Lurte også på å ta, men hadde ikke noe annet som jeg ville selge
Det blir sånn når vi har snittet ned i flere omganger. En sitter på aksjer en har tro på fremover og er lei å selge.
Hva tror dere om konverteringen av resten? Jeg tenker sånn, når det er gjort er det ingenting som holder Funcom igjen fra å gå bananas. Ingen skjeletter i skapet og ingen gjeld. Men vil markedet tenke slik før det skjer, når det skjer eller to mnd etter det har skjedd? Bør man kjøpe nå, kjøpe når nyheten lander eller to mnd etterpå?
Eller hva mener du?
Jeg håper at han konverterer så fort han har mulighet.
Jeg tror markedet overreagerer som vanlig, og det vil bli en kjøpsanledning. Konverterer han rett etter Q1 vil jeg kjøpe mer, og selge noe under summersale, og kjøpe inn igjen i god tid før Xbox-release. Selge da hypen legger seg, og laste opp før PS4?
Men det er vel kanskje strategien de fleste bruker?
Men så har man SWL som kan forkludre hele planen!
Hvis Jebsen kjører samme stunt som sist, så vil du etter at gjelden har blitt konvertert og aksjene solgt, ha mange nye relativt store eiere. Nå sist gikk ikke aksjen oppover etter det stuntet.
Sånn fundamentalt sett, så hadde jeg tro på Steams sommersalg som en trigger, men jeg er ikke like sikker nå. Spillet selger relativt lite (til tider utenfor topp 100) og user reviewene er relativt labre (56% siste 30 dager). De sliter fortsatt med endel basic exploits. Sjansen for at spillet plutselig skal selge 100.000 på en uke begynner å virke mer og mer som et ønske enn noen jeg mener er sannsynlig.
Funcom kan nok klare å dra i gang litt hype til sommersalget hvis de vil, men spørsmålet er om de vil det nå? Kanskje de heller vil spare kruttet (markedsføringsbudsjettet) til når de skal kjøre i gang på xbox og samtidig ha en ny biome klar osv? Salget før påske var veldig low-key. De nærmest snek spillet ut på salg.
Kort sagt: hvis jeg var en kaldere fisk enn jeg er, så ville jeg begynt å snitte meg inn nå, men relativt forsiktig. Den “sikre” triggeren er xbox-launchen, og det er noen måneder til.
Jeg glemmer SWL hele tida!
Jeg tror SWL-lanseringen i det minste blir en trading-mulighet.
Solgte Nano på 94 og satte alt i Funcom igjen i dag, så får det briste eller bære
Håper på flere av disse videoene. 1,3 mill følgere
Yup så den akkurat, nå begynner hypen igjen ^^
Nå kan Fun festen starte, køyr på
Du er lasta+
Keralis 1,75 mill
Sl1pg8tr 1,3 mill
VintageBeef 1,26 mill
PauseUnpause 627k
Tilsammen har de fire gutta nesten 5 mill følgere og alle har postet sin versjon av “Pojklan”-videoen.
Dette blir et bra prosjekt, tror jeg! Med mesterbyggerne j0hnbane og Krojak også på samme server. De kommer etter hvert til å enable PvP i helgene, så her blir det mye moro og PR!
Samtidig må man ta i betraktning at en ganske stor del av de 5 mill antakeligvis er overlappende slik at det reelle antallet personer er noe mindre. Likevel er det jo klart at all positiv eksponering CE får utad gjennom store youtubere vil øke den potensielle oppsiden
Funcom satt igang PR apparatet sitt etter at de har fiksa de styggeste buggsa?
Det er jo et helt annet spill de skal streame🙂
Moro at de får besøk av Ragnar. #håperpåsamarbeidmedRedThreadGames
De annonserer på ConanExiles tickeren. Det er ConanExiles overalt. Og du kan banne på dem kommer til å snakke bittelitt om ConanExiles. Det sammen emd de youtuberne som skal ha ConanExiles content, den “Fanmade Lego” ConanExiles.
Pr train tuuutuuuut
PAS og INT sitter stille i båten, mens MLI og MSI er på salg. Da skjer det ikke mye i Funcom.
Etter siste par måneder er det vanskelig å bli klok på psykologien og prisingen av selskapet. Jeg tror egentlig ikke at markedet er innforstått med hvor bra Q1 blir. Tror videre at det er vanskelig for Funcom (gitt historien, og OSE sitt akutte fravær av spill-aksjer) å skape forståelse for at spill som CE selger i pulser, i takt med salg og nytt innhold - over flere år.
Håper egentlig at vi ikke får noe “rally” før Q1. Gjerne litt gradvis stigning, inntil tallenes tale i rapporten løfter kursen. Heller kursløft basert på tall enn forventninger.
Funcom - en tålmodighetsprøve av de sjeldne…
Stay strong-stay long!
Og du vil bli belønnet rikelig.