Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

En ørkenvandring var jo spådd :wink:

Ja, men at den skulle gå så lavt hadde vel omtrent ingen trodd. Begynner å lure på hvor langt ned den kan gå. Den lå lenge på 1.0-1.5 før EA-hypen starta og jeg mener det er absurd å sende funcom ned til den kursen igjen etter meget godt salg i starten, men jeg utelukker ingenting i denne aksjen.

2 Likes

Utfordringen nå er vel att de som har trua er fullastet og vi trenger noe posetive signaler for å få tvilerne til å laste opp.

3 Likes

Jau, alt er mulig, personlig ser jeg på det som en fin kjøpsmulighet. Men jeg avventer litt før jeg kjøper mer. Fortsatt en stund til sommersalget enda. :=)

Jepp, sånn som en positiv utvikling i user reviews, i salg, en vellykket SWL lansering eller en presentasjon av det neste spillet som drar opp forventningene. Alt utenom SWL lanseringen er jeg rimelig trygg på at kommer jo til å skje, men når er spørsmålet.

Litt rart hvordan xbox og ps4 launchen ikke ser ut til å bli tatt med i forventningene i det hele tatt, men som jeg ser det, så er utviklingen i kursen som vi ser nå nesten synonymt med at disse to kommer til å floppe fullstendig.

Konklusjonen min er at rekylen kommer til å bli enda hardere enn nedturen.

EDIT: påstand

5 Likes

Rekylen kan komme før neste rapport kommer i midten av denne måneden. Før Funcom la frem inntektstall for TSW kom et voldsomt rally i dagene før rapporten som ca dobbla aksjen. I tillegg er det mulig å komme i short-skvis, så at noen våger å sitter short over neste rapport forstår jeg ikke. Mulig Jebsen sitt neste salg (hvis det kommer like etter rapport) spiller en rolle her.

1 Like

Føles veldig merkelig å verdsette et konkurstruet selskap til det samme som ett som har snudd skuta og har inntekt. Min feil var å kunne mye om hva selskapet driver med og så godt som ingenting om børs. Var lett logikk å se at CE kom til å selge mer med content og salg, mente jeg den gang

Nå har jo CE had en permanent nedadgående trend siden launch med tanke på salg, playercount og buzz, så jeg skjønner VELDIG godt at folk som ikke er like overbevist kaster kortene. Spesielt når kursen går som den går.

Inntykket online om CE nå er at det er en 12 på dusinet EA survival med masse exploiters. Ganske enkelt kjøp og spill Rust eller ARK, eller Player Unknown hvis du ønsker PvP. --> Ingen insentiv til å spille Conan Exiles medmindre du er hardcore Conan Fan (Disse har kjøpt allerede), Du har venner som spiller (Få av hvis du ser på player count), eller du rett og slett bare har lyst å teste noe nytt.

Nå kan det med å være dårlig på børs slå meg i trynet, men jeg ser ikke at Q1 tallene skal booste kursen så veldig. Hvis man har litt peiling så skjønner man jo at Q1 blir bra for Funcoms vegne. Men man skal jo prøve å verdsette fremtidige inntekter også.

Nå er det lett å se at salget av CE har avtatt og man vet at Q2, Q3 osv ikke blir like bra medmindre Funcom drar opp en kanin av hatten som øker inntektene (CE salg, Content, SWL). Vi vet jo disse kommer, men hvor signifikant disse triggerne blir gjenstår jo å se. Jeg tror ikke det kommer rekyl før etter at CE beviser at det ikke var et blaff, eller at SWL blir en bombe.

Folk skjønner ikke hvordan salgsyklusen går, som igjen gir kjøpsmulighet. Funcom har nå plenty med penger. Og mer skal det bli. Så får de som ikke har trua selge mens de som har trua får mulighet til å laste mer ;D

2 Likes

Tror folk kraftig undervurderer royalties inntektene. Dreamfall chapters kan fort gi en del inntekter. 32% av inntektene i 2016 var royalties…

2 Likes

Du har veldig gode poenger.

Dog er det jo absurd at Funcom guidet at årsmålet var topp 10 i sjangeren med CE. De nådde dette i løpet av 2-3 uker. Og dette i EA.

Vi vet - oss som kjenner caset - at økning i salg og spillere ikke kommer før over sommeren med ny biome og sommersalg. Da kommer også årsaken til at vi vet at Funcom vil tjene MYE mer penger: Xbox release. Mao. kan man anta at inntektene i Q3 blir minst like gode som Q1.

Dette blir release av et vesentlig bedre spill enn i Februar, samt at konkurransen på plattformen er mye, mye mindre.

Så, jeg er egentlig helt sjokkert over hvordan markedet priser Funcom. De forventer altså at CE ikke selger mer, de forventer null salg til Xbox, og at alt annet Funcom gjør i fremtiden flopper.

Nei, hurra meg rundt :rage:

1 Like

CE Barbarian edition kan også ha solgt litt mer enn mange tror. Blir litt mer penger av det også.

2 Likes

Ip har mange fans. Eg har (såklart) forventinger om at markedet blir positivt overrasket

Snitta ned fra 4.03-3.97

1 Like

Tror du blander to typer royalties her

"In 2016 the royalties
from distributors recognized in revenue amounted to USD 2,328 thousand and represent 32 per cent
of total revenue. "

Dette er omsetning fra tredjepart distributører som Steam osv der Funcom får en andel av salget. 32% salg på steam , 68% direkte salg forenklet fremstilt.

3 Likes

Hmm, virker nesten som at markedet ikke har så store forventninger til Q1. Kan bli bra dette :slight_smile: !

Hmm får håpe det kommer noe med at serverne tas ned.

Kan være enkelt vedlikehold eller bare en faktisk restart :wink:

1time er litt lite om de skal patche.

2 Likes

Ye enig, jeg bare drømmer litt her :stuck_out_tongue:

Kommer seg, under 4 nå :punch:

12 Likes

Fikk snaue 14k på morgenen til 2.26. Flyttet ordren rett ned til 2.1. Håper den fortsetter nordover nå☺

3 Likes