Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Merkverdig god timing av ASC (Sundal) i dag. Handlar sjeldan i aksjen, men kjem seg inn eit par timar før news og ut rett etter med samme sum…

7 Likes

Innsideinformasjon er undervurdert :wink:

2 Likes

Merket meg det der…

14 Likes
8 Likes

Haha Jesus selger med tap og Myrseth med gevinst - i motsatt ende

2 Likes

Men da er vi good da :slight_smile: Om Q1 skulle skuffe markedet har vi SWL launch 40 dager etter :wink:

Sommersalget starter uken før SWL slippes :wink:

4 Likes

Framstad med litt positivitet til en forandring :thumbsup:

3 Likes

Vad har ni här inne för kursmål närmaste halvåret?

Med tanke på att vi var uppe på nästan 6 kr för inte allt för länge sen, är det orealistiskt att tro att vi åtminstone kan bryta upp mot 4-4.50 någonting innan juni är slut? Resultatet för Q1 vet ju alla kommer vara bra, Q2 kan bli tufft beroende på hur bra summer sale går och sen har vi Xbox-release att se fram emot.

Värderingen är fortfarande väldigt låg, rimligen borde det finnas bra uppsida här! Oavsett vad trollen på HO säger :wink:

3 Likes

Nesten 6kr så vi samtidig som CE så ut til å kunne selge like bra som PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS har gjort i 6 uker nå. Det er ikke CE i nærheten av. Jeg tror derfor ikke vi vil se 4-5 kr før tidligst xbox-releasen.

2 Likes

Skal aldri si aldri med Funcom. :slight_smile: spørs hvor mye Jensen selger neste gang og til hvilken pris. Kan drepe momentum igjen. Men samtidig vilnjo også han ha mest mulig penger eller ?

1. På et tidspunkt kommer Funcom til å informere markedet om deres neste store spillsatsing, og når det skjer blir det gøy å være aksjonær. Om det skjer ila 6 mnd er jeg litt usikker på.

2. Ved moderat suksess av SWL og sommersalget til CE skal vi opp, ingen tvil om det.

Nedsiden er mindre nå mtp at Funcom har penger og arbeidsro.

Akkurat når det gjelder det med arbeidsro er jeg ikke så sikker på om de som jobber med å fikse exploits er enige med meg :slight_smile:

3 Likes

Den største usikkerheten for øyeblikket er om Jebsen konverterer mer til aksjer og selger for å unngå budplikt og om konsoll får en ny utsettelse. Begge deler vil nok merkes på kursen.

Jeg mistenker at Q1 vil bringe klarhet i console release. Ser for meg at de kanskje annonserer september rls slik de har gjort med SWL, dvs SWL hadde jo egentlig mai, men fikk offisiell dato en måned senere. Soft delay tror jeg vi kan kalle det. Og markedet har jo respondert positivt.

1 måned utsettelse er ingen ting i denne bransjen. Jeg vil se konsoll ut i butikkene før jul i alle fall. Få konkurrenter der i survival-sjangeren og med enda bedre kode enn start EA for PC er det gode muligheter for godt salg.

2 Likes

Sant, det är väldigt tråkigt att det har droppat så sjukt mycket på säljlistan. Trodde faktiskt även det skulle hålla i sig med 10-15k spelare ett tag men tyvärr inte. Hoppas de hittar på något som kan vända trenden!

Ett stort summer sale tillsammans med något nytt content tror jag skulle rädda upp intresset för spelet lite, det försvinner lite nu känns det som.

1 Like

Neste storspill meldes fra USA skal meldes da de var vel overstått SWL release.

1 Like

Mjepp. Var vel tidlegast H2 som var sagt sist?

Heftig nå fremover. Q1. SWL,vsummersale, storspill, Xbox / biome. Can’t afford to not bet big :slight_smile:

2 Likes