Kom nyhet
Rykk uten nyhet? Full mod support er en stor nyhet. Det vil si at alle som kan lage mods kan skreddersy spillet slik de vil ha det og alle kan lage servere hvor det de vil ha med er med. Dvs at Funcom kommer til å få utrolig mye ekstra innhold til spillet uten utviklingskostnadene. Det eneste vi har hørt om dette tidligere var at: “Mod support is on the roadmap for post EA.”
Ja, gjorde det. Svarte før jeg sjekket her.
Litt tilfeldig at jeg kom meg inn med mer på 2,48 i morges også (prøvde i går med lavere kurs men fikk ikke inngang) , forventer nytt og kraftig rykk til noe over 3 kr pre-prelease ganske snart nå.
Full modsupport er faktisk en ekstremt god nyhet. Man risikerer at store modmiljøer flokker til spillet.
Og det kommer perfekt med at Skyrim delte sitt mod miljø ved å slippe Special Edition, som gjør at de som sitter igjen i det gamle mod miljøet sakte men sikkert blir tvunget til å bytte spill nå. Nå får vi bare håpe at dette sprer seg til de forskjellige mod miljøene over de neste ukene, noe jeg er ganske sikker på at det kommer til å gjøre.
Full modsupport fra start er bra, men ville mye heller fått en gladmelding som gjaldt Combat!
Full modsupport selger mer spill enn combat
Helt klart, jeg går utifra +30% salg som minste forventning med mod support.
Standard 25 slots i UK med high prioritet på CPU koster 25 euro, her regner jeg man kan logge inn og åpne for flere slots etterhvert?
Du skrev du ville revurdere hele caset med mod support?
Se her ja, kommer fra møte på jobben og ser det skjer ting, nå snakker vi
Ok! Tankegangen min var at dersom Funcom ville at CE skulle være best i klassen når det kom til combat, så burde fokuset deres lagt der i stedet.
Hocki,
Jeg tror nok hovedfokus er combat selv om vi ikke hører om det enda. Det er hva de jobber med i kulissene som er viktig!
Yup, er 100% i Funcom nå Dette blir bra. Må nok forventet at resultatet av denne nyheten først kommer ved release, og bare de som har erfaring med modmiljøene i ARK, Skyrim og Minecraft vet helt hvor stort dette er.
Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så stort. Care to explain? Markedet skjønner det heller ikke da kursen fremdeles står på 2.65
Enig, helt tydelig at markedet ikke skjønner bæret av den meldingen!!
Kan noen forklare Oss hva mod support er?
At folk kan lage sine egen mods. Altså at de kan modifisere spillet selv, endre på ting de ikke liker. Legge til ting de mener mangler etc.
Så kan de kjøre det på en egen privat server.
Dette er veldig veldig bra. At investorer ikke forstår det er fair nok, men det kommer nok etter hvert. Funcom forklarer selv (i bloggen sin) hva moddingen går ut på:
Mod developers will be able to download a custom Unreal Engine editor, letting them create a whole host of modifications to the game. Everything from changing aspects of gameplay to adding new monsters and items to the game can be done with the modding tools. A mod management tool which connects to the Steam Workshop allows players to easily load in the mods they want to play with. More information on the mod system and tools will be revealed soon.
De som har barn som spiller Minecraft (eller spiller det selv) vet hvor viktig dette kan være.
Ok det er et ganske komplisert emne om jeg skal gå utifra at man ikke har noen erfaring med det fra før, men jeg skal prøve på å gjøre det kort og greit:
Mod support er ordet spillprodusenter bruker for å snakke om dlc laget av uavhengige aktører av egen vilje. Et spill uten mod support gir ikke oss tilgang til å modifisere deres spill. Det som skjer når mod support kommer er at personer som f.eks. kan lage nye klær/nye animasjoner/nye oppdrag/og egentlig alt annet som finnes eller ikke finnes i spillet fra før gjør dette og legger det ut på Steam Workshop/Nexusmods.com slik at spillerne av spillet kan laste ned disse tilleggspakkene til spillet gratis. Det eneste Funcom gjør i denne miksen er å gi oss tilgang på koden til spillet og setter opp Steam Workshop sånn at vi kan laste opp våre mods der.
Dette gir spillet nytt innhold uten at Funcom må utvikle dette selv, dvs. ingen driftkostnader men mange timer mer spilletid for kundene.
Her er noen eksempler på mods til andre spill så dere kan se at kvaliteten på det folk lager er ofte bedre enn spillprodusentene selv: