Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Nå har han vel til 31.12.2018 med å konvertere/selge seg ned, så det er jo fullt mulig at han venter til f.eks. etter Q1 2018 hvor CE har vært i full release? Greit nok at han solgte på 2,84 (2,86?), men det betyr jo ikke at han på død å liv må selge nå, på 2,50. Kursen når han solgte var jo også rundt 3kr. Er +20% opp dit igjen.

1 Like

:pray:

Kumbaja.

De har brukt eksternt firma til å porte assets. Selve xbox versionen skal være mekket av funcom.

Teori: kursen holdes bevisst nede i 2,5 området, jebsen melder salg 18. mai og oxford kjøper tilbake aksjene på tilbud til 2,0-2,2kr.

Det kan være at Oxford er på overtid med shorten, men med det lave volumet har det vært umulig å få kjøpt tilbake aksjene uten massiv prisoppgang.
Bedre å få kjøpt tilbake alt i en bulk ifra Jebsen når det i tillegg blir en solid volumrabatt.

Jeg tror ikke kursen kan hamres ytterligere ned nå som funcom har penger til drift i god tid fremover og mye spennende lanseringer med swl, CE xbox og ps4.
Den lave kursen vi ser nå skyldes nok i stor grad det lave spillertallet som det har tatt lengre tid å snu enn forventet.
Det gir en usikkerhet rundt om spillet vil dø ut eller om det vil komme tilbake.
Tipper det vil skje ting når vi ser en økning og kanskje skjer dette sammen med avatar defence og climbing om under 2uker.

1 Like

Jeg har hele veien fryktet av Oxford får dekket inn med Jebsen-aksjer.

Ddet er det bare Jebsen gutt, og bare han som vet. Det er det bare jebsen gutt, og ingen fler som vet.

Oxford er algoritme short, tror ikke de gidder å bruke tid på å ringe jebsen for å handle billige aksjer. De dekkes nok inn over børs. Og om de dekker det inn med Jebsen aksjer så er det jo fint deg også. Mindre aksjer som skal ut på børs.

1 Like

Bra å lese litt fra folk som ikkje er Bull også.

Kva tenkjer du om Media og småsparar-effekten?

Enig i at det sannsynligvis er spillertallene og fallende tall sammen med Jebsen ned salget som er hovedårsaken til kursfallet her. Og at mange spør om det vil snu i det hele tatt og noen spør når det vil snu.

Også enig i at jeg tror det kan bli en utfordring å hamre kursen ytterligere ned enn de nivåer vi så for kort stund siden.

Størrelsen på short er ikke større en at den kunne vært indekket over få handelsdager uten å trigge større oppgang (5 mill aksjer), så jeg tror ikke nødvendigvis på ditt Jebsen scenario her selv om denne gjerne kunne gjort noe slikt. Det som bekymrer litt er det faktum at den enda ikke er dekket inn, hva vet de som ingen andre vet t.d. kan en jo begynne å spørre om ?

Å ligge med en stor short i Funcom like før de skal melde sitt sterkeste resultat noensinne ???

Sitter derfor med svært liten pott i Funcom nå og satt heller ikke inne ved tidligere emisjon , da grunnet finansiell usikkerhet som det ikke er akkurat nå da. Emisjonsfullmakter er jo standard uansett hvordan et selskap går slik jeg ser det.

Men, klarer ikke å se større triggere nå enn XBox release i høst som kan driver aksjen bra oppover ved godt salg også her. Gjerne med en kursdobling igjen. Vi har jo Steam Summersale, men i den perioden er det jo også generelt summer sale også på aksjer/volumer på børsen likevel. Og så har vi “jokeren” TSW legends.

Hvis det er slik at det er antall aktive spillere som teller for aksje-kursen er det bare å begynne å glede seg til SWL. Alle MMOer som blir f2p får en enorm økning i antall spillere de første dagene. SWL blir nok ikke noe unntak fra denne regelen.

3 Likes

Ja, det er naturligvis godt mulig at markedet vil tolke det slik i og med historikken vi har her fra.

Markedet evner ikke å se “livsløp” men fokuserer i større grad på antall “ingame” kan det virke som.

Blir spennende om de gjør det samme med inntekter. Isåfall kan det jo bli morro.

Vi har jo fått høre at inntektsmodellen i SWL skal være progresjonbasert i stedet for at den brukes som vegger mellom content. Om spillet får mange spillere er det garantert store inntekter fra en slik løsning. Får håpe det blir mange :slight_smile:

Jeg tenker at mange har gitt opp og har mistet trua nå. De bølgedalene og toppene har blitt en eneste stor dal så langt. Derfor har folk mistet trua på at det kommer 4-5 topper før xbox. Men det har ikke jeg. Selv om det ser ut som at Funcom har måtte brannslukke mye i stedet for å utvikle nytt innhold så kommer det mer nå fremover.

Server problemer i lansering av EA og exploits er de to viktigste problemene de måtte prioritere. Der er de nå omtrent i mål.

TSW vil dra mange spillere. Folk vil hype de spillertallene noe sinnsykt på HO.

Summersale vil gi spike i CE.

Så ny verden. Største trigger for spillere og salg.

Så ny platform. Når ut til massen gjennom allemannseien xbox.

Så ny verden igjen.

Så lansering. Da er spillet klar for anmeldelser og god PR som Funcom er ekspert på.

Jeg syns rett og slett det er beroligende å eie aksjer. Blir spennende å se hvor mange dager før folk er tilbake igjen… :slight_smile:

15 Likes

Jeg tror vi får en rapport som leverer bra tall, og som kommer til å overraske på kostnadssiden. Dette er det Funcom har vært best på siste årene, og som var en av grunnene til at jeg fikk opp øynene for Funcom.

4 Likes

Er like spent jeg også, selv om jeg ikke eier aksjer :slight_smile:

• Hva guider de?
  • Hvordan er kostnadene?
  • Hva blir net profit?
  • Omsetning?
    Og mest av alt… hvor mye av dette er allerede priset inn?

Rally or not, here we come! :smile:

2 Likes

Det som også tirrer er det neste prosjektet. Hvis markedet tror på det så kan det ta skikkelig av bare pga den nyheten også.

Morti, jeg forsto på Funcom at bugfix-personell ikke lager nytt innhold, så det påvirker ikke utvikling av spillet siden det er andre folk som gjør det?

Tror du det kommer noe info om det alt nå?

Nei, men det kommer plutselig litt senere :slight_smile: