Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Nedsiden er alltid den samme, 100%

4 Likes

Oppside derimot er heldigvis mye høyere enn 100%

2 Likes

Jo jo, men det er med konkurs som utgangspunkt.

Nedside i forhold til minste verdi du vil regne det som sannsynlig at funcom kan gå falle til.

1 Like

Da er jeg også med i Funcom sekten med en inngang på 2,56. Får håpe den ikke skal så mye lengre ned nå fremover.

13 Likes

Litt sikt fremover, så tror jeg ikke det er så farlig om den går under 2,5 eller under 2,1 nå. Når full release skjer q1 neste år, eller enda bedre for den del, q1 2019, er nok kursen en ganske annen. =)
Trikset for min del, som jeg stadig må minne meg på mo dagen nå, er å ikke være mer eksponert enn at jeg tåler å vente til tross svingninger ^^ Grunnen til at jeg ikke er belånt om dagen, ville ikke hatt is i magen.

Ny CFO

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170404.OBI.20170404S69

Funcom appoints Stian Drageset as new CFO to strengthen the executive management team

15 Likes

Får vente på at pressen skal spinne dette negativt, at direktør for M&A i Telenor går til Funcom.

Vet hvem Drageset er, og han er en real kapasitet å få inn på laget.

Ja, Drageset blir en förstärkning av ledarstaben :slight_smile:

Muligens ikke uten grunn de henter spesialkompetanse rundt Mergers and Aquisissions heller… det er jo fra dette i Telenor denne karen kommer.

Hersker liten tvil om at kursen holdes nede, legger jo spesielt merke til det ved nyhetslanseringer…som nå. Det er formålet jeg stusser litt på, for det er vel et tot volum på kun 5mill aksjer som er shortet, så tror ikke det nødvendigvis er noen sammenheng her. Det som kan være alternativet er at noen slår gjennom støttenivåer og utløser deretter stop-loss ras hele veien ned, for så å kjøpe større volum på kunstig lav kurs, og deretter presse opp igjen.

1 Like

“Funcom bruker det gamle vi har ny CFO og da skal kursen doble seg trikset”

11 Likes

Det beste er at han har jobbet utenfor Norge, og sikkert har et bra kontaktnett i utlandet.

Working on M&A projects for the Telenor Group, focusing on Asia and Europe outside Norway

http://www.yatedo.com/p/Stian+Drageset/normal/ed01c173195854f40ba7bf8f2588445b

Har kanskje et sterkt nettverk i Asia. F.eks. er han aktiv i nettverket AVPN
https://avpn.asia/author/stiandrageset/

2 Likes

“Funcom fant ny finansdirektør” på HO

de spinner det så negativt som mulig

2 Likes

Funcom var virkelig heldig som fant noen som gidder å jobbe for tulleselskapet sitt!11 :smile:

6 Likes

våre gode venner frå SIS kom tilbake i sluttauksjonen :slight_smile: nesten 500k i eit jafs.

3 Likes

Er litt irritert over at eg ikke ventet litt med kjøp, men hvem hadde trodd den skulle så langt ned da?
Nå kjøper eg sikkert ikke mer før eg ser ett klart tegn på at den stiger igjen, så eg går nok glipp av bunnen uansett hvor den blir.

2 Likes

Jeg kjøper litt forsiktig hver dag den faller

6 Likes

Kan ikke tro det jeg ser. Nå er tapet så stort som jeg aldri har hatt i en aksje på 25 år. F… til møl. Har falt 50% og så slutter den i tillegg i LOD. Nå begynner jeg å lure på om vi noengang ser 4 tallet igjen.
Gikk ut av en vinneraksje og inn i en flopp. Går det an? H…

Når det først snur nå så vil det nok skje ganske brutalt. Du kan sammenligne dagens bevegelser med de i forkant av oppgangen i 2012, nesten identisk.

1 Like

Eneste positive er at jeg fikk bra igjen på skatten men de skal IKKE inn i noe aksjer. Nå får greiene bare stå til slutten av 2018 så får vi se om kursen står i 2kr eller 5,50 :slight_smile:

Hadde virkelig ikke tro på å se disse kursene igjen