsolidering med market cap rundt en milliard er mitt gjett.

Du må nok bla gjennom børsmeldingene Funcom har kommet med, husker ikke hvilken detaljene står i.

1 Like

Altså, eg forstår ikkje anna enn at det her kan være bull?

• Det er fætte umulig at Jebsen ikkje trur han kan få godt betalt rundt Q1/2/3 etc.
  • Han må nesten alt ha ein kjøper på storparten av posten? Og det til ein grei pris. Altså, det er komplett umulig å få 20 mill aksjer til kurs rundt 3…
  • Eg trur det er spennande saker på gang her…
3 Likes

Dumt det ikke er 1. April i morgen. Må vente til lørdag. Kunne sett for meg aprilsnarr i Hegnar i morgen tidlig…

3 Likes

Den skjønte jeg ikke. Hvorfor selger han da? For å løse inn opsjonene?

Altså, han har x millionar akjser, og kan løyse inn x millionar til ila 2017?
Han vil kvitte seg med ein del, for å unngå budplikt?
Han kan velge å selge/løyse ut rundt Q1/2/3 og selge, enten til andre aktørar, eller markedet?
Det er rimelig å anta at han ikkje vil selge aksjer i dag, til gi-vekk-pris, med det fine året vi har i vente, utan at det er noko anna som ligger bak?

Eg spekulerar på harde livet :slight_smile:

Dersom ikkje både TSW, CE og Xbox CE går til helvette, er det umulig at selskapet kan prisast til 3,- aksjen?

Jeg har sett merkeligere ting. Men hadde jeg hatt snitt på 3 kr ville jeg vært rolig. Du må bare se på mcap på 3 kr - fully diluted. @Irathi hadde tallet…

2 Likes

Vel, en due i hånden ti på taket?

Sku være @lassar