Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

1: Omsett 2-3 millionar aksjar på 2.71
2: selg kursen ned til 2.54 med ca 3-500 tusen aksjer…
3: Eg lurer på korleis dei klarar det…

1 Like

Du får ikke bevist dette så lenge Nordnet og PAS ikke ønsker det - og det gjør de ikke. Mange som har rapportert handelen i Funcom til både Stockwatch og Oslo børs i løpet av våren. Merker jeg blir oppriktig forbannet.

Marked og børs mister all mening i lys av denne typen kursmanipulasjon.

Pareto selger til seg selv gjennom nordnet konto. 700k og 800 k og dumper så alt ut igjen på 2,6ish

Merkelig at de kan holde på slik, så åpenlyst.

Bare å slå av skjermen og la de drive på. Jeg gidde ikke trade denne uansett

Tulleaksje

3 Likes

Det kommer til et punkt hvor sammenhengen mellom papir og selskap blir så pulverisert at man kan undre seg om tilliten noen gang vil komme på plass.

Alle her har sett hvordan kursen har blitt herjet i filler siden januar av mer eller mindre ulovlig handel. Det er jo ganske tragisk :pensive:

Det var vel litt å dra på. Mye av nedgangen kommer jo også av at salget av CE på Steam i 2017 ser ut til å kunne bli på 700k-1500k, mens det en stund så ut til å kunne lande på 2000k-4000k.

Det er ikke på tide å roe ned konspirasjonsteoriene et par hakk her da? Seriøst…
Dette er lavmål.

Det er x antal uavhengige investorer og tradere som handler via NON og PAR normale folk som flertallet her inne. Bare i snitt mye mer aktiv. De utnytter de kurs bevegelsene som er i denne aksjen. Det er nok ikke de samme som kjøper på 2.70 for å selge 2.69-2.50

Ta dere en pause, logg av og nyt frisk luft. Kursen kommer når tallene kommer og antakelig 1-2 uker før som følge av forventninger.

6 Likes

Ikke riktig enig, Christian. Slik jeg ser det har vi tvert i mot sett at kursen har absolutt ingenting med salg å gjøre.

For øvrig skal jeg følge rådet til TintvesT :wink:

God onsdag folkens.

Salget har i hvert fall endret min oppfatning av hvor kursen skal og jeg har handlet på bakgrunn av dette.

Og det har du gjort med god grunn. Samme her. Salg og inntekter er jo det vi må benytte for å regne på kurs ut året.

Reprisingen vi alle venter på er jo avhengig av salg og Q-rapportenes tall :slight_smile:

Jeg henviste mer til kursbevegelsene siden launch og frem til i dag.

Jepp, og det er der jeg mener det er en viss korrelasjon mellom hva man kan estimere av salg for 2017 av CE på Steam.

Noen som må selge i dag? Nei da kan vi slappe av i dag også :slight_smile:

1 Like

Slik det ser ut for meg er det noen som kjøper mye ved dipper og selger med en gang de har litt profitt.

Är man långsiktigt då är det bara att stänga av dator…

4 Likes

Nye tider i Funcom tradingen ja. Jeg har roet kraftig ned tradingen fordi jeg ‘har mistet touchen’ jeg hadde her i denne aksjen.

Jeg sa det under hele oppgangen, når jeg solgte, og nå når jeg sitter i ro med tap. Greit nok at det tekniske bildet ble tegnet fint, men aktørene er nye, volumet så mye større og handlene utføres etter nye mønstre. Som jeg ikke har kontroll på.

Følger heller ikke med på dagen nå i busy times i jobben.

Selger trolig ikke en aksje før xbox lansering likevel.

15 Likes

https://youtu.be/heTwoteu71U :flushed::stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes