Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Aner ikke. Her må man vel bare følge med på det spillmedia skriver.

AO level 200 pakken til 670kr ligger enda på topp 15 lokalt, hva skjer liksom?? Bare småpenger, men allikavel litt gøy :slight_smile:

1 Like

Får jo da tatt tempen på om slike produkter selger. Bare positivt!

Du kan sjekke antall user reviews, det gir en god indikasjon.

På The Park mener jeg 1 review ga ca 23 solgte, dvs det har solgt litt over 31.000 på konsoll. På xbox må man vel søke på både us og UK samt alt er samlet på Ps4?

1 Like

Park solgte ca 50k på pc og 50k på console ifølge det funcom har sagt.

Skulle tatt sjekket flere vi vet salgstall på og sammenlignet med reviews for å få ett snitt?

http://www.funcom.com/news/alice_smith_to_develop_hacking_simulation_game_inspired_by_funcoms_the_secr

Kan det bli noe gøy med dette?

Nå synes jeg Steamspy behandler CE såpass avvikende sammenlignet med andre titler, at det rett og slett er…mystisk.

Nede i 509552 nå. Funcom har begynt å kjøpe tilbake CE fra kineserne? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Nettopp. Hadde man sett samme mønster hos andre hadde jeg ikke brydd meg - fordi man ser ikke samme mønster blant andre titler - uavhengig av antall spillere etc.

Steamspy er søppel. Ikke tenk på det…

Vad jag kan se har antalet “players in the last two weeks” ökat ganska kraftigt?
Märkligt…

Usikkerheten er for stor til at dette gir noen god indikasjon for salget dag for dag i tillegg har steamspy ved to anledninger underestimert totalsalget. Jeg bruker antall medlemmer på steam-CE-forum.
175357*pi = 551k solgte. Tror det ligger nærmere sannheten enn dagens tall fra steamspy.

2 Likes

I know, og er enig. Still me no likey :wink:

Første gangen jeg har sett pi brukt opp mot antall community medlemmer - interessant!

Vi regner med at de melder om antall solgte CE i Q1 meldingen? Siden dette er så usikkert, kan det komme som en overasskelse, positivt eller negativt.

Pi kan brukes til alt :smiley:

Jeg synes faktisk dette er en god metode, økningen i antall medlemmer er helt klart korrelert med hvor mye CE selger. Ved 20% salget kom en voldsom økning noe som stemmer overens med topp-selger-lista på steam. Steamspy blir for mye opp og ned.

1 Like

Stilig - visste bare om at mange brukte antall reviews til tilsvarende beregninger :slight_smile:

Steamspy funker fint…

Slutt å syt. Se trenden.

2 Likes