Jeg får nyte det mens jeg kan, jeg har en måned med ungdomstid igjen
Hvis man er ungdom til 39, hva er vi som er bikket 40 da? Synes ung voksen høres bra ut
Klare for graven!
Steam har sluppet dato for sommersalget på steamworks forum. ( dvs der utviklerene henger).
22Juni - 5 Juli

Siden alle tilbud slippes på første dag og ikke utover i salget vil jo størstedelen av volumet havne i Funcom sine Q2 tall.
Siden Funcom inntektesfører inntektene fra CE lineært over 30-60 dager, så vil nesten alt av inntekter føres i Q3.
Så Q2 blir et mellomkvartal, forstår ikke helt hvorfor de ikke bare kan ta hele omsetningen ved salgstidspunktet.
Det er korrekt, faktisk . Men vi vet ikke hvor lang periode de sprer inntektene utover. Men det vet vi jo imorgen kveld. Jeg mistenker og regner med de forteller hvordan inntektene føres.
De har sagt at inntektene føres lineært over en eller to måneder. Det spiller liten rolle for Q2 og steamsalget om det blir det ene eller det andre.
De har ikke sagt hvor lenge, Forskjellen på 30 og 60 dager slår jo veldig ulikt ut på Q2 da så det spiller jo en rolle. :=)
Ikke hvis du forventer at Steamsalget skal gjøre noe signifikant med antall solgte eksemplarer. Det blir jo max 6/30 som føres i Q2, resten føres i Q3.
6/30 er dobbelt så mye som 6/60.
Jeg tror fort på 100-250k solgte under steamsalget. Kan være jeg er for optimist. Men det vil jo tiden vise.
Med 60 dager så vil jo en del av Q1 omsetningen komme i Q2, men har ikke finregnet på dette. Q3 bør bli bra nå med Summer Sale, Biome og XBox lansering.
Sundal kjøper igjen. Trade i dag og, skal tru?
Jeg forventer at Biome og xbox-lanseringen vil skje i slutten av kvartalet, og vil i såfall først synes noe særlig i Q4-tallene. Spekulasjon fra min side, men juli/august er typiske feriemåneder i Norge, så det blir nok september.
Var ikke et eksternt firma involvert i xbox portingen? vet vi hvilket land disse er i?
Jeg antar de har tenkt å ha et fullt team tilgjengelig ved xbox-releasen, så når ting ikke funker, så får de patchet det fort. Ergo, september-lansering.
Ja, et godt poeng. Det viktigste er året (og årene) for min del, synes kvartalene blir vanskelig å regne på når de sprer det ut på den måten.
Ja, dette er vel noko det vi får igjen av auka investering i konsoll.
Aldri vær mer usikker med å sitte over en presentasjon i Funcom og valgte for kort tid siden å redusere her for å øke ytterligere i Targovax.
Naturligvis vil de presentere pene tall, men usikker på resultatet da det naturligvis må ha kostet en del også i januar måned å ferdigutvikle og markedsføre CE, så det er mer kostadssiden jeg lurer på. Også usikker på hvor mye som er innbakt i nåværende kursleie i og med at salgstall over 500 tusen må være kjent i markedet. Og så finnes det ikke større umiddelbare større inntekts triggere egentlig før XBox i q3.
Men det som gjør meg mest usikker er at jeg regner med at Jebsen vil fortsette sine ned salg straks resultatet er presentert og i tiden like etter. Med det fristende fortjenestes elementet mellom 0.10 USD og børskurs så tror jeg dette vil skje ganske snart, at det ikke skjedde på 5 kr men på 3 kr forteller jo også sitt.
Og kursen gikk jo rett ned fra 3 kr til 2,40 nivået raskt etter at meldingen om salg her kom sist runde.
Og så står jo short enda i registeret med nå 2% av utestående aksjer, så her finnes det en del som regner med at kursen fortsatt skal ned. Hadde trodd dette ville bli dekket inn tidligere.
Utrolig vanskelig å spå, vi kan få kursoppgang på resultatet, og så en nedgang like etter når eventuell melding om salg kommer fra hovedeier etter børsslutt samme dag eller i dagene etter.
Secret World er en joker i det korte bildet som kan gi økt inntekt, Steam summersale muligens, men dette er jo også rabatterte salg med lavere inntekter pr enhet. Største trigger fremover må være xbox release til høsten slik jeg ser det.