Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Tror du begynner å få dårlig tid nå om du skal få kjøpt under 2,5☺

2 Likes

Tenker at det er fare for at det går andre veien? Hvis Starbreeze blir veldig billig kanskje noen lar seg friste til å flytte over litt fra Funcom til Starbreeze.

2 Likes

Starbreeze see ut som ett godt kjøp på 10,men er det størr potensial der en hos funcom? Muligens mindre risiko, selv om det er tendenser til forsinkelser?

Tror jeg kommer til å vurdere Star igjen etter at XBox releasen av CE er priset inn i Funcom aksjen. Star er en veldig bra langsiktig aksje på ett par år sikt…

Det passer ganske fint, Man rekker å få med seg xbox og biome på funcom før man evt skal laste opp i star.

1 Like

Så dere regner med at både konsoll-releasen av Dead by Daylight og releasen av Raid:WW2 kommer til å skuffe markedet?

Man kan vel uansett selge før vi får resultatet, så lenge det blir hype før lanseringene og at de ikke blir utsatt

Hva forventer du blir nettoresultatet for Funcom i Q1? (i millioner NOK)

• minus
  • 0
  • 10
  • 20
  • 30
  • 40
  • 50
  • 60
  • 70
  • 80
  • 80+

0 stemmegivere

Mens vi venter på noen godsaker fra @lassar

19 Likes

22 Likes

Funcom falt mer i dag uten nyheter enn Starbreeze med melding om 1 års utsettelse av sitt storspill. Aksje-markedet kan være litt merkelig til tider.

7 Likes

Märkligt… men ljusa tider kommer i Funcom :slight_smile: folk har inte tålamod bara…

5 Likes

Ny video, spillet kommer 26 juni

6 Likes

Jeg tror SWL kommer til å overaske markedet, som julen på kjerringa.
Dette er et geni trekk av selskapet. Enten blir det en braksuksess eller så koker det ut i kål, uten noe nevneverdige konsekvenser. Lite til ingen forventninger til dette. Ikke som er priset inn i kursen i alle tilfeller. Den gjenspeiler nærmest CE fiasko pt. Gleder meg til lukten av svidde joggesko!

“Nothing like the smell of scorched trader sneakers in the morning”

10 Likes

Bra, bra! Eg følar at eg har driv og haussar SWL litt i det stille, for meg sjølv :stuck_out_tongue:

5 Likes

Samme teamet som jobber med SWL kunne jobbet med et annet prosjekt, så det er helt klart en alternativkost her hvis det går dritt.

Hvordan det faktisk går er jeg mer usikker på. :slight_smile:

3 Likes

Slik vil det alltid være, det koster å ha folk ansatt. Jeg tror dette er et “vente” prosjekt, til CE står mer på egne bein. Samtidig er det begrenset hvor mange mann de trenger på CE samtidig, de som ikke jobber med CE blir brukt på SWL. De som jobber 100% med CE pt trengs ved produksjon av et nytt storspill sammen med resten. Reint kostnadsmessig er vel dette en promille av det det hadde kostet å produsere et nytt storspill. Videre er nedsiden tilnærmet 0

CE er i hovedsak Oslo prosjekt, mens SWL er USA prosjekt. Spørsmålet er hvor mye folk i USA som har hatt mulighet til å jobbe med neste storspill.

Beslutningen om å jobbe på SWL ble nok tatt lenge før CE ble lansert og før de visste at de ikke ville ha problemer med cash-flowen lenger. Som du sier, et “vente”-prosjekt som skulle holde dem flytende.