Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

De “får” jo gjelden, så 7 musd de ikke behøver å betale tilbake + besparte rentekostnader.

Det vil nok merkes på økonomien i selskapet.

De får jo ingenting, konvertering av gjeld blir tilsvarende en kapitalutvidelse, der det nå emitteres aksjer til mye lavere kurser enn markedskurs. Så lenge aksjekursen er godt over konverteringskurs så er det bedre beholde lånet enn å utstede nye aksjer (som Jebsen nå ser ut til å lempe rett ut i markedet). Er godt mulig “markedet” har vært klar over ny aksjekapital i Funcom en god stund, men hvem som skulle kjøpe de mengdene Jebsen selger har vært usikkert. Om det er utviklingen til CE eller at hypen har gitt seg litt er vanskelig å si, men interessen rundt launch for store antall aksjer er hvert fall borte nå.

Haha! Er gull og grønne skogar for oss som har slutta å logge inn på VPS kontoen, og prøvar å grave oss ned i dei fundamentale, solfylte blomsterengene :slight_smile:

Men ja, hadde eg ikkje vert så travel for tida skulle eg bidratt! Kanskje mot neste veke, om eg er heldig!

Tilfeldig timing denne gangen også? Heldig med den mr. Olsthoorn. :thinking:

Proposal to allocate to Mr. Christian Olsthoorn 50,000 (fifty thousand) rights to
acquire (an equal number of Depositary Receipts over) shares in Funcom N.V. as a part of his
compensation as Managing Director over the 2017 financial year pursuant to a proposal from
the Board of Supervisory Directors to that end. The allocation and exercise of the rights to
acquire shares (options) shall be subject to the relevant general terms and the exercise price
of the options will be the average volume-weighted share price on the Oslo Stock Exchange
for the five trading days preceding and the five trading days following the date of the grant of
these options.

4 Likes

Så det betyr en fra styre skal kjøpe, men må kjøpe markeds aksje med gjennomsnitts prisen for 5 dager før og etter dagens pris? Lix 10 dager gjennomsnitts pris?

Ja, opsjonsprisen settes ut fra når opsjonene ble tildelt. 5 handledager før og 5 etter 29/3, som var dato for tildeling.

Tror han karen her blåser lang mars i om han kjøper til 2 eller 4. Han har til salt i maten for å si det sånn. Med jobb i Monaco etc. innen finansjuridiske problemstillinger er liksom ikke 50.000 aksjer i Funcom pensjonsgrunnlaget.

1 Like

Slik jeg ser Funcom ved starten av 2018:

Inntekter Conan Exiles: 150M til 250M
Inntekter Andre: 52M til 82M
Utgifter: - 40M til -100M
Resultat: 162M til 232M (102M - 292M)

Aktivia: 100M-350M

Med dagens børsverdi på 660 246 829 får vi

P/E= 6,6-1,8

66M aksjer utestående hos Jebsen før konverteringer i løpet av 2017

Med disse blir børsverdi 828M og P/E= 8,3-2,3 et sted.

Jeg tror P/E bør være rundt 12-6 og tror derfor på en økning av aksjekursen i år. Ikke +100-200%, men noe rundt +35-45% tror jeg er en realistisk forventning til slutten av året selv med Jebsens aksjer fullt ute i markedet.

Hva tenker dere om dette? Sikkert noen feil siden jeg ikke har studert dette og kun har plukket opp litt om hvordan det henger sammen her og der.

P/E 9 er mulig, det hadde Starbreeze, men det betyr ikke at det er “riktig”, P/E 6 tror jeg ikke på.

1 Like

Noen nyheter jeg ikke har fått med meg eller er det bare nok en Funcom oppgang uten noen grunn?

Det har vært en nedgang uten grunn, det vi nå ser er en korreksjon. :wink:

2 Likes

Ja, 6 til 12 P/E er det jeg tror markedet vil forvente uten å vite hva resultatet for 2017 blir når dette resultatet kan ende mellom 102M - 292M

Høres ut som man bør kjøpe nå da, og vente på at selskapet beviser seg og får en verdsettelse som peers på P/E 20-30

1 Like

Slik jeg ser det virker det bra å kjøpe nå hvis man vil selge til nyttår ja

Edit: Fordi resultatet ser ut til å bli mye større en det som ser ut til å være priset inn med market value 828M

Jo det kan godt hende, men det eneste jeg sier her er at jeg tror verdien på aksjen vil bli høyere ved nyttår enn nå. Ikke når man bør selge[quote=“holmes, post:6084, topic:1533, full:true”]
Er ikke det dumt å selge rett før årlig nyttårsrally og hype frem mot PS4 lansering?
[/quote]

1 Like

Er ikke det dumt å selge rett før årlig nyttårsrally og hype frem mot PS4 lansering?

Vår tjommi, Andreas Park Framstad skreiv i går på E24 aksjelive

“Funcom henter telenor topp” På aksjelive.

Prøvar han å bli god venn med oss ?? :slight_smile:

1 Like

Noen saker går det rett og slett ikke an å vinkle dårlig.
Måtte i så fall vært: “Stian Drageset trapper ned! Tar seg jobb i tulleselskap.”

3 Likes

Hegnar prøvde: Funcom fant ny finansdirektør.

7 Likes

Telenor topp lurt inn i tulleselskapet Funcom (se link til tidligere artikkel “Funcom betalte for bløffeanalyser”)

1 Like

Han er nok redd for ny video :wink:

4 Likes